Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 29, 2020

5 наши университета са партньори в Европейски алианси

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-07-2020
в Брой 29, 2020
A A
Бъдещите студенти ще се обучават и в партньорските университети из Европа

България вече е представена с 5 университета в новите 24 европейски алианса от висши учебни заведения, одобрени от Европейската комисия. Това са Софийският университет „Св. Климент Охридски“, Университетът за национално и световно стопанство, Нов български университет, Техническият университет – София, и Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив. Югозападният университет „Неофит Рилски“ – Благоевград, също е включен като асоцииран партньор към един от консорциумите.
Сред кандидатите в инициативата Европейски университетски алианси са и Медицинският университет – София, Русенският университет „Ангел Кънчев“, Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“, Варненският свободен университет „Черноризец Храбър“, Икономическият университет – Варна, и Химикотехнологичният и металургичен университет – София.
По втората покана по програма „Еразъм+“ са получени “62 кандидатури, 12 от които с българско участие, в които участват над 380 висши училища от 32 държави – 26 държави членки на ЕС, 5 държави по програма „Еразъм+“ и Обединеното кралство. България е сред държавите с увеличен брой на кандидатствалите институции, като по този показател се нареждаме на трето място след Германия.
Участието на българските висши училища и подготовката им стана с подкрепата на Министерството на образованието и науката. Следващата покана ще бъде публикувана не по-рано от 2022 година.
Избраните 24 нови алианса включват 165 висши учебни заведения от 26 страни членки и други държави, участващи в програмата „Еразъм+“. Те ще се присъединят към първите
17 алианса на инициативата Европейски университетски алианси, избрани през 2019 г. Съвместната работа ще подобри способността им да се справят с обществените предизвикателства като екологичния преход и цифровата трансформация.
„Радвам се, че и български университети вече са част от европейските университетски алианси. Сега имаме 41 алианса, включващи 280 висши учебни заведения. Те ще предоставят на своите студенти, преподаватели и научни изследователи нужните умения и компетентности, за да се справят с предизвикателствата на екологичния преход и циф-
ровата трансформация. Те са основен градивен елемент на европейското пространство за образование“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел.
Европейските университети са транснационални алианси на висши учебни заведения, които се обединяват с цел да развиват дългосрочно сътрудничество в полза на студентите, преподавателите и обществото. Всеки алианс се състои средно от
7 университета. Някои от тях са всеобхватни и обхващат всички дисциплини, други са съсредоточени например върху устойчивото развитие, здравето и благосъстоянието, цифровизацията и изкуствения интелект, изкуството, инженерството или космическото пространство.
Според Мария Габриел чрез разработване на междууниверситетски кампуси, обмен на онлайн курсове, данни и цифрова инфраструктура те могат да бъдат по-ефективни в подготовката на студентите за бъдещите работни места. Европейските университетски алианси имат също така за цел да подкрепят ученето през целия живот чрез предоставяне на възможност на учащи от всички възрасти да получават микрокредити след завършване на кратки курсове или модули. Комисарят подчерта и важността от създаването на европейска образователна степен.
Подкрепата на ЕС за тези 41 университетски алианса е в размер до 287 милиона евро. Освен по програма „Еразъм+“, по предложение на българския еврокомисар, е осигурено допълнително финансиране и по програма „Хоризонт Европа“. Тези средства ще бъдат съсредоточени върху дейностите в стратегиите на алиансите за научни изследвания и иновации.
„Това показва реалната добавена стойност на полезните взаимодействия, които създаваме между програмите. Всеки алианс получава до 5 милиона евро от програма „Еразъм+“ и до 2 милиона евро от програма „Хоризонт 2020“. Възнамеряваме да продължим тези взаимодействия и в бъдещата многогодишна финансова рамка. Финансирането по двете програми е важна стъпка за укрепване на връзката между европейското образователно пространство и европейското научноизследователско пространство“, обяви българският еврокомисар Мария Габриел.

 

СУ „Св. Климент Охридски“

Алиансът „Трансформация за Европа (Т4Е)“ с участието на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ обединява 7 европейски университета: Университета в Саарланд (Германия), Университета в Аликанте (Испания), Естонската художествена академия, Университета на Силезия в Катовице (Полша), СУ „Св. Климент Охридски“ (България), Университета в Триест (Италия) и Университета „Витаутас Магнус“ в Каунас (Литва).
5 милиона евро се отпускат на транснационалния алианс „Т4Е“ за стартиране на съвместната стратегия за консолидиране на европейската университетска екосистема.

 

 

Университет за национално и световно стопанство

УНСС заедно с още 6 водещи европейски университета в област-
та на икономиката и социалните науки създаде алианса ENGAGE.EU,
в който се обучават общо над 100 000 студенти. Партньори в европейската мрежа са: Университетът в Манхайм (Германия) – координатор, университетът Luiss Guido Carli (Италия), NHH – Норвежкото училище по икономика (Норвегия), Тилбургският универститет (Нидерландия), УНСС (България), Университетът в Тулуза 1 (Франция) и Виенският икономически университет (Австрия).

 

Технически университет – София

ТУ – София, и още 7 университета се обединиха в алианса Европейски технологичен университет EUt+. Осемте члена на съюза EUt+ са: ТУ – София (България), Кипърският технологичен университет (Кипър), Технологичният университет Троа (Франция), Висшето училище Дарм-
щат – Университет за приложни науки (Германия), Технологичният университет Дъблин (Ирландия), Техническият университет Рига (Латвия), Техническият университет Клуж-Напока (Румъния) и Политехническият университет Картахена (Испания).
Човешките науки са в основата на Европейския технологичен университет Eut+, за да формират инженери и техници, които са запознати с глобалните проблеми, но и високо технологично отговорни граждани.

 

Висше училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив

Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив, стана пълноправен партньор в Европейския университетски алианс „Иновации за регионална устойчивост – INVEST“. Той е насочен към сътрудничество за осъществяване на съвместно иновативно образование и учебни програми, прилагане на многоезично обучение, базирано на теоретична подготовка и придобиване на практически умения, и европейски мобилности за студенти, преподаватели и непреподавателски състав.
INVEST обединява 5 университета: координатори са Словашкият университет по земеделие в Нитра (Словакия), Университетът на Тесалия (Гърция ), Университетът за приложни науки в Карелия (Финландия), Van Hall Larenstein университетът за приложни науки (Нидерландия) и Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите (България).

Your Image Description

Свързани статии:

Реновират Гимназията по електроника и електротехника в Пловдив Как се градят здрави подвижни мостове от… спагети МВнР отваря врати за студенти на Русенския университет Осем медала за младите информатици

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Кога малчуганите са готови да влязат в клас

Следваща статия

България и Хърватия са приети в ERM II

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

България и Хърватия са приети в ERM II

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Младежката безработица става приоритет за ЕС

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За четенето между редовете и морфологията

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"