Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 17, 2020

182 виртуални класни стаи побраха 695 ученици

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
22-04-2020
в Брой 17, 2020
A A

Образователната революция в ОУ „Пенчо Славейков“ в Димитровград вече е факт. „По-малко преподаване + повече обратна връзка = по-добро учене.“ Това е резултатът от една добре проектирана учебна среда. След обявяването на извънредното положение в България и преминаването към дистанционна форма на обучение в нашето училище се създадоха 182 виртуални класни стаи и 695 ученици влязоха в час от компютъра у дома. Използването на една образователна платформа улеснява обмяната на образователни ресурси между учениците и учителите. Всеки ден е ново предизвикателство във виртуалната класна стая – Classroom. Децата с интерес гледат видеоуроци в Ucha.se
и Academico, правят интерактивни упражнения в Liveworksheets.com
и Learningapps.org. Използваме също и образователните платформи SpeakPipe и Google Hangouts Meet.
Всички ние се справяме. Учители, ученици, родители и експери от РУО – Хасково, се обединихме и заедно успяваме да овладеем новата ситуация. Изключително много съм благодарна на началника на РУО – Хасково, Христина Боева, която всеки ден ни вдъхновява, помага и подкрепя. Само за 24 часа учителите „влязоха“ в домовете на своите ученици. Родителите ни се доверяват, вярват в нас и учат с децата си. И макар да си бяхме поставили задачата за въвеждането на електронно образование по-рано, за нас крачката е революционна, защото ситуацията е различна и непозната. Но всички ние показахме, че заедно можем да се справим.
В първата седмица от въвеждането на дистанционното обучение 10 наши преподаватели получиха Google сертификат. Така направихме успешна стъпка напред, създавайки ядро от учители, които да помагат и споделят опита си с колегите си. Бяхме готови за работа с виртуалните класни стаи и видео разговорите с Google Meet. Оказахме се в крак с времето и благодарение на това, че децата бяха свикнали да учат в облака. Учениците от V, VI и VII клас от няколко години използват за часовете си по „Информационни технологии“ своите акаунти, като работят с инструментите на Googlе: класната стая, документите, презентациите и електронната поща. От тази учебна година учениците използват и платформата G Suite в часовете по анлийски език.
Като иновативно училище, в ОУ „Пенчо Славейков“ имаме свободата да въвеждаме нови технолоии и проектобазирано обучение. Google G suite е въведен още в края на учебната 2017/2018 г. по Националната програма „Информационни и комуникационни технологии в системата на предучилищното и училищното образование“.
Нашите ученици лесно се справят с дистанционното обучение – ориентират се както къде и какво да направят, за да предадат поставената им задача, така и как да се свържат с преподавателя за помощ или допълнителна информация. Общувайки от разстояние, те придобиват не само нови знания и умения, но и стават по-адаптивни и самостоятелни.
Дистанционното обучение е голямо предизвикателство както към учениците, така и към учителите. Новата форма на обучение развива дигиталните ни умения, но също така отнема повече време. Учителите искат да прочетат, разучат и изпробват нови възможности. Понякога два часа не стигат за разработване на един урок, а и постоянното получаване на имейли е изморително. Има дни, в които дори 12 часа не са достатъчни за консултации, обратна връзка и проверка на домашните работи. Но ние ще се справим. Заедно можем да го направим.

Петя Йорданова – учител на IIIа клас: „Благодаря на всички родители, баби и приятели, които са заедно с нас в час всеотдайно, ежедневно ни помагат. Благодаря на моите малки, трудолюбиви умници, които все по-добре се справят и преодоляват предизвикателствата на дистанционното обучение. Браво, деца! Вие знаете, можете и прекрасно показвате това. Всеки следващ ден ставате по-уверени, по-знаещи и по-силни. Не забравяйте, че силата на вълните е в тяхното постоянство!“.

Your Image Description

Свързани статии:

„Нов път“ също е на онлайн обучение Дърворезбата прави дома по-уютен Турне на красотата Шеф готвач в учебната кухня

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне4Tweet
Предишна статия

„Нов път“ също е на онлайн обучение

Следваща статия

770 млн. евро за запазване на работните места у нас

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

770 млн. евро за запазване на работните места у нас

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Насоки за отмяна на противоепидемичните мерки

Учителите също ходят на училище

Учителите също ходят на училище

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"