Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 48, 2020

Минимум 300 часа аудиторна заетост в университетите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-11-2020
в Брой 48, 2020
A A

Висшите училища поемат ангажимент да намалят губещите магистърски програми и специалности, да оптимизират вътрешната си структура и да намалят административния персонал. Академичният състав между 65- и 68-годишна възраст трябва да бъде до 5% от нсички. Ректорите би трябвало да прекратят и трудовите правоотношения с хора над 68-годишна възраст, заемащи академични длъжности. Освен това висшите училища ще преструктурират системите си за възнаграждения така, че в по-голяма степен да бъде увеличена минималната заплата и делът на допълнителните възнаграждения да бъде по-малък. Това е записано в споразумение, подписано от министъра на образованито и науката Красимир Вълчев с ръководителите на Съвета на ректорите на висшите училища, Националния браншов синдикат „Висше образование и наука“ – КНСБ, и синдикат „Висше образование“ –
КТ „Подкрепа“.
„Висшите училища поемат ангажимент да не увеличават допълнителните възнаграждения за „доктор“ и „доктор на науките“, докато не се увеличи основната заплата. В момента най-важното е да обезпечим системата с преподаватели. И да накараме най-добрите студенти да стават преподаватели. Защото системата на висшето образование е силна, когато най-добрите студенти стават преподаватели“, коментира министър Вълчев след подписването на документ в МОН.
Той отбеляза, че в Закона за бюджета са заложени средства за допълнителна субсидия, която да позволи на всички висши училища да увеличат договорените минимални заплати – 1300 лв. за асистент, 1400 лв. за главен асистент, 1500 лв. за доцент и 1600 лв. за професор.
Освен това страните по споразумението договарят изискване за минимална норма на преподавателска работа от 300 часа.

„Записваме, че няма да се получава заплата, ако няма норма – съответно това е основание за освобождаване на преподавателя или той трябва да прави наука. Записваме, че заплатата се получава пропорционално на изпълнението на нормата“, обясни министър Вълчев. По думите му най-важното е чувството за отговорност, професионализъм и академична етика на преподавателите да стане доминираща култура във всички висши училища. И споразумението е един от инструментите за това.
Министър Вълчев бе категоричен, че системата на висшето образование е натрупала в последните години репутационен проблем, дължащ се основно на две неща – масовизацията на приема и конкуренцията чрез занижаването на изискванията.
И това е довело до учене от изпит на изпит. Затова в споразумението се предвижда всяко висше училище да утвърди политика и да предприеме действия за завишаване на текущите изисквания към студентите за участие и ангажираност в учебния процес по време на цялата учебна година. Това задължително включва и следните мерки – увеличаване на текущо възложените задачи по време на всяка седмица от учебния семестър и контрол на изпълнението, регламентиране на извънаудиторна заетост не по-малко от 60 часа за целогодишно възлагане и контрол за изпълнението на задачи при обвързване с основната заплата при изпълнението на тази дейност.
„Висшите училища ще трябва да реализират мерки и всяка седмица да възлагат задачи, проекти, четене на книги на студентите. От това няма никакъв риск, освен това да стане някой студент по-знаещ и по-можещ човек“, заяви министърът. И добави, че това е разликата между качественото и некачественото висше образование. „Нашите преподаватели не са по-лоши и по-малко знаещи, но трябва да бъдат още по-взискателни“, отбеляза той.
Министър Вълчев подчерта, че системата на висшето образование заслужава да бъде подкрепена повече, отколкото предишните години, защото се е реформирала. „Сега залагаме повече средства за висше образование и в бюджета за догодина, и в Оперативната програма. Ще имаме и програма, която ще подпомага изплащането на обезщетенията, които се оказват голям проблем“, заяви той.
Просветният министър специално благодари и на двете синдикални организации в сектора на висшето образование, които по думите му са прогресивен фактор и често предлагат решения за промени.
От своя страна, проф. Анастас Герджиков – председател на Съвета на ректорите и ректор на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, отбеляза, че споразумението е още една стъпка в дългия списък от реформи през последните години. „За пореден път СР подкрепя реформата, като поема редица ангажименти, свързани с по-високата ефективност на висшите училища. Надявам се това да донесе ползи. Смятам, че висшите училища имат необходимата автономия и гъвкавост, за да преценят кои от казаните в споразумението неща се отнасят наистина за конкретния университет и кои не“, обобщи той.

Your Image Description

Свързани статии:

Университетите ще издават съвместни дипломи Персонализирано образование чрез изкуствен интелект 1486 лв. начална заплата за учител от 1 септември Ускоряват обмена на информация по Механизма за обхват

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ръст на студентските стипендии с 20%

Следваща статия

Посоката е вярна

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Посоката е вярна

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII

Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY
  • THE FIGURATIVE REPRESENTATIONS IN THE DUALISTIC TEACHING OF THE BOGOMILS
  • BOGOMIL’S DEPICTIONS AND GRAVE SYMBOLISM IN BULGARIA PRELIMINARY COMMENTS
  • THE BOGOMIL RITUAL BEFORE THE CROSS AND ITS DOCTRINAL FOUNDATIONS
  • DUALISTIC PRINCIPLES AND FORMULATIONS IN THE TEACHING OF THE PAULICIANS AND BOGOMILS THROUGH THE EYES OF PRESBYTER COSMAS AND EUTHYMIUS ZIGABENUS
  • CATHOLICOS JOHN OF ŌDZUN’S POLEMIC AGAINST PAULICIANS AND THE ARMENIAN-SYRIAN COUNCIL OF MANTZIKERT, 726
  • TOWARDS THE QUESTION OF ARMENIAN ANTI-DUALISM OF THE 5TH – 6TH CENTURIES AND ITS PHILOSOPHIC AND THEOLOGICAL PREMISES
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"