Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 39, 2020

Да отгледаш идеалния ученик

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-09-2020
в Брой 39, 2020
A A
Снимка: theparentswebsite.com.au
Превръщането на четенето в семеен ритуал дава на децата повече възможности за успехи в училище

Анелия Врачева
По материали
от чуждия печат

Училището е изпитание не само за детето, но и за родителите. Училищният психолог и майка на четири деца Мари Хартуел-Уокър разказва какви принципи е полезно да следват родителите, за да облекчат своя и живота на децата си.

Говорете за училището само положително
Навярно родителите също са имали нелюбими учители, трудни домашни и дни, когато са ненавиждали всичко, свързано с училището. Не споделяйте неприятните си спомени с децата, а се старайте да подчертавате хубавите моменти. Когато децата изпитват трудности, те имат нужда от вашето участие. Не ги приучавайте да мислят, че училището е ненужно, твърде сложно и прекалено ограничава свободата. Посъветвайте ги как да намерят общ език с „трудните“ учители. Тези уроци ще са им не по-малко полезни от домашното по математика, което толкова ги измъчва.
Организирайте дневен режим на детето
Планирането и организираността са полезни за всяка възраст. Още повече за децата, страдащи от разстройства като СДВХ (синдром на дефицит на внимание и хиперактивност), тревога, аутизъм. В разписанието трябва да има време както за почивка, така и за домашни занимания. Телевизорът и компютърът са строго забранени, докато не се справят с всички уроци. Дневният режим отстранява поводите за спорове, оплакванията, уговорките и излишните съмнения. Той не сковава, а освобождава детето за продуктивна дейност.

Отделете работно място за детето си
Възрастните работят извън дома. На работното си място те „превключват“ на работен режим. Полезно е децата също да имат свое работно пространство. Отделяйки време и място за домашните задания, родителите помагат на децата си да разберат, че тяхната „работа“ също е важна.

Навреме се запасявайте с всичко необходимо
Трудно се работи, когато липсват нужните инструменти. Детето винаги трябва да има достатъчен запас от всички училищни принадлежности: химикалки, моливи, тетрадки, пособия и материали за часовете по рисуване и „Труд и техника“. За да не се налага да преобръщате жилището в търсене на молив, съхранявайте всички училищни принадлежности на специално отредено за това място. Това ще помогне на детето ви да не се разсейва от уроците и да се справя с тях по-бързо.
Отбелязвайте сроковете за изпълнение на задачите в календар или дневник
Правете го всяка седмица. Помогнете на детето да раздели големите проекти на отделни задачи, и поставете срокове за тяхното изпълнение. Поставяйки междинни цели и проверявайки сроковете, ще му помогнете да избегне ситуация, когато внезапно да си спомни, че утре трябва да предаде голям проект, който му е даден преди месец.

Ходете на родителски срещи и редовно общувайте с учителите
Родителите играят важна роля в образованието на детето. Ако имате добри отношения с педагозите, ще ви е по-лесно да говорите с тях за това как се учи детето ви. Ще можете своевременно да узнавате за проблемите и промените, които могат да го засегнат.

Обсъждайте с децата новостите и текущите събития
Образованието в много отношения е свързано с умението да се ценят знанията. Ако родителите обсъждат с децата текущите събития, политиката, проблемите от местен и национален мащаб, ще ги научат да не се ограничават с това, което се учи в училище, а да се интересуват и от света, в който живеят.
Четете заедно вестници. Когато ви питат нещо, потърсете нужната информация. Превърнете получаването на нови знания в семейна ценност.

Отделяйте повече внимание на четенето
Неоспорим факт е, че децата, на които им четат в детството и са поощрявани да четат самостоятелно, постигат по-големи успехи и в училище, и в живота. Превърнете четенето в семеен ритуал, за който е отделено определено време. Ако децата вече са големи за приказки, организирайте „час по четене“, когато вие четете своята, а те – своята книга.

Създайте навици за здравословен живот
Правилното хранене, добрият сън и физическата активност са основата на здравето и бодростта. Без това детето трудно ще постигне успехи и в училище, и в живота. Задача на родителите е да приучат децата си към здравословен начин на живот.

Не позволявайте да се заседяват дълго пред телевизора или лаптопа
Контролирайте времето, което детето прекарва пред електронните устройства. То е с все още неукрепнал характер, не му достигат самодисциплина и умения да менажира времето си. Затова родителите трябва да дават пример и да спазват ясни правила, докато децата не се научат да се контролират. Изключвайте телевизора по време на хранене и писане на домашните. Вземайте телефоните, докато децата не приключат с уроците. Не се поддавайте на уговорки от рода „да догледам още една серия“ или „още малко да поиграя на тази игра“, докато не са приключени важните задачи. Махнете телевизорите и всички електронни устройства от детските стаи. Проследете детето да си ляга навреме да спи.
Разбира се, на нас, родителите, невинаги ни се удава да спазваме всички тези принципи. В определени дни и при определени ситуации компромисите са неизбежни. Но ако успеем да се придържаме към тези „заповеди“, докато децата посещават училище, ще изработим у тях самодисциплина и здравословни навици, които ще им служат цял живот.

Your Image Description

Свързани статии:

Малките дарители Музикалният театър посреща публика от 1 октомври Балък дере – античност, „претопена“ от християнството 200 години училище в Медковец

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Космосът – поглед от Земята

Следваща статия

Малките дарители

Следваща статия
Малките дарители

Малките дарители

Музикалният театър посреща публика от 1 октомври

Музикалният театър посреща публика от 1 октомври

Когато усмивките измерват успехите

Когато усмивките измерват успехите

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Счетоводната професия в дигиталната ера – много повече творческа
  • For Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management
  • Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност
  • Изследване отношението на учениците към учебния предмет биология и здравно образование и начина на преподаване в края на прогимназиалния етап на обучение
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders
  • Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи
  • Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България
  • Paradigms for Soft Skills Enhancement in Military Healthcare
  • Forming Entrepreneurial Culture through Education
  • Algorithm for Optimizing the Process оf Selecting a Topic for a Scientific Publication with the Assistance of ChatGPT
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Принос към изучаването на българската лексикална прозодия (Морфологични и прозодични аспекти при акцентуването на съществителни имена в българския език, София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2024)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"