54 000 деца ще посещават занимания през лятото в училищата
Най-доброто обучение е присъственото. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев на пресконференция в МОН. Той е категоричен, че трябва да мислим преди всичко за здравето на учениците. „Получих много запитвания защо не са отворени училищата, при положение че вече моловете и дискотеките работят“, каза още просветният министър и припомни, че още в края на април след широко обсъждане е решено, че учебната година ще приключи в електронна форма. По думите му, учениците и учителите могат да се видят на място в училището – за консултации и оформянето на оценки. Към момента учебната година е приключила за седем от дванайсет класа.
В края на май завършиха учениците от I до III клас, а IV, V и VII клас – миналата седмица. Учебният процес приключи и за дванайсетокласниците. „След Националното външно оценяване след VII клас на нас ни остават едва седем учебни дни и не си заслужава да върнем децата в клас за толкова кратък период“, аргументира се Вълчев.
Всички ученици са си получили удостоверенията на място в училищата. Дейностите по интереси също стартираха и се провеждат както в електронна среда, така и присъствено. Отворени са и центровете за подкрепа за личностно развитие. „Не можем да кажем, че образователните институции и училищата са напълно затворени. Решението трябваше да вземем в края на април и тогава това беше единственото разумно решение. Ситуацията днес го доказва“, каза още министърът. По думите му тогава, предвид сравнително добрата организация по осъществяване на дистанционното обучение, е решено, че годината може да приключи в тази форма, но за някои дейности това няма как да се случи. Става въпрос за индивидуалните форми на обучение, провеждането на практиките и срещите с учителите за повишаване на оценките.
Министърът обяви, че 54 000 деца се връщат през лятото в училище, и уточни, че дейностите са не само за учениците със слаби оценки, но и за тези, които не са обхванати от дистанционната форма на обучение. „Вариантът, който избрахме, е да има присъствено обучение в училище, но не за всички“, каза още той и добави, че училищното образование не е пожелателно, защото всички ученици трябва да бъдат обхванати и да им се осигури равен достъп.
Вълчев посочи, че някои държави, по-малко от половината в ЕС, са пробвали частично присъствено обучение, но анализите на просветното министерство са показали, че възникващите въпроси и пропус-
ките са повече, отколкото ползите. „Предимството e в социализацията, но и ние позволяваме връщане в училище по линия на провеждането на заниманията по интереси“, каза още той. Изрично уточни, че социализацията не означава, че учителите ще работят два пъти повече и една част от децата ще бъдат на училище, а други – не. Министърът посочи, че с по 10 деца в класна стая не може да се направи добра организация на учебния процес.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg