Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 12, 2020

Училище на три адреса

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-03-2020
в Брой 12, 2020
A A
Най-малките ученици в БУ „Христо Ботев“ – Страсбург, са най-старателните в направата на мартенички

Надя КАНТАРЕВА

Страсбург – но не само градът домакин на Европарламента и Съвета на Европа, а градът на едно от стотиците български училища, създадени на шестте континента. Тук са и трите адреса, на които се събират класовете на Българско училище „Христо Ботев“.
В понеделник гимназисти от училището учат в сградата „Агора“ на СЕ, а във вторник тук са заниманията по народни танци. В сряда уроците са в класните стаи на едно от общинските училища на стария френски град. Тук са и подготвителните групи за българчета – от 4- до 7-години. Но днес е събота и уроците са в социалния и културен център „Ротердам“. През целия ден продължават часовете по български език и литература, по българска история и география на учениците от V до VII клас. В съседство са залите, където се водят заниманията на предучилищната група, детската градина и на началните класове. Наталия Ангелова – учителка на първокласниците и второкласниците, е приковала вниманието им с приказките на Валери Петров.
„Мястото все повече не достига. Започнахме със 7 ученици, днес са близо 100. Записват се и деца, които живеят от другата страна на границата – има български семейства в близките селища, разположени на територията на Германия – обяснява „недоимъка“ от класни стаи Лидия Михова, директор и преподавател в БУ „Христо Ботев“. –
И ще стават все повече. Страсбург е една от неформалните столици на обединена Европа, а България е част от европейското семейство. Училище „Христо Ботев“ е не само училище за младите ни сънародници, а част от културния и обществения живот на града, партньор в дейността на местните национални и евроинституции“, допълва Михова.
Европейскатa асоциация „Кирил и Методий“, към която е Българското училище, е създала своя секция към Сдружението на служителите на Съвета на Европа. Така тържествата по различни поводи стават общи. Заедно организират гостувания на звезди като оперната прима Веселина Кацарова, на „Мистериите на българските гласове“… В празник на града се превръща представлението и на трупата на Нешка Робева. Първият златен медал, който тя печели в кариерата си на състезател по художествена гимнастика, е именно в Страсбург. Някогашни нейни колеги и почитатели не са забравили именитата българка. Още повече че нейната ученичка Гергана Лазарова-Дешо – днес служител в Съвета на Европа, води един от най-известните курсове по художествена гимнастика в Страсбург.
Популярни са уроците и по български народни танци в БУ „Христо Ботев“. Води ги хореографът Любомира Събкова, която също пътува от Германия. „Извънкласните занимания при нас не остават на втора позиция. Дали е артработилницата, ръководена от Силвия Домусчиева и където Даниела Танушева – учителката по география, показва как се правят български шевици, или допълнителните часове на Силвия Домусчиева с децата, чийто български език е по-слаб, или заниманията по театър, музика и танци (в „Сцената и Аз“) – целта е децата да се запознават с богатството на българския език, традиции и световъзприемане. По този начин подпомагаме усвояването на учебния материал. Извънкласните дейности са възможност за всеки един да открие своите способности и да изяви себе си“, уточнява Лидия Михова.
Самата тя е дългогодишен университетски преподавател и учен изследовател към Института по литература на Българската академия на науките. Като член на екипа на Института, участва в разработването на енциклопедия „Българско възраждане“. Експертизата, която е натрупала, е добре дошла за управлението на училище в мултикултурна среда. Дясна ръка на директорката в това отношение са родителите и местни приятели, било французи, българи, немци… За предстоящото училищно представление по пиеса на Стефан Цанев декорите ще изработят Васил Василев – възпитаник на Художествената гимназия в София, и Лени Дюма – и двамата бащи на деца от училище „Христо Ботев“. Помощници на учителите, особено при подготовката за тържества, са и Надя Бибер, София Въжарова, Димитър Гугов, чиито деца също учат тук.
„Моята съпруга е учителка и зная, че родителят не може да замени училището. Ако синът ми не посещава българското училище, рискувам да го направя неграмотен. Ние сме българи, други не можем да бъдем. Днес живеем в Германия, но какво утре ще избере синът ми? Длъжен съм да му дам шанс, да има житейски избор“, споделя Васил Василев. Неговият син посещава VII клас, но засега. Както сам обяснява, амбицирал се е да вземе VII и VIII клас заедно, за да ги изравни с немското училище, където е в осми клас.
Според педагозите в БУ „Христо Ботев“ добро решение е, когато новопостъпилото дете е с познания „между два класа“, да бъде включено в по-горния. Така то дръпва по-бързо. Докато връщането му го задържа, то тъпче на едно място, не се включва в общността на класа.
И друго, важно е, че родителите са тук. От своя страна, те също създават своя общност и тя е част от Българското училище в Страсбург.

Your Image Description

Свързани статии:

БТАОтпускаме над 68 500 лв. за наш колеж в Бесарабия Българска антарктическа базаСреща на Ливингстън Максимализмът – грешката на родителите В Плевен с модел за онлайн обучение на регулираните специалности

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Ние по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Максимализмът – грешката на родителите

Следваща статия

Сърма или сарма? Всъщност и двете!

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Сърма или сарма? Всъщност и двете!

След 65 години – срочни трудови договори

За студентските такси

След 65 години – срочни трудови договори

Таблетът, компютърът, телефонът „стават“ учители

Последни публикации

  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"