Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 11, 2021

Наследници на Кольо Фичето

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-03-2021
в Брой 11, 2021
A A
Практиките на терен не могат да бъдат заместени
от теоретичните казуси в класната стая

Ако бдителни граждани забележат млади хора, които да подрязват дървета в квартална градинка или в Морската градина на Бургас, не е нужно да търсят органите на реда. Учениците го правят внимателно и със знания. С тях са техните преподаватели и със сигурност групата е от Професионалната гимназия по архитектура и геодезия (ПГСАГ) „Кольо Фичето“.
В тази професионална гимназия всички специалности образуват затворен цикъл. Така обича да представя учебното заведение, което ръководи, директорката инж. Даниела Симеонова. „Строителство и архитектура, които изграждат сградите, геодезията, която трасира и парцелира, водното строителство – захранване на водопроводните и канализационните мрежи, като цяло, и накрая паркостроителство и озеленяване, с което се дава екстериорът на целия парцел. Сега добавяме и новата ни специалност от тази учебна година – „Брокер – продажба на имоти“. Нашите специалности подготвят младите хора, когато се реализират в своите сфери, да могат да си партнират, и целият този цикъл да бъде затворен в посока сграден фонд, облагородяване на селищни системи и т.н.“, казва тя.
Провеждането на практики е много важно за всяка от описаните от директорката специалности. Затова и училището е изградило отлична система за взаимодействие не само при практиките, но и при изготвянето на учебни планове. Работи се тясно с различните камари: на строителите, на инженер-геодезистите и с Асоциацията на брокерите за недвижими имоти. Често техните лидери са и бивши възпитаници на професионалната гимназия или имат друга връзка с нея.
Провеждат се присъствено учебни практики. Залага се на работа с различните специализирани софтуери за различните специалности. Това са софтуерните продукти, с които се чертае и се създават чертежите за изпълнение.
Практикитеса концентрирани в работна средав самото училище, не изнесено в отделни фирми. Усвоява се и работа с различните инструменти. Например учениците от парковото строителство, ръководени от учител по практика, излизат и на терен подрязват дръвчета в двора на училището или пък в Морската градина на Бургас. Сега, при пандемичните условия, се работи на терен или в отделните работилници в зависимост от специалността.
По време на летният стаж същите ученици влизат в разсадници, в строителни обекти и фирми. Провеждането на практиките е в две посоки – в училището със специалисти от педагогическия персонал или на терен, в определени фирми, което се случва през лятото.
В бургаското училище се хвалят с отлична техника по геодезия. „Инструментите, с които в момента работят нашите ученици, са такива, че когато младите хора излязат да работят в реална среда на пазара на труда, са актуални и в синхрон с работещите фирми. Те са закупени по оперативни програми, с участието на Община Бургас. Целта е завършващите Професионалната гимназия да бъдат квалифицирани кадри, както обичат да казват строителите“, обяснява инж. Симеонова.
„Организацията на практиките изисква добро синхронизиране. Камарите вече ни насочват с кои фирми да си партнираме. Обикновено помага това, че се ръководят от ученици, които са завършили гимназията ни.
И приемането от страна на фирмата е с едно приятно чувство, че има кой да наследи това, което те правят. Така че с удоволствие презентират работата, водят учениците и ги насочват към майсторите, защото показват реалната възможност на вече завършили ученици на училището и техните успехи. От друга страна, днешните ученици проявяват огромен интерес на терен, защото от сухата материя те пристъпват към реалното изпълнение. Така и мотивацията е по-силна. Започват да задават много въпроси на хората от фирмите. Амбицират се от успехите на възрастните“, споделя тайната на отличното и трайно усвояване на компетентностите директорката.
Тази година са в сила и новите учебни планове – с двете гимназиални степени. В X, XI и XII
клас има производствени практики. „Така или иначе, за да може да се усвои всичко научено през годината, учениците в ПГАС имат по две седмици практики. Тогава разпределяме всички ученици на малки групи и ги пръскаме на различни обекти в цялата област“, пояснява директорката. Това се случва през втората половина на юли. Тогава учениците от X, XI и XII клас ще попаднат в реална работна среда с чувството, че са „назначени на работа“, и трябва да изпълняват всички задачи, които им се поставят.
Директорката Симеонова не пропуска да се похвали с учителите – специалисти, които работят в гимназията. Те са не само по специалните предмети, а и по общообразователните. „Учителите са тези, които запалват огънчето на желанието у всеки ученик. Децата в нашето училище са прекрасни, имат потенциал, сигурна съм, че във всички училища е така. Но трябва да има един учител, който да ги води – да възпитава и да събужда интерес у младите хора.“
Доказателство за това е наскоро спечеленото трето място на конкурса „Родолюбие“ в раздела за презентация на ученика от XIА клас „Строителство и архитектура“ – Валентин Пешев. Гимназията е единственото училище от Бургаска област, участвало в този конкурс, и наистина благодарение на симбиозата между учителя по история и ученика е получена и заслужената награда. Те са избрали и много показателна тема от регионалната история – един път за града и втори път за самото учебно заведение и професията – „Бургаско пристанище – XV – XVII век“.
В навечерието на Деня на народните будители ръководството на ПГСАГ „Кольо Фичето“ връчи почетен знак на 15 личности, допринесли за развитието и утвърждаването на учебното заведение като водещо професионално училище в Бургас и региона. Сред наградените са кметът на Бургас Димитър Николов, Йорданка Ананиева – зам.-кмет „Образование, здравеопазване, социални дейности и младежки политики“, инж. Чанка Коралска – зам.-кмет „Строителство, инвестиции и регионално развитие“, и инж. Виолета Илиева – началник на РУО – Бургас.
Строителната гимназия отбелязва своя 60-годишен юбилей. Въпреки трудната обстановка и ограниченията за събития и тържества училището успя да отбележи знаменателно тази годишнина – с редица събития, изложби и филм, в който участват бивши и настоящи учители и ученици.

Your Image Description

Свързани статии:

Традиции и дух на иновации Училище като дворец Да вземеш хляба си в ръце Предпочитаните икономисти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Традиции и дух на иновации

Следваща статия

Урокът е приказка със собствен сюжет

Следваща статия
Урокът е приказка  със собствен сюжет

Урокът е приказка със собствен сюжет

В ход е дигиталното обучение

Ученици и студенти с умни решения за големия град

Алтернативна комуникация с добри резултати

Алтернативна комуникация с добри резултати

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"