Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 34, 2020

Знам какъв искам да бъда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-08-2020
в Брой 34, 2020
A A

Кръгла маса на тема „Представяне на иновативните подходи в дейността на Ученическия институт на Българската академия на науките“ се проведе по инициатива на Съвета по иновации при Българската търговско-промишлена палата. Чрез виртуална класна стая, осигурена от Русенския университет „Ангел Кънчев“, в кръглата маса се включиха около 40 души от цялата страна.
Доц. д-р Йосиф Аврамов – съпредседател на Съвета по иновации при БТПП и член на УС на Палатата, покани участниците в Ученическия институт – ученици в последните класове на гимназиите и студенти в I курс на университетите, да се присъединят към състава на Центъра за младежко иновационно предприемачество за стартъпи. Учредяването му ще бъде през есента на т.г.
Двигател на идеята е Нов български университет, съвместно с Висшето училище по администрация и мениджмънт на Франкофонията.
От името на ръководството на БАН приветствие към участниците във форума отправи проф. Нина Атанасова – научен секретар на направление „Биомедицина и качество на живот“. С включване онлайн от Бургас акад. Никола Съботинов – председател на БАН (2008 – 2012 г.) и съпредседател на Съвета по иновации при БТПП, поздрави участниците в Кръглата маса и сподели своите впечатления от работата на Ученическия институт. Неговият ръководител акад. Петър Кендеров разказа за целите, задачите, историята и постиженията на Института.
Участници в малките учебно-изследователски общности на Ученическия институт, финансирани по съвместната програма на БАН и МОН „Образование с наука“, разказаха за своята работа. По традиция младите изследователи се ръководят от утвърдени учени. За това припомни ученикът от Първа английска езикова гимназия в София Тодор Белев. Ръководител на Neuromarketing е доц. Вера Кольовска от Института по експериментална морфология, патология и антропология с музей – БАН, а научен консултант е проф. Димитър Масларов – началник на Неврологичната клиника при Първа МБАЛ, София.
Анелия Крумова – студентка по право, разказа за ползотворната си работа с научните ръководители доц. Ваня Мичева от Института за български език на БАН и с Антония Маровска, учител в СУ „П. Р. Славейков“– Кърджали. Проектът „Думите от речника на баба“ е посветен на говора и фолклора на жителите на с. Припек, Кърджалийска област. Нейното изследване показва, че говорът на местните е един от най-богатите на старинни думи и общността е съумяла да съхрани българския език и култура въпреки столетия съвместен живот със съседни турско- и гръцкоговорящи селища.
Иван Тодоров – сега студент по история, сподели своя ползотворен опит от работата с д-р Димитър Христов от Института за исторически изследвания на БАН и призова младите хора да се възползват от уменията и знанията, които биха получили от българските учители и учени по пътя за своето професионално ориентиране и реализация. Неговата разработка, с която участва през 2019 г.
в сесия на Ученическия институт – БАН, опровергава с исторически източници някои псевдонаучни твърдения относно посланическата дейност на граф Игнатиев като извънреден посланик на Руската империя в Цариград.
Катерина Прончева и Велислав Борисов от Математическата гимназия „Акад. Кирил Попов“– Пловдив, разказаха за разработките си, с които правят силно впечатление на сесиите на УчИ – БАН, от 2018 г и 2019 г. Заедно със своя научен ръководител Невена Ичевска и учени от Института по български език на БАН младите хора изработиха речник на фразеологизмите в българския език, изследвайки моделите, по които се образуват фразеологичните словосъчетания, тяхната продуктивност, механиз-
мите за възникване и вариативност на формите. Велислав и Катерина са разработили и езикови игри за по-лесното усвояване на тези езикови единици в часовете по български език. Извършената работа задълбочава подготовката на младите хора по български език, развива изследователския им опит, дава им възможност да изберат свой професионален път в бъдеще.

Your Image Description

Свързани статии:

Тийноваторите – новата сила Димитър Павлов, радиоводещ: Радиото е емоция, като никоя друга Гимнастика за мозъка Образователните неравенства се възпроизвеждат

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Красив ум

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Тийноваторите – новата сила

Следваща статия

Личният пример е големият урок

Следваща статия
Личният пример  е големият урок

Личният пример е големият урок

В ход е дигиталното обучение

Успешен родител – успешно дете

В ход е дигиталното обучение

Одобриха 6 училища в Русе за STEM кабинети

Последни публикации

  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути
  • С упорит труд и системна подготовка учениците в столичното 131. СУ „Климент Аркадиевич Тимирязев“ постигат върхови резултати
  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"