Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 39, 2020

Да отгледаш идеалния ученик

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-09-2020
в Брой 39, 2020
A A
Снимка: theparentswebsite.com.au
Превръщането на четенето в семеен ритуал дава на децата повече възможности за успехи в училище

Анелия Врачева
По материали
от чуждия печат

Училището е изпитание не само за детето, но и за родителите. Училищният психолог и майка на четири деца Мари Хартуел-Уокър разказва какви принципи е полезно да следват родителите, за да облекчат своя и живота на децата си.

Говорете за училището само положително
Навярно родителите също са имали нелюбими учители, трудни домашни и дни, когато са ненавиждали всичко, свързано с училището. Не споделяйте неприятните си спомени с децата, а се старайте да подчертавате хубавите моменти. Когато децата изпитват трудности, те имат нужда от вашето участие. Не ги приучавайте да мислят, че училището е ненужно, твърде сложно и прекалено ограничава свободата. Посъветвайте ги как да намерят общ език с „трудните“ учители. Тези уроци ще са им не по-малко полезни от домашното по математика, което толкова ги измъчва.
Организирайте дневен режим на детето
Планирането и организираността са полезни за всяка възраст. Още повече за децата, страдащи от разстройства като СДВХ (синдром на дефицит на внимание и хиперактивност), тревога, аутизъм. В разписанието трябва да има време както за почивка, така и за домашни занимания. Телевизорът и компютърът са строго забранени, докато не се справят с всички уроци. Дневният режим отстранява поводите за спорове, оплакванията, уговорките и излишните съмнения. Той не сковава, а освобождава детето за продуктивна дейност.

Отделете работно място за детето си
Възрастните работят извън дома. На работното си място те „превключват“ на работен режим. Полезно е децата също да имат свое работно пространство. Отделяйки време и място за домашните задания, родителите помагат на децата си да разберат, че тяхната „работа“ също е важна.

Навреме се запасявайте с всичко необходимо
Трудно се работи, когато липсват нужните инструменти. Детето винаги трябва да има достатъчен запас от всички училищни принадлежности: химикалки, моливи, тетрадки, пособия и материали за часовете по рисуване и „Труд и техника“. За да не се налага да преобръщате жилището в търсене на молив, съхранявайте всички училищни принадлежности на специално отредено за това място. Това ще помогне на детето ви да не се разсейва от уроците и да се справя с тях по-бързо.
Отбелязвайте сроковете за изпълнение на задачите в календар или дневник
Правете го всяка седмица. Помогнете на детето да раздели големите проекти на отделни задачи, и поставете срокове за тяхното изпълнение. Поставяйки междинни цели и проверявайки сроковете, ще му помогнете да избегне ситуация, когато внезапно да си спомни, че утре трябва да предаде голям проект, който му е даден преди месец.

Ходете на родителски срещи и редовно общувайте с учителите
Родителите играят важна роля в образованието на детето. Ако имате добри отношения с педагозите, ще ви е по-лесно да говорите с тях за това как се учи детето ви. Ще можете своевременно да узнавате за проблемите и промените, които могат да го засегнат.

Обсъждайте с децата новостите и текущите събития
Образованието в много отношения е свързано с умението да се ценят знанията. Ако родителите обсъждат с децата текущите събития, политиката, проблемите от местен и национален мащаб, ще ги научат да не се ограничават с това, което се учи в училище, а да се интересуват и от света, в който живеят.
Четете заедно вестници. Когато ви питат нещо, потърсете нужната информация. Превърнете получаването на нови знания в семейна ценност.

Отделяйте повече внимание на четенето
Неоспорим факт е, че децата, на които им четат в детството и са поощрявани да четат самостоятелно, постигат по-големи успехи и в училище, и в живота. Превърнете четенето в семеен ритуал, за който е отделено определено време. Ако децата вече са големи за приказки, организирайте „час по четене“, когато вие четете своята, а те – своята книга.

Създайте навици за здравословен живот
Правилното хранене, добрият сън и физическата активност са основата на здравето и бодростта. Без това детето трудно ще постигне успехи и в училище, и в живота. Задача на родителите е да приучат децата си към здравословен начин на живот.

Не позволявайте да се заседяват дълго пред телевизора или лаптопа
Контролирайте времето, което детето прекарва пред електронните устройства. То е с все още неукрепнал характер, не му достигат самодисциплина и умения да менажира времето си. Затова родителите трябва да дават пример и да спазват ясни правила, докато децата не се научат да се контролират. Изключвайте телевизора по време на хранене и писане на домашните. Вземайте телефоните, докато децата не приключат с уроците. Не се поддавайте на уговорки от рода „да догледам още една серия“ или „още малко да поиграя на тази игра“, докато не са приключени важните задачи. Махнете телевизорите и всички електронни устройства от детските стаи. Проследете детето да си ляга навреме да спи.
Разбира се, на нас, родителите, невинаги ни се удава да спазваме всички тези принципи. В определени дни и при определени ситуации компромисите са неизбежни. Но ако успеем да се придържаме към тези „заповеди“, докато децата посещават училище, ще изработим у тях самодисциплина и здравословни навици, които ще им служат цял живот.

Your Image Description

Свързани статии:

Малките дарители Музикалният театър посреща публика от 1 октомври Балък дере – античност, „претопена“ от християнството 200 години училище в Медковец

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Космосът – поглед от Земята

Следваща статия

Малките дарители

Следваща статия
Малките дарители

Малките дарители

Музикалният театър посреща публика от 1 октомври

Музикалният театър посреща публика от 1 октомври

Когато усмивките измерват успехите

Когато усмивките измерват успехите

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"