Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 41, 2020

Да отстояваш детското бъдеще

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-10-2020
в Брой 41, 2020
A A
Гвардейският отряд на училището, който на празника на града тази година получава знамето си,
е друг стимул за децата да се учат добре

Докато в част от училищата се гонят успехи, съизмерими с европейските и световните, то при тях битката е за всеки ученик, който да посещава училището без отсъствия. В средецкото Средно училище „Св. св. Кирил и Методий“ 80% от децата са от уязвими групи.
„Трудно ни е, но пък ние си обичаме децата. Създали сме си стереотип на работа и подхождаме с разбиране. Гледаме с каквото можем, да сме полезни, да им помагаме на тях и родителите им, защото една част от възрастните са неграмотни. Сега основната ни задача е да им създадем хигиенни навици“, признава директорката Владислава Цанева.
Затова и учителите са по коридорите и в непрекъснат контакт с учениците. И докато с малките до IV клас е по-лесно, то с големите до XII клас безспирно се повтарят правилата за безопасно училище във връзка с пандемията. В началото на часа всеки учител осигурява пет минути за беседа по повод на хигиенните изисквания във връзка с COVID-19. От началото на учебната година близо 800 деца, които са не само от Средец, но и от съседните села, трябва да свикнат с новия ред, наложен заради пандемията.
„Много е трудно на целия екип да ги накараме да спазват дистанция, да носят маски в общите части. Проблемите тръгват от семейната среда“, разказва директорката Цанева. Тя поема училището през декември 2017 г. и веднага поставя на дневен ред решаването на всички произтичащи от новите предизвикателства въпроси. Какво ще коства нелесната организация на училищния живот в състоянието на пандемия, е трудно отсега да се каже. Все още не е направен месечният разчет на разходите. Това обаче е най-малкият проблем. По-важно за директора и 63-мата учители от екипа е да се опази здравето на всички.
„Спазват се всички изисквания – имаме различни входове и изходи, децата вече не са на кабинетна система, а всеки клас си има стая, има охрана, три медицински лица. В началото на учебния ден те осъществяват филтър – мерят температура на всяко дете“, обяснява директорката.
Болен проблем за нея е голямото текучество на деца. „Не защото не посещават училище, а защото липсата на работа кара родителите им да отиват в други краища на страната, в чужбина, а с тях вървят и децата им. Други пък се връщат. Работили два-три месеца и сега обратно записват детето на училище. От началото на тази учебна година сме записали допълнително близо тридесетина деца“, обяснява Цанева. Горе-долу толкова са и тези, които са заминали. Това изключително много затруднява образователния и възпитателния процес.
За адаптацията на децата, а и за топла връзка с родителите от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ разчитат на образователните медиатори, които са назначени в Общината. „Трудни са контактите ни с някои родители. Колегите записват телефонни номера, но когато се наложи да звънят, номерът не съществува. Постоянно ги сменят. В такива случаи се намесва медиаторът. Отива, намира семейството и ако има проблем, идва заедно със семейството в училище. Той ни е връзката“, категорична е Цанева.
По съвместен проект с община Средец и „Амалипе“ училището получава 20 таблета, които са безкрайно необходими по време на обучението от дистанция. Към тях, закупени със собствени средства от училище, добавят още 9. Сега те са прибрани и всички се молят обучението да продължи в присъствена форма и таблетите да се използват в клас.
За обучението от дистанция миналата учебна година директорката признава, че проблемът изобщо не е бил само в устройствата. Отношението към учебния процес не е устойчиво – такъв извод прави Цанева. „Първия месец родителите се включиха и кой каквото устройство имаше, децата работиха, имаха интерес. След това колегите започнаха да се оплакват, че не се пишат домашни, че не се работи. Оправданието е, че нямат интернет, а в същото време, качват клипове от сватби, тържества и ритуали“, разказва за реалността директорката.
Веднъж седмично са се подготвяли материали на хартия и се раздавали на децата, които нямат електронни устройства. А през лятото от 22 юни до 14 септември по проект „Подкрепа за успех“ учителите от средецкото училище допълнително се занимаваха с децата, които са работили по време на карантината на хартиен носител. Учителите са доволни от постигнатите резултати.
Работата на петимата учители, включени в комисията по приобщаващия механизъм в първите месеци на миналата учебна година също е дала резултат, хвали се директорката. За нея най-голямото предизвикателство е да няма отпаднали ученици, всички да завършат успешно образованието си. „Имаме деца, които служат за пример. Такъв е Божидар. Миналата година завърши XII клас при нас и сега е студент „Българска филология“ в Бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Дико завърши „Археология и история“ в София и също ни навестява“, хвали се директорката.
Гвардейският отряд на училището, който на празника на града тази година получи знамето си, е друг стимул за децата да се учат добре. „По време на ритуала бе много горещо. На няколко от децата им стана лошо. Молехме ги да седнат, но те не пожелаха. Върнаха се веднага в строя. Толкова са обсебени, в най-хубавия смисъл на думата, от униформите и мисията, която те носят“ издава тайни от кухнята на празника Цанева. Гвардейският отряд е бил в готовност още преди пандемията, но е нямало как да се случи ритуалът по връчване на знамето. Сега, от началото на учебната година, само за четири дни го възстановяват и тържеството най-накрая се провежда.

Your Image Description

Свързани статии:

Празнично за празника Без отношение към детето педагог не се става СУ „Васил Кънчов“ – ВрацаЗа ролята на директора като мениджър Хубавите новини идват без предизвестия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Празнично за празника

Следваща статия

Свободата е право на избор

Следваща статия
Свободата е право на избор

Свободата е право на избор

Без отношение  към детето педагог  не се става

Без отношение към детето педагог не се става

Да влезеш в спор с Бор, Шрьодингер и Айнщайн

Да влезеш в спор с Бор, Шрьодингер и Айнщайн

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"