Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 27, 2020

Седмокласниците с по-високи резултати по математика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-07-2020
в Брой 27, 2020
A A

Резултатите, постигнати на Националното външно оценяване по математика след VII клас, тази година са по-високи в сравнение с 2019 г. Това бе обявено при представянето им в МОН. 349 седмокласници са изкарали максималния брой точки на НВО по математика, докато през миналата са били 141. Трима ученици от Бургас, Варна и Плевен имат по 100 точки и по двата предмета, а 20 нямат нито една точка както по БЕЛ, така и по математика. Осем ученици са изкарали 6.00 на изпита по български език и литература (БЕЛ) спрямо 16 през 2019 г.
„Резултатите по математика са тревожни, въпреки че има повишаване спрямо миналата година“, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. По думите му, децата от семейства, които имат отношение към образованието, са подобрили резултатите на външните оценявания. При другите е обратното.
Вълчев посочи, че започват по-задълбочен анализ на обучението от разстояние, който ще бъде готов през следващите няколко месеца. „Трябва да има повече тестове, които да мерят интегрално знанията на учениците. Това се опитват да правят образователните системи в цял свят. За учениците е важно да четат много и да развиват мисленето си, а не само да заучават и наизустяват“, категоричен е министърът.
Тази година явилите се ученици на изпита по БЕЛ са 56 822, а по математика – 56 767 деца. Това е втората година, в която НВО се провежда в този формат. Като цяло, резултатите са съизмерими – по математика са по-високи с близо
3 точки, а по БЕЛ са по-ниски с 2 точки от миналогодишните. Средните точки по БЕЛ тази година са 51,06 при 53,06 през миналата, а по математика са 36,33 при 33,62 година по-рано.

По-ниските резултати по БЕЛ се дължат на отворените въпроси, посочиха от МОН. Резултатите показват, че седмокласниците срещат трудност при овладяването на книжновноезиковите норми и се затрудняват при разпознаването на частите на речта и на изречението. За сметка на това все по-уверено извличат информация от текст и се ориентират в изучавани творби по отношение на автор, герои, теми и проблеми. Оказва се обаче, че близо половината от учениците не успяват да разчетат внушенията в цитат на изучавана творба. Също така седмокласниците преразказват, като изграждат цялостен текст, но невинаги фактологически вярно и подробно.
Резултатите от НВО по математика показват, че учениците успешно се справят с прилагането на действия с цели изрази и зависимости в правоъгълен триъгълник, но се затрудняват при превръщане на десетична дроб в обикновена и координати на точка, симетрична на друга спрямо координатна ос в правоъгълна координатна система. Около 1/3 от учениците работят по първите две подусловия, но до крайния отговор достигат и получават максимален брой точки около 4,5% от тях. По последните две подусловия на изпита по математика работят само 6,5% от учениците.
В топ 10 на училищата с най-висок резултат по БЕЛ са МГ „Д-р П. Берон“ – Вар-
на (90,43), МГ „Акад. К. Попов“ – Пловдив (90,11), ЧОУ „Света София“ – София (89,23), СМГ „П. Хилендарски“ – София (88,46), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас (86,16), ПМГ „Сергей Корольов“ – Благоевград (85,46), МГ „Баба Тонка“ – Русе (85,15), ПЧМГ – София (84,62), ППМГ „Добри Чинтулов“ – Сливен (82,14) и ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ – Хасково (81,86).
В призовата десетка по математика влизат МГ „Д-р П. Берон“ – Варна (96,45), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас (95,34), ПЧМГ – София (95,21), СМГ „П. Хилендарски“ – София (94,46), МГ „Акад. К. Попов“ – Пловдив (92,26), МГ „Баба Тонка“ – Русе (90,11), ЧОУ „Света София“ – София (89,90), ПМГ „Акад. Сергей Корольов“ – Благоевград (89,66), ППМГ – Ловеч (85,81), и ППМГ „Гео Милев“ – Стара Загора (81,82). В класацията не участват училищата, които имат под 20 ученици.
Учениците могат да подадат заявленията за класиране от 3 до 7 юли 2020 г. Кандидатстването е електронно, но се запазва възможността за подаване на заявление и на хартия в училища гнезда. Обявяването на списъците с приетите ученици на първи етап на класиране е до 13 юли.

Your Image Description

Свързани статии:

Необходим е център по училищна психология Default ThumbnailАгенция поема ОП за наука и образование Неравенството остава предизвикателство за ЕС Иновативни продукти от лечебни растения

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне2Tweet
Предишна статия

Още инвестици в научен потенциал

Следваща статия

Сговорна дружина

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Сговорна дружина

В ход е дигиталното обучение

Иновативните проекти под лупа

Изкуственият интелект на помощ срещу дезинформацията за COVID-19

Изкуственият интелект на помощ срещу дезинформацията за COVID-19

Последни публикации

  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"