Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 34, 2020

Напишете „Олимпиометър“ в „Гугъл“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-08-2020
в Брой 34, 2020
A A
На 18-ата Национална олимпиада по информационни технологии учениците на Людмил Велинов печелят златен и сребърен медал
в индивидуалното класиране, първо място в категория „Уеб сайт“, четвърто място – в „Интернет приложения”, пето и девето – в „Мултимедийни приложения”, седмо място – в „Приложни програми” и много отлични оценки в крайното индивидуално класиране

Ако искате да разберете кои са най-добрите училища в България, според класирането им на националните олимпиади от календара на МОН, то тогава е достатъчно само да напишете „Олимпиометър“ в „Гугъл“. Проектът представлява интерактивен сайт, в който може да се запознаете с лауреатите и резултатите на учениците по всеки предмет за последните 6 години. Приложението е безценен помощник за седмокласниците и техните родители, които искат да изберат най-подходящото училище.
Уникалното по рода си мобилно изобретение е дело на учениците от Професионалната гимназия по икономика в Перник, а ръководител и инициатор на проекта е старши учителят им по информатика и информационни технологии Людмил Велинов. „Приложението би могло да бъде от полза не само на родители и ученици, но и на учители и директори от цялата страна. С него те могат да направят сравнение – на кое място са били преди и къде се намират сега“, казва Велинов.
И уточнява, че цитираните данни са взети от МОН. Липсват само 18 официални протокола от 2018 г., защото точно тогава влиза в сила политиката за защита на лични данни GGPR. Родителите не са дали съгласие да бъдат публикувани имената и резултатите на децата им.
Благодарение на Людмил Велинов десетки ученици са постигнали отлични резултати на състезания по информатика и информационни технологии и са се реализирали като компютърни специалисти след завършване на средното си образование.
„Понякога само да искаш, не е достатъчно, трябва да имаш потенциал за това“, казва учителят и допълва, че за да успееш, не е достатъчно само от малък да седиш пред компютъра и да играеш на игри. От малък трябва не да играеш, а да създаваш компютърни игри. Оказва се, че за да бъдеш добър в областта на компютърните науки, не е нужно да умееш да наизустяваш цифри, факти и програми, а трябва да имаш определен начин на мислене – аналитичен и комбинативен.
Учениците на Велинов от 2013 г. насам активно участват в Националната олимпиада по информационни технологии и в националния турнир по информационни технологии „Джон Атанасов“. Всяка година регистрират рекорден брой участници, като за седем години финалистите са 51. Сред тях има и трима лауреати.
„Без награда не се връщат в училище и всичко това е благодарение на учителя им Людмил Велинов“, споделя директорката на Професионалната гимназия по икономика в Перник инж. Румяна Иванова. По думите , радостта, която изпитва по време на състезанията и олимпиадите по информационни технологии, е огромна. „Мислехме си, че сме малко провинциално квартално училище и няма как да се мерим с големите училища в София и страната, но постиженията на възпитаниците ни показват друго“, допълва тя.
Тази година приложението „Олимпиометър“ донася на осмокласниците от гимназията в Перник първо място в категорията „Уебсайт“ на 18-ата Национална олимпиада по информационни технологии. Отличията за участ-
ниците от училището в миньорския град не спират дотук. На най-престижното състезание по информационни технологии в страната през 2020 г. те завоюват още златен и сребърен медал в индивидуалното класиране, четвърто място в категория „Интернет приложения“, пето и девето – в „Мултимедийни приложения“, седмо място – в „Приложни програми“ и много отлични оценки в крайното индивидуално класиране.
Блестящ успех за тях е и четвъртото място в категория „Интернет приложения“, което заслужено печелят със своя проект Smart Family – платформа, целяща да организира и оптимизира ангажиментите и задачите на всяко семейство. Голямото предимство на това приложение е, че всеки член може да бъде уведомяван своевременно в реално време кой какво е свършил, и да проследи какво остава да бъде направено. Проектът съчетава уебсайт и мобилно приложение в комбинация със сървър в облака, което позволява наистина динамична работа.
В категория „Мултимедийни приложения“ и двата проекта на Професионалната гимназия по икономика се класират в челната десетка. 3D играта „Средновековната пернишка крепост“ печели пето място, а „Пътен симулатор“ – девето. Първата пресъздава обстановката и автентичния вид на крепостта Кракра в Перник и дава уникалната възможност на потребителите да се запознаят с находките, намерени там. Втората 3D игра има за цел да развие уменията за управление на автомобил и познаването на правилника за движение по пътищата по забавен и интересен начин. Би била прекрасен помощник за по-неумелите шофьори.
В категорията „Приложни програми“ учениците получават седмо място с „Андроид“ приложението си 3D Pernik Guide. Проектът представлява виртуална разходка из най-известните забележителности на град Перник – Средновековната пернишка крепост и Подземния минен музей.
Всяка година Професионалната гимназия по икономика в Перник класира много участници на националния кръг, като и тази, и миналата година броят им е рекорден – 12. Зад всички тези многобройни успехи на децата от Професионалната гимназия по икономика в Перник стои Велинов. Той е напълно отдаден на работата си и наистина обича това, което прави. Започва работа в училището през 1999 г. и оттогава до днес е помогнал на много деца да открият в какво са най-добри и какви искат да станат след завършване на образованието си. Високо ценен е както от учениците и родителите, така и от колегите си.
„Фокусирали сме се върху това, на което учим децата, а не се стремим да популяризираме това, което правим“, казва той. Скромен е и не иска светлината на прожектора да бъде насочена към него. Мимоходом в разговора ни споменава, че миналата година заедно с ученика си Алекс Янев са сред избраните от Министерството на образованието и науката да представят България на Европейската седмица на програмирането в Брюксел. Участието им е по покана на еврокомисаря по иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж Мария Габриел, а целта е да покажат приложението си
„60 метра под земята“. С него през 2019 г. учениците Алекс Янев и Адриан Росенов под ръководството на учителя си Велинов печелят първо място в категорията „Мултимедийни приложения“ на Националната олимпиада по информационни технологии. Уебсайтът проследява историята и развитието на Перник, показвайки любопитни и неизвестни факти за града на черното злато. Виртуалната разходка пренася потребителите в автентичната атмосфера на тежкия миньорски труд посредством 3D симулации и интерактивни карти. Учениците са използвали материали от архива на Регионалния исторически музей в Перник и след това са му предоставили безвъзмездно сайта. Професионалната гимназия по икономика работи в тясно сътрудничество с Музея от години.

Репортаж от Професионалната гимназия четете
в следващ брой на в. „Аз-буки“

Your Image Description

Свързани статии:

Уроци, които си струва да бъдат повтаряни Ангели в действие От 69 преподаватели 25 са възпитаници на гимназията Сърцето на училището

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Уроци, които си струва да бъдат повтаряни

Следваща статия

Тийноваторите – новата сила

Следваща статия
Тийноваторите – новата сила

Тийноваторите – новата сила

В ход е дигиталното обучение

Знам какъв искам да бъда

Личният пример  е големият урок

Личният пример е големият урок

Последни публикации

  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет
  • Форум събира млади учители в Арбанаси
  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 27/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"