Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 42, 2020

Габрово стана център на ученето през целия живот

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-10-2020
в Брой 42, 2020
A A
Зам.-министър Таня Михайлова връчи на председателя на СБУ Янка Такева голямата награда „Златен ключ“ за цялостен принос към ученето през целия живот

През 2020 г. Габрово се превърна в център на ученето през целия живот. От 7 до 9 октомври в града се проведе шестото издание на Националните дни за учене през целия живот. Събитието се организира от Министерството на образованието и науката с финансовата подкрепа на европейската програма „Еразъм+“ в партньорство с Областната администрация – Габрово, РУО – Габрово, и Община Габрово.
Целта на Дните за учене през целия живот е да насочат, мотивират и насърчат повече български граждани да се включват в обучителни дейности чрез популяризирането на различните възможности за присъствено или дистанционно обучение в електронна среда.
„Вече не трябва да мислим само за днешния ден, а да имаме визия за развитието на утрешния. Да разбираме, че това, което усвояваме в училище и на студентската скамейка, е само основата и базата, върху която трябва да надграждаме през целия живот“, заяви инж. Таня Михайлова – зам.-министър на образованието и науката, при официалното откриване на Дните за учене през целия живот на габровския площад „Възраждане“.
„Ученето вече не е само постигане на определена степен от образованието, а процес, който започва още в детската градина и продължава с работата в класната стая, с кариерното ориентиране, с реалната работна среда“, добави Таня Михайлова. Тя призова всички съмишленици да споделят натрупания опит и заедно да помагат на хората, за да са гъвкави и адаптивни и да могат да отговорят на изискванията на пазара на труда – не само на тези, които вече имат професия, а и на тези, които искат да я сменят. Защото дори и да не знаем какви ще са професиите утре, най-важното е днес да усвоим уменията, които ще ни помогнат да се включим успешно в тях в бъдеще.
„Въпреки предизвикателствата от световната пандемия образованието показа, че е ключът към успеха“, каза още Михайлова. Тя благодари на образователната система за това, че успя бързо да се адаптира към новите условия, за да може да продължи обучението, и насърчи участниците заедно да очертаят дългия път, по който ще продължим да учим през целия живот.
„Ученето трябва да се превърне в кауза, за да се случи истинската промяна и ученето за диплома да се превърне в учене за знания и най-вече умения“, обяви областният управител на Габрово Невена Петкова. Тя пожела на всички участници и габровци никога да не загубят желанието си да учат и да се развиват.
Кметът на Габрово Таня Христова пък подчерта, че през XXI век сме обречени да учим през целия живот и да поддържаме знанията и уменията си актуални, за да бъдем конкурентни и да отговорим на изискванията на времето. Според нея то обхваща не само формалното и неформалното обучение, а също уменията, знанията, нагласите и поведението, които придобиваме във всекидневния си опит. Това засилва нашето социално приобщаване, активното ни гражданско и личностно развитие и ни прави по-пригодни за живота.
И през тази година Националните дни за учене през целия живот включваха множество разнообразни и интересни прояви, за да се популяризира значението на ученето през целия живот в България, разказа Валентина Дейкова – национален координатор за изпълнение на Европейската програма за учене на възрастни. Програмата на Дните включваше провеждане на работни ателиета за обмен на добри практики, изложение на институции за образование и обучение на възрастни, информационен ден за Електронната платформа за учене на възрастни в Европа (EPALE), разнообразни по формат работни срещи и един учебен ден.
В рамките на работните ателиета за обмен на добри практики бяха представени габровските проекти „Частици от миналото“ и „Приеми ме на село“. Те акцентираха върху необходимостта от възобновяване на връзката между поколенията, а заложените в тях дейности дават възможност на младите хора да научат български народни обичаи, песни и танци и да се докоснат до очарованието на живота в българското село. За възрастните хора пък участието в програмите е възможност да опознаят съвременните технологии и начини за комуникация, както и да се заредят с оптимизма и енергията на младежите.
Колко ценно и обогатяващо е общуването между поколенията, се видя и по време на изложението на институциите за образование и обучение на възрастни, в което участваха габровски „внучета назаем“ и техните „баби“ от селата Армени и Враниловци. Посетителите опитаха вкусна домашно приготвена храна, а някои даже изпробваха сръчността си в плетенето на две куки в инициативата „Изплети топлина“. Тя е част от национална благо-
творителна кампания, в която доброволци плетат шапки, шалове и ръкавици за деца и възрастни в нужда. Координатор за Габрово е Центърът за работа с доброволци.
В изложението в спортна зала „Орловец“ участваха над 30 изложители от цялата страна, които представиха своята дейност в областта на ученето през целия живот. Област Габрово участва с Техническия университет – Габрово, Дневния център за пълнолетни лица с увреждания, Регионалния етно-
графски музей „Етър“, ПТГ „Д-р Никола Василиади“, ПГМЕТ „Ген.Иван Бъчваров“ – Севлиево, ПГТ „Пенчо Семов“ – Габрово, ПГИ „Рачо Стоянов“ – Дряново. Сред участниците са и националната ПГГС „Христо Ботев“ – Велинград, ПГСС „Никола Пушкаров“ – Попово, и много други.
Председателят на СБУ Янка Такева откри в Националния музей на образованието изложбата
„30 години Синдикат на българските учители“, посветена на 30-годишнината от учредяването на най-голямата учителска организация в страната с 84 000 членове. В нея са включени значителен брой материали, притежание на СБУ, и оригинали от фонда на НМО.
„Ако се огледаме и се сравним с нашите приятели на Балканите, ще видим, че само в България има Национален музей на образованието. Това показва, че българският дух, българският народ може и знае как да пренася добрите традиции във времето напред. И ние, като синдикат, тази година честваме 125 години от първото организирано учителско движение. Чествайки новия съвременен синдикат, не може да не отбележим, че тръгвайки от миналото, минавайки през настоящето, градим бъдещето. Най-големите възрожденски просветители, ако се върнем 125 години назад, имат същите стремежи и желания като българските учители днес. Всичко се повтаря в съвременните условия.
И тогава са имали стремеж да постигнат обхват на учениците, да въведат нови методи, да има приемственост“, обяви Янка Такева.

Наградите

По традиция по време на официалното откриване на Дните за учене през целия живот в Габрово са отличени най-активните личности и организации. Раздадени са награди в 11 категории, за да се открои ключовият принос към развитието на сектора на онези участници, които реално променят нагласите към учене през целия живот.
Две от наградите отпътуваха за Търговище – наградата за най-активен областен координатор получава търговищкият областен управител Митко Стайков, а медийният приз отива при регионалния информационен сайт targovishtebg.com. За най-добър обучител на възрастни е определена инж. Розалина Костадинова – главен учител в Професионалната гимназия по производствени технологии в Лом. Отличието за ръководител на институция/организация за образование и обучение на възрастни е за Галина Банковска – управител на центъра за професионално обучение „Веда консулт“ – Габрово, а приза за държавна институция наградата получава д-р Любов Попова – директор на ДП „Българо-германски център за професионално обучение“ с 5 клона в страната.
С новоучредената награда „Златен ключ за цялостен принос към изпълнението на Европейската програма за учене на възрастни през целия живот“ за първи път т.г. е удостоена проф. д-р Севдалина Турманова – университетски преподавател и председател на Общинския съвет в Бургас, която обеща да продължи да отключва придобиването на нови знания и умения.
Връчени са и награди за социален партньор на Габровската търговско-промишлена палата, за неправителствена организация – на „Юни партнерс“, Благоевград. А призът за най-добра обучаваща институция отива при най-старото земеделско училище – ПЗГ „Добруджа“, Силистра, и неговия директор Пламен Сафов.
Голямата награда „Златен ключ за цялостен принос“ получва председателят на Синдиката на българските учители д.ик.н. Янка Такева. Зам.-министърът на образованието и науката инж. Таня Михайлова връчи приза на лидера на СБУ и подчерта, че тя е човек, който продължава да чете и да работи много, за да е в крак с всички новости и да дава личен пример и препоръки с визия за бъдещето и успеха на образованието у нас.
„Свидетели сме как народната мъдрост, че човек се учи, докато е жив, днес се претворява в дела – заяви Янка Такева. – И независимо дали сме в големия град, или на село, можем да видим триединството на знанието, вярата и обичта към род, родина и националност. Всеки един от присъстващите тук създава предпоставка за реализирането на добрите нови политики в образованието, така че мотивацията за ученето през целия живот да достигне до всеки човек, който има стремежа и желанието. И онази вяра в собствените сили да постигне личностно развитие, да обогатява непрекъснато своите знания, за да удължава трудовия си живот. Тази плеяда от ценности се възпитава и човек трябва да има примери за подражание. Затова, ако човек иска да се чувства удовлетворен от себе си, да бъде със самочувствие, той трябва непрекъснато да се обучава, развива и самоусъвършенства. Прос-
вещението, образованието и компетенциите са най-важният капитал за човешкото развитие“, завърши Янка Такева.

Your Image Description

Свързани статии:

Деца сътвориха „Фантазия“ Как УНИЦЕФ ни помага в борбата с COVID-19 Механизмът за обхват се задейства на 16 септември Таланти в строителния бранш

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Училище като приказка

Следваща статия

Нов десетгодишен план в подкрепа на ромите в ЕС

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Нов десетгодишен план в подкрепа на ромите в ЕС

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Отново е време за програмиране

4-годишните ще учат, докато играят

Подкрепа за отговорни родители

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"