Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 14, 2020

В надпревара за детския интерес

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-04-2020
в Брой 14, 2020
A A

Ако не е кметът на селото и двамата медиатори, моята работа и тази на учителите нямаше да бъде така успешна.“ С тези думи започва разказа си директорът на ОУ „Черноризец Храбър“ в с. Крушаре, област Сливен, Пеню Дичев. Там се обучават 169 деца, които са на 100% от уязвими групи. С тях работят 15 педагогически специалисти.
Учениците са обхванати в 6 паралелки начален етап, като целодневната организация е за I, II, III и IV клас. В прогимназиалния етап паралелките са три.
11 ученици над 16-годишна възраст също залягат над учебниците в самостоятелна форма на обучение. „Денят ни започва с оперативка с кмета. Много помага на училището, с негово съдействие изградихме и спортна площадка. Сега тя пустее, но със сигурност отново ще се напълни с деца“, продължава директорът. Забравя да спомене името на кмета, нарича го просто момчето. А иначе това е Димо Санков.
„Децата ни са много взискателни, винаги трябва да им е интересно, за да задържим вниманието им в час и да ги мотивираме да учат. Предизвикаме ли интереса им, резултатите не закъсняват. Радваме се на представянето на децата ни на външните оценявания миналата година. То е повече от добро.“
И за да не загубят „скоростта“, учителите бързо се пренастройват към необичайната ситуация. В първите дни са подготвени и разпечатани учебни материали, медиаторът ги занася в махалата. „Към днешна дата това не е актуално. Всеки класен ръководител сега е в група с класа си във „Фейсбук“, където се включват според урока и съответните предметчици“, продължава разказа си Пеню Дичев. Разговорът ни не му пречи и той продължава да следи какво се „случва“ във виртуалната класна стая на второкласниците. Заниманието се води от учителката по география.
Има ли учители, които изпитват затруднения. Чистосърдечното признание е, че има. Тогава? Сутрин в пощата на училището вече са пристигнали подготвените от тях учебни материали, които веднага се разпращат до учениците чрез „Фейсбук“. „Забелязах, че първите дни в онлайн пространството работеха около 35% от учениците. Интересът непрекъснато расте и вече са обхванати над 50%. А „часовете“ все повече оживяват. Децата се надпреварват кой по-бързо ще отговори на въпросите на учителя. Е, случва се да е неправилно, но важното е, че са в „клас“ и работят – разказва директорът. – За нашите деца тази необикновена форма на работа е нещо ново и това провокира интереса им.“ Оказва се, че те дотолкова харесват онлайн общуването, че продължават да търсят любимите си учители и до по-късно, когато школският звънец отдавна би трябвало да е сложил край на учебния ден.
Педагозите също много се стараят, например разнообразяват урока с нестандартни идеи – нещо да се нарисува, нещо да се изпее или изиграе.
В ОУ „Черноризец Храбър“ разчитат много и на семействата. Учителите и родителите се познават добре. „Познавам и дядовците на нашите ученици. Някои от тях също са учили в нашето училище. Ако родителите не стягат децата да се занимават, няма как да разберем какво се случва в домовете“, продължава Пеню Дичев. С усмивка споделя, че вече има случаи, когато в урока се включват и родители. „Знам, че резултатите от подобен учебен процес едва ли ще са високи, както ни се иска. Но е важно децата да не забравят, че ваканцията свърши и е време за училище.“
В „Черноризец Храбър“ са подготвени да ползват и учебни платформи. Запознават с техните възможности и родителите. Проблемът е, че достъпът до тях е силно затруднен. „Затова работим както можем – най-важното е да не загубим интереса на децата“, повтаря пак директорът. Това е и причината учителите да се надпреварват как по-атрактивно да провеждат учебните занимания, споделят идеи, провокират се. В помощ идва и телевизията с учебните часове. Ролята на учителя е да проконтролира дали децата са пред екрана.
Не на последно място, Пеню Дичев посочва изключителната роля на медиаторите в тази ситуация. „Без тях не мога да работя. Единият – Илия Тодоров, живее в махалата. Със средно образование е, изключително интелигентно момче е и много ми помага. Плътно до мен остава вторият медиатор – Митко Господинов. При нас е по линия на „Приобщаващо образование“. С него сме, така да се каже, действащият оперативен щаб. По всяко време сме в готовност да получаваме и предаваме нататък актуалната информация.
Митко е на „ти“ със съвременните технологии. Има икономическо образование. Но настоях и той сега продължава подготовката си за придобиване на педагогическа квалификация в Тракийския университет в Стара Загора – „Начална и пред-
училищна педагогика с информатика“, пояснява директорът.
Не крие, че използва всички възможни законови средства за поощряване на този необикновен екип, който работи с любов към професията на учителя и с любов към децата, поверени му от техните семейства.

Your Image Description

Свързани статии:

Традиции и модерен подход Мишел мечтае за по-цветен свят В Бургас има ученически омбудсман Във Видин шият защитни маски

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне28Tweet
Предишна статия

Мишел мечтае за по-цветен свят

Следваща статия

В Бургас има ученически омбудсман

Следваща статия
В Бургас има ученически омбудсман

В Бургас има ученически омбудсман

Във Видин шият защитни маски

Във Видин шият защитни маски

Прекратяват се научните мисии на Марс

Прекратяват се научните мисии на Марс

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"