Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 24, 2020

Дигиталното бъдеще изпревари епидемията

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-06-2020
в Брой 24, 2020
A A
В СУ „Св. Паисий Хилендарски“ в село Абланица бързо
и безпроблемно преминават към обучение от разстояние

Направените от нас ивестиции в модерна технологична база и в обучение на колегите сега се отплащат напълно. Затварянето на училищата заради пандемията направи така, че онова, което бяхме планирали за 4-годишен период като иновация, на практика, се реализира за две седмици.“ Това коментира за „Аз-буки“,зам.-директорът на СУ „Св. Паисий Хилендарски“ в село Абланица, Благоевградска област, Калинка Гайтанинчева. Във връзка с въвеждането на иновацията всички учители са подготвени да работят с Office 365 и заради това екипът се е справил отлично с въведеното дистанционно обучение и са обхванати децата, за които работата с технологиите също не е тайна.
„Имаме прекрасни деца в VII клас, на които предстои НВО. Те са много отговорни и се включиха на 100% в онлайн обучението. Дори след часовете провеждат консултации с учителите си по български език и математика“, отбелязва зам.-директорката. По думите ѝ подготовката за външното оценяване и за матурите на дванадесетокласниците е протекла нормално. „Постигнахме съгласие с абитуриентите да се съберем в училищния двор на 26 юни. Тогава те ще получат дипломите си, ще предадат училищното знаме на онези, които идват след тях“, съобщава д-р Гайтанинчева.
Предстои да бъде разширена иновацията за дистанционно обучение, интерактивни уроци и проектно базирани тестове за проверка на знанията. „Това ще бъде в посока създаване на нови, вероятно факултативни часове по STEM науките, тъй като профилите ни в гимназиален етап са „Софтуерни и хардуерни науки“ и „Природни науки“, обяснява тя. Подготвя се и проект, с който гимназията ще кандидатства по новата национална програма „Изграждане на училищна STEM среда“. „Целта е да се надгради създаденото и да реализираме идеята за обособяване на STEM център в училището. В него първи ще влязат учениците от гимназиалния и прогимназиалния етап. Началният етап ще се включи по-късно, макар от 15 години да имаме „Информационни технологии“ като ЗИП от I клас – допълва Гайтанинчева. – Продължаваме и обогатяването на техническата среда в училището.“

Калинка Гайтанинчева, зам.-директор

След като в края на 2018-а в него са монтирани по 8 интерактивни дъски, проектор, лаптоп и софтуер „Мозабук“, гимназията вече разполага и с два интерактивни дисплея. Те са поставени в центровете за занимания по интереси, така че максимален брой деца да имат достъп до тях и да се разширят още възможностите за качествено и увлекателно обучение в областта на информационните технологии и природните науки. Придобивките се използват и от учителите в целодневната организация на учебния ден. Проектът за изграждането на мултифунционална зала в таванската част на училището е в общината и се очаква обществена поръчка. Залата ще позволи родителите да бъдат приобщени повече към училищния живот, като се включат по-активно в различни извънкласни дейности.
През тази година в СУ „Св. Паисий Хилендарски“ се обучават 333 деца. Шест деца са се прибрали със семействата си от чужбина. От училището очакват да се завърнат и други. Планирано е новата учебна година да започне с една паралелка първокласници. Но нищо чудно броят на малчуганите да се увеличи, защото се наблюдава завръщане в селото на млади семейства.
В училището нямат притеснения за новата учебна година. „Дори да има нови ограничения, училището ни е готово да осъществява сериозен учебен процес в дистанционна форма. Подобен подход ще има и при обявяване на грипни или други неочаквани ваканции“, обобщава зам.-директорката Гайтанинчева.

Your Image Description

Свързани статии:

И детските градини могат да работят онлайн Занимания по интереси през лятото в Смолян Образованието на XXI век изисква личностен подход Кодът на бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне5Tweet
Предишна статия

Успехът следва ученолюбивите и трудолюбивите

Следваща статия

И детските градини могат да работят онлайн

Следваща статия
И детските градини могат  да работят онлайн

И детските градини могат да работят онлайн

В ход е дигиталното обучение

Занимания по интереси през лятото в Смолян

В ход е дигиталното обучение

35 български публикации – номер едно в световната ранглиста

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"