Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 13, 2020

На училище във „Фейсбук“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-03-2020
в Брой 13, 2020
A A
Класните стаи опустяха…

Обучението в електронна среда в 72. ОУ „Христо Ботев“ в София вече е факт. „Учебният процес трябва да продължи“, категорична е директорката на учебното заведение в квартал „Суходол“ Евелина Иванова. Тя пояснява, че още когато са разбрали за удължаването на грипната ваканция и са получили препоръките от Министерството на образованието и науката за работа в дистанционна форма, с учителите са започнали да мислят в тази посока. А след официалното обявяване на извънредното положение учебната програмата и механизмите на преподаване вече са изготвени. Директорката уточнява, че учителите осъществяват непрекъсната онлайн връзка с децата и семействата им. „Родителите са информирани за учебния процес и могат да осъществяват контрол върху усвояването на материала и писането на домашни работи на децата“, отбелязва Иванова.

В училището ползват както електронния си дневник за официални съобщения, така и различни групи в социалните мрежи като „Вайбър“ и „Фейсбук“, някои класове и видеоуроци в платформата Zoom и Smart Classroom. В 72. ОУ „Христо Ботев“ учат около 170 деца, разпределени в по една паралелка от I до VII клас.
В процеса на работа всеки класен ръководител си е създал начин на комуникация посредством канал от социалните мрежи, чрез който поддържа връзка с родителите. Сега възможностите на тези социални канали са увеличени и са превърнати в информационни. Благодарение на тях родителите се запознават с учебния материал за деня по всеки изучаван предмет, плана на урока и задачите за работа у дома.
„Обучението в електронна среда, определено, не е същото, както на живо в класната стая. Съвсем различно е учителят да мине покрай всеки ученик и да поговори с всяко дете, поглеждайки в тетрадката му и помагайки му с урока“, твърди директорката и посочва, че електронната форма е добър вариант, но живият контакт е незаменим.

Категорична е, че трудности засега не изпитват и ще се справят с необичайната учебна среда.
Като преподавател по математика в VII клас, Иванова е притеснена за учениците си, които тази година ще се явяват на национално външно оценяване. „В училище при нормалния режим на работа, освен часовете по математика в общообразователната подготовка, има и занимания по интереси в рамките на Математическия клуб, в който допълнително се работи с учениците. Сега няма как работата да върви по същия начин – казва тя. – Няма как да е същото, но всички ще положим усилия да помогнем на децата. Дано да имаме съдействието на всички родители. На малките го имаме. При големите, понеже уж са самостоятелни, връзката не е толкова директна. Предстои ни да разработим механизъм, чрез който контролът на родителите да бъде по-сериозен и при тях“, казва още тя.

В училището няма универсална електронна платформа, която да е единна за цялото училище. „При малките по един начин вървят нещата, при големите други неща работят. Всеки учител има свободата в зависимост от предметите и класовете, в които преподава, да прецени кой е най-удачният механизъм за предаване на учебния материал“, обяснява директорът.
Иванова разказва как протичат нейните уроци по математика след удължаването на ваканцията. Учениците от VII клас в 72. ОУ  „Христо Ботев“ използват видео уроците по математика на едно издателство. Те се излъчват на живо и се водят от истински учител. Пресъздадена е реална обстановка от класната стая. Учителят преподава новия материал, обяснява и записва на дъската най-важното от урока. Родители и ученици са информирани за времето и канала, по който могат да видят урока. Чрез електронния дневник и електронните пощи на учениците Иванова изпраща писма с точни насоки, разяснения, изисквания и срокове за домашната работа. След като учениците решат задачите, ги изпращат на учителката, а тя, от своя страна, ги проверява и им ги връща обратно с бележки и препоръки. След първия урок от 23 деца 21 са предали домашните си в срок. Родителите на двете деца, които не са го направили, са информирани за това. „Урокът се води от истински учител, а не е видео с просто написан текст и някъде зад кадър някой нещо да говори. Затова е много полезен за учениците. Когато няма уроци, ще задавам задачи от предишни уроци, за да затвърждаваме наученото дотук“, посочва Иванова.
Обучението при децата от I до IV клас протича по друг начин. „Родителите при тях са много важни. Те са контролиращият орган. По-малките деца чисто технологично по-трудно се справят с видео презентациите“, казва директорът. По думите й класните ръководители заедно с родителите са решили обучението на децата да се провежда вечер, след работното време на майките и бащите. Обикновено след 18:00 ч. всички – родители и деца, сядат заедно пред компютъра и започват да учат. Вече има няколко заснети във „Фейсбук“ урока.

Класният ръководител обяснява „на живо“ онлайн новия урок.
Този тип преподаване се приема много добре както от учениците, така и от родителите.
Директорката на 72. ОУ отбелязва, че от Регионалното управление на образованието много им помагат с насоки и препоръки. Постоянно изпращат до учебните заведения идеи и платформи с образователно съдържание. По думите й, разнообразието от I до VII клас е много голямо. „Сигурно и за другите класове е така, но все пак това е нашият диапазон ученици и аз съм по-добре запозната с възможностите за тези класове“, посочва Иванова. И допълва, че за децата е интересно, но за учителите е по-трудно. „Нямаме традиции в този тип обучение, защото досега не ни се е налагало,. Но сега се замисляме, че в бъдеще ще трябва да поработим в тази посока. Трябва да имаме такава готовност“, казва още тя. Категорична е, че всички учители са активни и всеки от тях се стреми да помогне с каквото може.

В училището има 12 деца със специални образователни потребности. За тях се грижат ресурсен преподавател, логопед и психолог. Всички те са назначени в училището и вече трета година поред помагат на децата. Сега за ученици със СОП е организирана отделна фейсбук група, в която те работят с логопед, ресурсен учител и психолог. Екипът ги подпомага с уроците, дава насоки и препоръки.
72. ОУ „Христо Ботев“ е малко училище, в което всички се познават. В него учат предимно ученици от кв. „Суходол“ и с. Мало Бучино, като има няколко ученици от ж.к. „Овча купел“ и кв. „Горна баня“. Преди началото на новата учебна година се провеждат срещи с родителите и разяснителна кампания. „Всички деца, които в последните години постъпват при нас преди началото на I клас, са посещавали детска градина и имат документ за това. Никога не сме имали проблем с дете, което по някаква причина да не е посещавало детска градина“, казва Иванова.

Училището разполага с модерна база. През 2008 г. е направен основен ремонт на сградата, а през 2014 г. започва да действа реновирана спортна зала. Голяма част от извънкласната дейност на учениците е свързана със спорт и занимания по интереси.
В рамките на клуб „Седянка“ децата изучават българските традиции.
Правят възстановки на обичаи, изработват мартеници, шият шевици, месят питки и пеят песни. Ръководител на Клуба е учителят по музика в прогимназиален етап Виолета Евтимова, която е част от „Мистерията на българските гласове“.
Има и Клуб по математика, където учат интересни факти извън учебната програма. Сред тях са откъде идва числото пи, кога е рожденият му ден, кои числа са съвършени и много други.
А в Клуба по дигитални умения децата от I до IV клас правят картички и презентации, учат се да правят анимационни филми.

Спортните клубове в рамките на заниманията по интереси са два – един за по-малките и един за по-големите ученици. Клубовете не са посветени на един-единствен спорт, а е създадена учебна програма, в рамките на която децата се запознават с тънкостите в хандбала, футбола, волейбола, баскетбола и тениса на маса. Училището има два отбора по хандбал (момичета и момчета) и всяка година участват на градското първенство. Отборите имат много добри представяния през годините.
В 72. ОУ са организирани и клубове като извънкласни дейности по футбол, баскетбол, английски език, кик бокс и шахмат.

Your Image Description

Свързани статии:

С униформи и във виртуалната класна стая Образователната ни система прави огромен качествен скок Уроци във виртуалната класна стая И обсерваторията в Силистра с дистанционно обучение

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Тема на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне4Tweet
Предишна статия

Уроци във виртуалната класна стая

Следваща статия

Как се пробива в академичния елит

Следваща статия
След 65 години – срочни трудови договори

Как се пробива в академичния елит

Да предотвратим следваща епидемия

Да предотвратим следваща епидемия

В ход е дигиталното обучение

Научни площадки за нестандартно мислещи

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"