Цялата система трябва да насърчава иновативния учител, казва министър Вълчев.
По думите му днешните деца учат по различен начин, по-трудно се провокира любопитството им и електронните технологии са възможност в по-голяма степен да се събуди интересът им към ученето. „Основният актьор в класната стая обаче си остава учителят, който постоянно трябва да бъде квалифициран и мотивиран“, отбеляза министърът на образованието и науката на конференция за дигиталното образование. Според него всички партньори в сферата на образованието трябва да се обединят около една платформа, която включва различни видове инструменти и има нужда от обществена, институционална и бюджетна подкрепа, за да стане факт.
Когато говорим за обучение чрез информационни технологии, трябва да имаме развита инфраструктура, подчерта министърът. Със сигурност до края на 2019 г. всички училища ще имат изградени wi-fi мрежи. В края на миналата година са финансирани и последните около 600 училища. „Важно е да реализираме политиките за изучаване и придобиване на разширени дигитални умения в училище. Днешните деца ще бъдат на пазара на труда през 2050 г., когато голяма част от професиите ще изискват далеч по-задълбочени дигитални умения от тези, които имаме сега“, каза министърът. И уточни, че става дума за умения на създатели, на хора, които ще взаимодействат с машини, базирани на изкуствен интелект, които ще трябва да програмират.
Четете повече в бр. 9, 28 февруари – 6 март 2019 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg