Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 31, 2020

Ако учителят не учи, кой тогава…

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-07-2020
в Брой 31, 2020
A A
Летните уроци се провеждат в двора на СУ „Н. Й. Вапцаров“ в Приморско

За училището си в Приморско говорят, че е с късмет. Като се започне от директорката, учителите, непедагогическия екип, не се пропуска и Общината – за всички
СУ „Н. Й. Вапцаров“ е знаковото място в градчето.
„Не пропускайте родителите! Особено последните месеци, както се казва, бяха дясната ни ръка. Без тях колегите учители не биха могли да се справят. Особено при дистанционното преподаване на по-малките, а и не само за техните уроци“, обяснява Мариана Казларова. Лъчезарната директорка с охота разказва как преустрояват работата си в дните от 13 до 16 март. Както ги наричат тук – „трите дни, които разтърсиха българското образование“, в
СУ „Н. Вапцаров“ най-вече се чувало „Няма – няма, трябва да се справим“. И успяват. От 362-ма ученици само на 18 носят уроците на хартия. За тези, които нямат крайни устройства, осигуряват 8 лаптопа, а Общината предоставя 12 таблета. С пари от бюджета на училището купуват по 36 карти за интернет – толкова са нуждаещите се деца.
Последвала още по-сериозна работа. Казларова, като специалист и преподавател по IT, обикаля съседни села, за да обучава деца как се учи онлайн. СУ „Н. Й. Вапцаров“ в Приморско е средищно и негови ученици са също децата от близките селища Веселие, Ясна поляна, Писменово, Ново Паничарево и Китен.
През юни и юли е времето на летните уроци в Приморско. За децата с дефицити по определени предмети – 56 от начален етап, 18 ученици, най-вече в V и VI клас, и още 26 в гимназиалния етап, училището наема автобуси за ежедневния им превоз до СУ „Н. Й. Вапцаров“. Обучението се осъществява и на открито, в училищния двор – в шатри.
„Макар и лято, ваканция за административни задължения също няма. Документацията, която се изготвя електронно, правя сама. В качеството си на директор не влизам в ролята на „контрольор“, а работя заедно с колегите. За мен професията „директор“ отдавна е излязла от рамките на онази представителна длъжност, каквато са я считали хората преди години. Директорът е преди всичко мениджър, който работи наравно с колегите си, дори и повече. Ние сме екип. Ежедневието организираме заедно – обяснява Казларова. – Не става дума просто за „изрядна бумащина“, а това, че си станал съществена част от живота на младия човек, от израстването му.
С него си заедно, когато е станал първокласник, петокласник, после седмокласник, гимназист… Преминете ли заедно през всеки етап от образованието му, означава много. Виждаш как пред очите ти израства личност. Едва от 2016 г. съм директор, но минах през почти всичко – прием, НВО, държавни зрелостни изпити, работа с родители, благотворителност… Изготвянето на документацията, свързана с образованието на младия човек, е много важно да се прави с компетентност. Това се учи. А ако учителят не учи, кой тогава… – допълва Казларова. – Винаги съм казвала, че учителската е единствената, която създава всички останали… Затова благодаря на колегите за ентусиазма, с който работят!“
В училището от години се води портфолио на всяко дете по всеки учебен предмет. Така се следи за неговото израстване. Ученическото портфолио носи и прозрачност за работата на педагозите пред родителите. По-критични са днешните родители, споделя директорката. Но в малкото населено място всички се познават и „кадруването“ от страна на някои от тях трудно минава. „Какво имам предвид ли? Има моменти, в които надценяваме образоваността си и даваме нереални оценки за постиженията на децата си. У дома децата са едни, в учебна среда – други. Затова понякога се наблюдава разминаване между очакваното и постигнатото от ученика.“
На дневен ред в СУ „Н. Й. Вапцаров“ е обсъждането на учебните специфики, наложени в месеците на епидемията, но показали добър ефект при учебния процес, които ще заимстват в следващата учебна година. Определено в училището на Приморско ще заложат на повече електронни уроци и на изготвянето на електронни тестове.

Мандатност за директорите е правилното решение

Мариана Казларова
директор

Според Мариана Казларова приемливо решение е училищните директори да бъдат назначавани с мандат от четири години. Мотивира се, че в условията на мандатност човек ще покаже най-доброто, на което е способен. Ще работи по-нахъсано. „Но ме притесняват критериите, по които ще се оценява действащият директор. Важното е да има ясно разписани правила, поднормативните актове да ограничават максимално субективизма“, категорична е директорката.
Преди да започне работа като учител в СУ
„Н. Й. Вапцаров“, е работила в отдел „Образование“ към Общината. Предпочела учителстването, защото работата с деца я допълва и прави щастлива. Надява се стъпките по професионалната стълбица да са не само призвание, но и да покажат, че директорският мандат ще е в полза на образователната ни система, като цяло.

Your Image Description

Свързани статии:

Да променяш средата и другите Без стрес от прехода детска градина – училище Русенският в проект за равенство на половете Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да променяш средата и другите

Следваща статия

Без стрес от прехода детска градина – училище

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Без стрес от прехода детска градина – училище

Всички ученици при равни условия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Над 307 млн. евро за 64 предприятия

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"