Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 24, 2020

35 български публикации – номер едно в световната ранглиста

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-06-2020
в Брой 24, 2020
A A

Би било по-добре по отношение на постдокторантите да се предложи цялостна визия и по-конкретно стимули за привличането и задържането им.“ Това е една от седемте препоръки, които МОН отправя по повод отчета на БАН за 2019 г., направен от председателя на БАН акад. Юлиан Ревалски пред Парламентарната комисия по образованието и науката в съответствие със Закона за Академията. Пълният отчет е приет на редовно дистанционно заседание от Управителния съвет, от Общото събрание и е съгласуван със Съвета на настоятелите в средата на април т.г. и едва тогава е представен пред Комисията. От него става ясно, че през юбилейната си година БАН показва устойчиво и високо качество на научната продукция.
Съгласно Web of Science
учените са създали повече от половината научна продукция на България – 37% от индексираните статии са публикувани в списания от най-високата Q1 категория, като 35 публикации са на първо място в ранглистата за съответната научна област. 45 000 пъти са цитирани учени от БАН през 2019 г.,
като лидери са изследователите в направление „Нанонауки, материали и технологии“ – 723, или 26.9%, следвани от колегите си в направление „Информационни и комуникационни науки и технологии“, съответно 508 публикации, или 18.9%. В случая интересното е, че в областта на ИКТ само разработките с иновативен характер са 230 за изминалата година, а признатите изобретения и полезни модели са съответно 40 и 20.
През 2019 г. учените от БАН са привлекли допълнително финансиране в размер на 78 202 300 лв. от български източници, което е с приблизително 34 млн.лв. повече спрямо 2018 г. В това допълнително финансиране най-голям дял имат държавни институции – 75%, което потвърждава научния и експертен потенциал на Академията. Привлечените средства от бизнеса обаче са намалели с около 10% спрямо
2018 г., а от Фонд „Научни изследвания“ – с 18%. Затова пък в обявените от Фонда научни програми ВИХРЕН и „Петър Берон и НИЕ“ учените от БАН са с повече от 50% успеваемост – 11 спечелени проекта от общо 18 финансирани. В редовната конкурсна сесия учените от БАН са спечелили общо 55.5% от всички проекти.
Активизиране участието на учените от БАН в Европейската рамкова програма „Хоризонт 2020“ е другата препоръка на експертите от МОН. През 2019 г. са сключени 18 нови договора на стойност
5,627 млн. лв., това е увеличение с 2.7% спрямо 2018 г. И тук лидери са звената от „Информационни и комуникационни технологии“ с
6,673 млн.лв.
Показател за експертизата на изследователите от Академията е участието им в конкурсните процедури по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ – Центрове за върхови постижения и Центрове за компетентност. Научните звена на БАН ръководят консорциумите на 4 финансирани проекта за такива центрове. Във всички подкрепени от Оперативната програма проекти с конкретни задачи участват без изк­лючение всички научни направления на Академията. Привлечените средства са в размер на 22,944 млн.лв. БАН участва и в консорциумите за изпълнение на стартиралите през 2018 г. национални научни програми, като координира 4 от тях, а в останалите е партньор със свои институти. Със свои звена Академията участва и в изпълнението на Националната пътна карта за научна инфраструктура, като полученото финансиране е в размер на 15,250 млн.лв. В случая МОН препоръчва информацията да бъде аналитична и подходящо структурирана, за да се даде по-ясна представа за успеваемостта на Академията.
Сполучлив механизъм за стимулиране на младите изследователи е „Програмата за подпомагане на млади учени в БАН“.
През 2019 г. са одобрени за финансиране 191 млади изследователи и 32 постдокторанти.
722 317 лв. са получените средства по ПМС №105 за допълнителни стипендии на докторантите в редовна форма на обучение. Активно работи и Центърът за обучение на докторанти към БАН. Въпреки това през 2019 г. отново е налице тенденция за намаляване броя на придобилите образователната и научна степен „доктор“ – 97 спрямо 110 за 2018 г. и 143 за 2017 г.
През 2019 г. МОН и БАН започват още едно партньорство в полза на изграждане на млади изследователи. Това е програмата „Образование с наука“, с която се цели откриването и специалните грижи за израстването на млади таланти. Финансирани са 23 проекта, създадени са 15 малки учебно-изследователски общности, проведени са школи, курсове, работни ателиета.
За 2019 г. учените от БАН са предоставили 248 експертни и консултантски становища, включително за международни институции и при изготвяне на документи със стратегическо значение.
Давайки положителна оценка на работата на Академията, МОН препоръчва тя да обърне поглед и към новия програмен период 2021/2027 г. Да се анализира участието на нашите учени в постигане на резултатите по приоритетите на Европейското изследователско пространство. Отговор се търси и на въпроса как резултатите от ежегодната атестация на учените от Академията са обвързани с диференцираното заплащане.

Your Image Description

Свързани статии:

Четирима кандидати за ректор на Софийския университет Кюстендилски ученици с артпослание за мир Министър Галин Цоков: Всяко дете трябва да има достъп до психолог Стипендии за дарования по „Успех за теб“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне2Tweet
Предишна статия

Занимания по интереси през лятото в Смолян

Следваща статия

ЕП иска нова стратегия за хора с увреждания

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕП иска нова стратегия за хора с увреждания

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕС дава 314 млн. евро на 72 предприятия

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Смартчасовник или умен часовник?

Последни публикации

  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"