Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 17, 2020

Учителите също ходят на училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
22-04-2020
в Брой 17, 2020
A A
Обучението на директорите по Националната програма „Квалификация“ завърши дни преди да бъде въведена карантината

Само за два дни получихме повече от 370 заявления за участие в уебинарите, организирани от Националния център за професионална квалификация на педагогическите специалисти. Първият от поредицата уебинари се проведе на 10 април с участието на 36 колеги от цялата страна. Следващите четири се проведоха на 14 и 16 април на тема „Използване на ИКТ в образованието. Работа с платформата за дистанционно обучение BigBlueButton“. Това е платформа, инсталирана на сървъра на Центъра, която ни дава възможност да провеждаме квалификационни курсове изцяло в дистанционна среда.“
Това съобщи за в. „Аз-буки“ директорът на Националния център Димитър Асенов. Той нарече случващото се революция в работата на институцията, която задава тон в квалификацията на педагогическите специалисти. И бърза да потвърди думите си най-вече с числа: „Постепенно от стандартния начин за провеждане на обученията – в присъствена форма, се адаптирахме към променената ситуация и вече предлагаме квалификации изцяло в дигитална среда“. Допълва, че от началото на годината, преди да бъде въведено извънредното положение, в изпълнение на годишния план, утвърден от Отрасловия съвет, по Национална програма „Квалификация“ в Центъра са обучени над 400 педагогически специалисти – 172 директори и 238 учители, като всеки от тях е получил съответно удостоверение за един или за два квалификационни кредита.
От средата на март екипът на Националния център и лекторите „преобръщат“ на 180 градуса начина си на работа. Започва се с търсенето, намирането и апробирането на възможно най-подходяща платформа за дистанционно обучение и с адаптиране на лекторските програми.
„В рамките на десетина дни, за по-малко от 1000 лв. направихме така, че Националният център за квалификация да
разполага със собствена функционираща платформа за онлайн обучение.
Тя е интегрирана на наш собствен сървър и може да бъде използвана години наред.
По този начин, считано от 25 март, направихме възможно квалификациите да минат изцяло в онлайн среда. Самата платформа успешно се използва от Софийския университет и НБУ и благодарение на нея висшите училища осъществяват дистанционни обучения с участието на лектори от други европейски страни“, разказва Асенов.
Интегрираната на сървъра на Центъра платформа дава самостоятелност за провеждане на онлайн обучение. Центърът притежава лиценз за нея, а това означава всички планирани обучителни програми по Национална програма „Квалификация“ да се реализират изцяло чрез нея.
Димитър Асенов изброява и някои предимства на платформата. На първо място, това е едновременното обучение на един, двама или много на брой обучаеми. Платформата на практика позволява броят им да достигне до повече от 150 ползватели. Тя дава възможност да се споделят презентации, видеа, да се прави запис на обучението. Има възможност за интерактивна връзка, за онлайн чат, който да върви през цялото време на онлайн квалификацията, има възможност за провеждането на видеосесии на живо. Платформата съхранява списък на присъстващите в специфични докфайлове, което служи като своеобразна база данни за обучаемите.
Изключително ценна придобивка е възможността ѝ за обособяване на отделни n на брой „стаи“ за екипна работа по преценка на лектора.
Какво е необходимо, за да се реализира онлайн обучението. „На първо място, обучаемите трябва да разполагат с качествена интернет връзка. Това е основно условие за провеждане на всяко дистанционно обучение – напомня Димитър Асенов. – Обучаемите трябва да разполагат и със съответно устройство – от мобилен телефон, до лаптоп, таблет или настолен компютър. И нещо изключително ценно: провежданите уебинари ще се съхраняват на сървърите на Центъра. А експерт от НЦПКПС ще осъществява мониторинг на квалификацията през целия период, докато тя върви.“
Директорът е категоричен, че провежданото онлайн обучение е в съзвучие както със Закона за предучилищното и училищното образование, така и с Наредба №15.
„Това означава, че заплануваните квалификационни курсове по Националната програма за тази година ще се осъществят съгласно Наредба №15, чл.46, ал.1“, уточнява той.
И отново припомня, че цялата организация за онлайн обучението се е случила за по-малко от 12 дни. Разбира се, с много труд и с екипна работа.
И нещо изключително важно, платформата е
много лесна
за използване
от гледна точка на обучаемите. От тях се иска само да проследят линка, който им се изпраща. Когато се присъединят към платформата, трябва да изберат как да се включат – само с микрофон или с камера и микрофон. По-нататък участието им е с безкрайни възможности и въпрос на личен избор. Например един въпрос може да бъде зададен в отделен чат само до лектора и съответно отговорът да бъде индивидуален.
„Българският учител, директорите са подложени на огромно натоварване, за да успеят да реализират поставените им задачи. Затова, преди да пристъпим към тяхната онлайн квалификация, първо трябваше да се съобразим с натоварването, което имат покрай обучението на децата от разстояние. На второ място, трябваше да предвидим максимално достъпен за обучения и квалификации образователен софтуер, които да не затруднява излишно педагогическите специалисти. И едва тогава спокойно можеше да продължим с реализирането на обученията по Национална програма „Квалификация“.
Нека припомня, че без да чакаме тя да бъде утвърдена, успяхме да обучим над 410 педагогически специалисти от началото на 2020 година“ обяснява Димитър Асенов.
А какво се планира към момента. Да се върнем към новината. Започна поредица от безплатни уебинари, насочени към учители и директори най-вече по отношение на използването на платформата на Националния център, както и такива, свързани с широкото използване на ИКТ в образованието. Екипът му решава да не търси подкрепа от регионалните управления на образованието, нито от конкретни директори около подбора на участници. Затова обявата е публикувана само на сайта на Центъра, като целта е да се види на случаен принцип колцина биха се заинтересували. „Планирахме целевата група да не надхвърля 50 човека. Очакваше ни голяма изненада – за двата дни, отпуснати за регистрация, получихме над 370 подадени регистрационни форми“, пояснява Асенов. Затова ръководеният от него екип решава да проведе поредица от уебинари.
Анкетната карта, която попълват желаещите да се включат в онлайн обучението, е направена професионално, без да затруднява излишно педагозите. От друга страна, позволява да се води статистика за това колко са учителите, колко директорите, колко са жените и мъжете и т.н. „Данните сочат, че регистрационни форми са подадени от 91.1% жени и 8.9% мъже. По отношение на възрастовото разпределение радващото е, че младите учители до 35-годишна възраст са 14.8%, от 36 до 45 години – 27.4%, от 46 до 55 години – 39.5%, а над 55 години – 18.3%, – пояснява директорът на Националния център. – Тази статистика е израз на мотивираността на българския учител да се включи активно не само в дистанционното преподаване, но и в дистанционната квалификация.“
Близо 15% от всички регистрирани са директори, 6% са помощник-директори, а останалите са учители. Пъстра е и картината на образователните институции, в които работят педагогическите специалисти – от детските градини до центровете за работа с деца. Преобладават педагогическите специалисти от средни училища, следвани от професионални гимназии, основни и начални училища. Не е малък броят и на заявленията от детски градини.
„По отношение на разпределението по региони, за огромна радост, имаме постъпили заявки от всичките 28, като 22.3% са от София, а останалите близо 78 % са от цялата страна“, уточнява Димитър Асенов. И допълва, че в случая става дума за педагогически специалисти, които сами са направили своя избор,
дълбоко мотивирани са да се справят все по-добре и по-добре
в необичайните условия на обучение, предлагайки все по-високо качество.
Заедно с попълване на заявленията за участие всеки има възможност да зададе и въпроси, чиито отговори очаква от уебинара. От подадените регистрационни форми зададените въпроси са повече от 90.
Какви са бъдещите планове. Отговорът е кратък – Националният център за квалификация на педагогическите специалисти да бъде обучителен център от XXI век. Да предлага все по-разно-
образни форми за квалификация на учители и директори, с разнообразна методика и лектори не само от България, а и от целия свят.

Your Image Description

Свързани статии:

НЦПКПСПоколение XXI век се нуждае от учители XXI век Преподаватели по хуманитарни науки с нови дигитални компетенции Ученици представят достойно България Изкуствен интелект на български език с премиера на 3 март

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне175Tweet
Предишна статия

Насоки за отмяна на противоепидемичните мерки

Следваща статия

Столицата очаква 12 000 първолаци

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Столицата очаква 12 000 първолаци

В ход е дигиталното обучение

Умението да живееш с мисия

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За модата при думите: кооператив срещу кръжец

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"