Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 37, 2020

Любимо място на малки и големи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-09-2020
в Брой 37, 2020
A A
Сред любимите занимания на децата в ОДК – Вълчедръм, са рисуването
и часовете по екология на открито

Балет, футбол, народни танци, песни, рисуване, група по екология, клуб по художествено слово са само част от извънкласните занимания, които се предлагат в Центъра за подкрепа за личностно развитие – Обединен детски комплекс (ЦПЛР – ОДК) във Вълчедръм, област Монтана. През годините то се е превърнало в любимото място на децата от общината. Там те могат да изразят себе си, да разкрият своите способности и да развият таланта си. Комплексът работи с деца от 5- до 17-годишна възраст.
„За най-малките най-подходящи са заниманията по рисуване и уроците по балет, а по-големите предпочитат клубовете по екология и художествено слово“, казва директорката Наташа Цанина. Центърът се посещава редовно от около 100 деца, като групите по интереси са общо 9 на брой –
7 постоянни и 2 временни, които се провеждат само по време на ваканцията.
В рамките на извънредното положение вратата на сградата остава затворена за физически посетители, но дейността на Центъра продължава с пълна сила в социалните мрежи. Там започват да организират конкурси и състезания, да качват снимки и песни.
„В образованието нещата се променят много бързо и е важно да умееш да реагираш на промените. Затова човек трябва да се интересува от новостите в професията си“, допълва Цанина. Категорична е, че няма нищо срамно да попиташ, когато не знаеш или не разбираш нещо. Споделя, че по време на извънредното положение постоянно е общувала с колегите си от цялата страна и са си разменяли полезни практики.
За Деня на Земята – 22 април, в Центъра организират конкурс с рисунки, а Клубът по художествено слово изработва презентация. С рецитиране на стихотворения и пеене на песни пък отбелязват Празника на буквите – 24 май, който се организира в електронна среда под егидата на РУО – Монтана. Със засилен интерес се провежда и онлайн конкурсът на групата по народни песни и танци – „Златия пее и танцува“. Децата е трябвало да запишат на видео как пеят или танцуват народни танци от Северозападния край. В условията изрично е посочено, че малчуганите могат да се възползват от помощта на родители или роднини – колкото повече, толкова по-весело. Всеки участник получава като награда книжка и картичка.
Цанина споделя още, че по време на пандемията основен проблем е, че учителите и някои от децата не разполагат с технически средства и това затруднява работата в онлайн среда. Друга тежест е, че центровете за лич-
ностно развитие не могат да участват в инициативи към фондации или да подписват договори с търговски дружества. И всяко тяхно действие трябва да бъде съгласувано с общината, в която се намират.
Преди пандемията традиционно децата от Центъра взимат участие в тържествата по случай големите български празници, като Деня на народните будители, Коледа, Бъдни вечер, Лазаровден и Цветница. Във Вълчедръм има две детски градини, две училища и гимназия, с които екипът на Цанина работи успешно от самото начало. Дори използват помещения в сградата на училището в село Долни Цибър за провеждането на две от груповите си занимания.
„По време на извънредното положение участвахме онлайн в много повече конкурси, отколкото преди това“, отбелязва директорката и допълва, че при този тип инициативи недостатъкът е, че липсват живата връзка, комуникацията и новите запознанства.
През лятото в Центъра отново се чува детска глъч. Малчуганите се завръщат за заниманията по художествено слово, народно пеене, екология и рисуване.
През топлите месеци най-активна е групата по екология. Те използват хубавото време за занимания на открито и заснемането на различни обекти, като птици, природни забележителности и растителни видове. Една от инициативите на Центъра, реализирана съвместно със „Зелени Балкани“ в Пловдив, е провеждането на онлайн фотографски конкурс. В „Аз снимам природата“ участват 65 ученици, като той се провежда по случай Деня на околната среда – 5 юни. Този конкурс цели чрез творчеството си децата да изградят позитивно отношение към защитените зони от „Натура 2000“, и най-вече към природата и нейното опазване. Всички участници получават като подаръци материали за защита на природата – книжки, картички и плакати на различни животни и птици.
Преди две години ЦПЛР – ОДК
във Вълчедръм участва и в създаването на Асоциация на центрове за личностно развитие, като е сред първите 10 учредители. „Дейността на Асоциaцията е полезна, тъй като спомага за усвояването на необходимата документация, представлява ги пред други институции, споделят се опит и участия в практически обучения“, казва Цанина. И посочва още, че тази година например за лекторите от центровете е имало организиране на курсове по различни дейности към Националния дворец за децата.

Your Image Description

Свързани статии:

Институции в подкрепа на децата в Смолянско УНСС приема състезание на езикови училища Водата – извор на живот Ресторант накрая на Вселената: 70 ученици представят доклади на 50-ата национална младежка конференция по астрономия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: След часовете

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Институции в подкрепа на децата в Смолянско

Следваща статия

Тайните на Туида

Следваща статия
Тайните на Туида

Тайните на Туида

Европейските училища започнаха учебната година присъствено

Европейските училища започнаха учебната година присъствено

Рекордно класиране за Алма матер

Рекордно класиране за Алма матер

Последни публикации

  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"