Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 25, 2020

Да дадеш повече от знания

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-06-2020
в Брой 25, 2020
A A
Нели Пенчева, директор

Освен да даваме образование и професия, учим нашите възпитаници да бъдат и добри хора.“ Това споделя пред „Аз-буки“ Нели Пенчева – директор на Профилираната гимназия „Акад. Петко Стайнов“ в Казанлък. В традиция се е превърнало например провеждането на благотворителни базари, на които се предлага изработеното от учениците. Събраните средства се предоставят за различни каузи. Сред последните инициативи са дарения за лечение на деца, а през миналия декември учениците се включват и в кампания за закупуване на апаратура за родилното отделение на местната болница. Участват и в други благотворителни акции – учениците от паралелката по „Фризьорство“ посещават защитеното жилище в с. Овощник и социални домове за възрастни хора, за да зарадват обитателите им с нова прическа, боядисване, бръснене и приятелско отношение.
„Това учи на много децата. Стараем се да ги включваме в различни извънкласни занимания, тъй като тази дейност ги увлича към образователния процес“, разказва още директорката Пенчева. Например на благотворителните базари се предлагат ръчно изработени бижута, декупажи и картини от рециклирани материали, създадени в творческия клуб. Музикалната група, за която са закупени нови инструменти, пък непрекъснато търси изяви извън стените на училището. Създаден е и клуб за историята на Казанлъшкия край, като децата посещават музеи и исторически обекти. От тази година в гимназията е изграден и патриотичен кът, който разказва за богатата история от времената на траките, за родолюбците и творците на Казанлък през вековете и за настоящето на Розовата долина.
В гимназията 183 са учениците в дневна, 84 във вечерна и 25-ма в самостоятелна форма на обучение. Броят е стабилизиран в последните години. От три години се поддържа прием по 4 паралелки – три в дневна и една във вечерна форма на обучение, което е оптимално за наличния сграден фонд.
Обучението по „Фризьорство“ е разкрито преди 6 години с подкрепата на РУО – Стара Загора. Всъщност гимназията и към момента е единствената в областта с подобна паралелка. Тя е и единствената в областта, която ще предлага вечерно обучение и от есента. От тази година е разкрита и паралелка по „Козметика“. Традиционно се предлага и профил „Предприемачески “ с обучение в дневна и вечерна форма. Подобен прием в  4 паралелки е планиран и за новата учебна година.
„Тук идва и предизвикателството – епидемиологичната обстановка лиши екипа ни от възможността за достатъчно активна кампания по места за представяне пред учениците от региона на възможностите, които предлагаме. Но ще намерим начин да стигнем до децата. Разчитаме и на нашите възпитаници да привлекат нови ученици“, казва още Пенчева.
По думите ѝ става трудно да се привличат обучаеми, но засега се справят. Напоследък към гимназията основно се насочват деца от уязвими групи. Директорката споделя, че училището се избира основно от онези, които търсят  подготовка, позволяваща бърза реализация на пазара на труда.
А в района масово се търсят хора за фризьорските салони. По-инициативните пък могат да открият и собствен бизнес. Всъщност след завършването си почти всички започват да работят по специалността си в региона и в други градове. Има и заминали да практикуват в чужбина. Затова и в гимназията предлагат като свободно избираема подготовка по двете професии и за децата от паралелката с пред-
приемачески профил.
А как една професионална гимназия се справя с дистанционното обучение. Оказва се, че и това е възможно за обучението по фризьорство. Преподавателката по практика заснема в ателие различни фризьорски техники и поставя задачи на учениците от XI и XII клас. Те, от своя страна, записват как ги изпълняват в домашни условия върху свои близки. „Учебният процес в гимназията ни не е спирал в условията на карантина.
Часове се водят на живо през основните социални мрежи
и във виртуални  класни стаи на образователни платформи“, обяснява директорката. Качват се и записи и други материали. А на някои ученици се изпращат учебни материали с помощта на образователния медиатор и помощника на учителя. И после те връщат подготвените задания. Голяма част от учителите преминават на проектно базирано обучение и поставят задачи за самостоятелна работа с по-дълги срокове.
В гимназията работят 20 педагогически специалисти. И за радост на директорката в опитния ѝ екип има и млади хора. „За четвърта година при нас преподават двама изключително дейни и отговорни колеги, които работиха по проекта „Заедно в час“. Това са учителите по математика Антоанета Канева и по български език Красимир Кръстев, които пътуват всеки ден от други населени места. От тази година имаме и още една страхотна учителка по БЕЛ“, споделя директорката Пенчева, която преподава „Информационни технологии“. Отбелязва обаче, че се налага педагозите да работят допълнително с част от децата, за да се компенсират натрупани в предходни години образователни дефицити. Това става както в сформираните по проект „Подкрепа за успех“ шест групи, така и в учебните часове независимо от преподавания в тях предмет. По проект „Образование за утрешния ден“ е създадена и група за развитие на дигиталните компетентности.
Екипът работи заедно със социалните служби и за осигуряване на редовното посещение в часовете и за превенция на отпадането. Екипи правят посещения в домовете, тази година организират и изнесена родителска среща в махалата.
Директорката казва още, че всички от заявилите явяване на зрелостните изпити си са поискали за втора матура държавния изпит по професия. Част от зрелостниците ще се явят на следващата сесия.
„Справяме се добре с финансите. Откакто сме на делегиран бюджет, всяка година успяваме да заделяме средства за реновиране на базата. Смея да кажа, че при нас тя е на отлично равнище. Имаме ателиета за професионална подготовка, с които не могат да се мерят доста от работещите в града. Във всички класни стаи има мултимедии с лаптоп и колегите ги използват, за да направят учебния процес по-увлекателен и разбираем за децата. Имаме компютърен кабинет с обновена техника, фитнес зала, библиотека, конферентна и интерактивна зала, безжичен интернет“, изброява директорката на училището.
Гимназията наскоро е приета и за член на Националната асоциация на училищата по мода. Тя ще подпомогне обмена на идеи и добри практики с подобни образователни институции, както и възможност на учениците от Казанлък за активно участие в национални и международни състезания.

Your Image Description

Свързани статии:

Тук урок №1 е за дисциплината Да създадеш условия за усърдие и резултати Магьосници и виртуози от Смилян Гордите българчета от Силистра

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Kонкурс за Заемане на Длъжността „Директор“

Следваща статия

Тук урок №1 е за дисциплината

Следваща статия
Тук урок №1  е за дисциплината

Тук урок №1 е за дисциплината

Инвестиции в бъдещето

Инвестиции в бъдещето

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Eвропейците подобряват дигиталните си умения

Последни публикации

  • Над 59 000 четвъртокласници на национално външно оценяване по български език и литература и по математика
  • На околосветско пътешествие в Перник
  • Излезе първо класиране за прием в I клас в София
  • Кариерен форум за студенти в София
  • Професии с традиции
  • Кой познава най-добре правилата на пътя
  • Критичен поглед към съвремието
  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"