Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 11, 2021

Урокът е приказка със собствен сюжет

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-03-2021
в Брой 11, 2021
A A
Варненското училище е иновативно и променя философията на часовете по БЕЛ

В ОУ „Йордан Йовков“ във Варна залагаме на създаване на благоприятна, модерна и мотивираща ученето образователна среда. Целта на ръководството на училището и педагогическите специалисти е да поставим ученика в центъра на обучението, а учителят да бъде негов ментор. По този начин даваме възможност на учениците да използват свободно дигитални технологии, за да учат и работят в екип, да имат постоянен достъп до преносим компютър и интернет. Да използват придобитите знания и компетентности от различни области, за да създават електронни продукти, както и да прекарват времето си пред екрана по смислен начин и в сигурна среда.“ Това споделя директорът на училището Петранка Захос.
От 2019 г. ОУ „Йордан Йовков“ е в списъка на иновативните училища. Преди две години пък стартира иновацията „Варна – град на вълшебства“, която променя философията на часовете по български език и литература. „Първоначално започнахме с две паралелки – една от I и една от IV клас. Когато екипът видя, че прилагането на иновацията не е сложно, я разширихме. В часовете по български език учениците се разделят на екипи. Реализацията на учебната програма по избираем час БЕЛ се осъществява чрез
разработване на учебни проекти, свързани с етнография, култура, история и екология в рамките на определен брой тематични модули. Дейностите покриват държавните образователни стандарти по предмета в начален етап. Проектно базираното обучение е иновативен метод, който превръща урока в „приказка със собствен сюжет“. Децата влизат в ролята на изследователи и чрез екипни дейности достигат до решение на конкретен проблем, използвайки съвременни средства за визуализация, и създават крайни продукти“, разказва Петранка Захос.
В училището вече се подготвят за нов проект – въвеждането на „Модел 1:1“. Технологичен партньор за внедряването му е Центърът за творческо обучение. Седем от учителите от екипа на ОУ „Йордан Йовков“ са преминали обучение в Центъра и са получили международен сертификат Google Educator Level 1 за работа с инструментите на G Suite for Education. Те ще участват активно в прилагането на „Модела 1:1“. Това е начин на организация на учебния процес, при който всеки ученик и учител имат свое преносимо електронно устройство и свързан към него персонален профил. Излишни стават тетрадките, химикалите, моливите, учебниците. В България моделът е въведен от 2018 г., а към 2021 г. го прилагат 38 училища в над
70 паралелки от Пловдив, София, Варна, Бургас, Ботевград, Хасково, Харманли и др.
Всъщност ОУ „Йордан Йовков“ е училище в облака от 2018 г.
Провежда се дистанционен учебен процес във виртуална учебна среда, която е достъпна и от устройства от разстояние. За тази цел се използва
Google G-suite Education. Обучението основно се осъществява в Google Classroom, където лесно се публикуват задания, материали, съобщения, видеа и много други ресурси, а също и Google Disk, Google Calendar, Google Forms и др. приложения.
За промяната на образователната среда в училището допринася осигуряването на необходимата модерна техника и подобряването на материалната база. „Стартирахме с оформянето на две креативни класни стаи и два големи 64-инчови интерактивни мултитъч дисплея, които вече са 5 и се използват от учителя. Учениците разполагат с лаптопи, които се зареждат с така наречения зарядбокс. Устройството е мобилно, на колела и може да бъде преместено ведно с лаптопите във всяка класна стая. Така се осигурява възможност за гъвкавото използване на техниката“, разказва Петранка Захос. Непрекъснато се работи и по доставянето на персонални устройства. Към това са насочени и средствата от МОН, за да улеснят придобиването на крайни устройства, така необходими за обучението от разстояние в електронна среда.
Екипът на ОУ „Йордан Йовков“ е категоричен, че при тях онлайн часовете са ефикасни. Създадени са над 230 виртуални Google класни стаи, а потребителите са около 630 – ученици и учители. „Тъй като от 2018 г. работим в посока дигитализация, за нас въвеждането на дистанционно обучение, не беше проблем“, категорична е директорката. В работата с Google инструментите вече са обхванати учениците в прогимназиален и начален етап, дори и децата от подготвителната група.
Училището реализира дейности и по много проекти по национални
и международни програми,
включително и по „Еразъм+“. Част от мобилностите по тях са забавени заради пандемията. Засега дейностите са в рамките на онлайн средата. Междувременно са предприети всички мерки за осигуряване на образователния процес в извънредни обстоятелства. Условията за работа са приведени към изискванията на МОН още в началото на учебната година.
„Училището разполага с термокамера и UVC лампи, с които въздухът в класните стаи се озонира преди влизането на децата в клас. Опазването на живота и здравето на нашите ученици е сред основните ни задължения и затова вземаме предпазни мерки, така че да нямаме много заразени с COVID-19 ученици и учители“, обяснява Петранка Захос. И не забравя да припомни мотото на екипа на ОУ „Йордан Йовков“:
„Ученето през целия живот е ключът към ефективното лидерство и води до повишаване качеството на образованието и обучението в училище“.

Your Image Description

Свързани статии:

Ученици и студенти с умни решения за големия град Алтернативна комуникация с добри резултати Ще ви разкажа за своя спасител Ловеч по време на ваканция

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Наследници на Кольо Фичето

Следваща статия

Ученици и студенти с умни решения за големия град

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Ученици и студенти с умни решения за големия град

Алтернативна комуникация с добри резултати

Алтернативна комуникация с добри резултати

Ще ви разкажа за своя спасител

Ще ви разкажа за своя спасител

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"