Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 14, 2021

Между математиката и кулинарните изкушения

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-04-2021
в Брой 14, 2021
A A
В ОУ „Д-р Петър Берон“ – Реброво, има 72 деца в дневна форма на обучение

Онлайн обучението предизвиква трудности, защото си личат натрупаните пропуски, въпреки че всички ученици от ОУ „Д-р Петър Берон“ в село Реброво, община Своге, са обхванати в него.
„Най-големи са притесненията сред седмокласниците и техните родители как ще се справят на националното външно оценяване, най-вече по математика – споделя директорът на ОУ „Д-р Петър Берон“ Кремена Петрова. – След възстановяването на присъствено обучение от 15 февруари децата оставаха допълнително на консултации, за да наваксаме до изпитите, но сега се наложи пак да минем на дистанционно обучение. При нас, като малко населено място, не е имало сътресения с коронавируса, нито карантинирани класове. Може би защото училището е малко и се взимат всички необходими мерки, децата свикнаха да ги спазват, и нямаме проблеми. Имаме и медицинско лице с кабинет в училището, което също е голям плюс. Всички учители и родители предпочитат присъственото обучение.“
В училището има 72 деца в дневна форма на обучение и едно дете в индивидуална форма. „Д-р Петър Берон“ е средищно училище и повечето ученици пътуват от съседните села Томпсън, Луково и Батулия, които са на 5 до 7 км от Реброво. Школото разполага със собствен училищен автобус за тази цел, наскоро подновен от Министерството на образованието и науката. Учениците са разпределени в 7 паралелки, като най-голямата е в I клас с 15 деца, а най-малката е с 5. Седмокласниците са 10.
„През последните 5 – 6
години така се движи бройката на учениците, но тази година имахме повече запитвания за записване на деца в I клас. Близостта ни до столицата и ситуацията с пандемията през последната година доведе до това много хора да предпочетат малките населени места“, обяснява Кремена Петрова. Тя добавя, че в близката детска градина има 8 деца, които са в последната група, и има още запитвания от родители с намерение да се преместят да живеят трайно в района. Така че отново очакват около 15 първолаци през новата учебна година.
За дистанционното обучение ползват Google classroom, имат и електронен дневник. Само на три деца се наложило да осигурят електронно устройство, за да могат да получат достъп до виртуалните класни стаи. „Педагогическият екип се състои от 10 души млади учители, за някои от които това е първата им работа и са много мотивирани. Личи си, че работата им харесва, доволна съм от тях“, твърди директорката.
През лятото на 2020-а се организират изнесени класни стаи в двора на училището по проекта на МОН „Подкрепа за успех“ за наваксване с учебния материал и продължаващо обучение до 30 юли. Времето е използвано не само за доучване, а и за занимания по интереси. Вероятно това лято ще е същото.
Училището е старо, по архиви е създадено през 1905 г. и в него още тогава са учили и деца от близките населени места до VIII клас. Сградата е компактна, на два етажа и разполага с всичко необходимо – физкултурен салон, спортни площадки в двора и дори кабинет по готварство. Локацията на училището е добра, близо е до главния път на селото, до жп линията, а също и до детската градина. Децата от нея ходят да си играят в двора на училището и са запознати с него, с учителите и с условията там. Родителите им – също.
Патронният празник на училището е на 31 март и за втора година беше отбелязан виртуално с различни презентации и предварително приготвени клипчета. „Много се надявахме тази година да го направим присъствено на двора, макар и без външни гости и родители. Нашите ученици много обичат спортните прояви“, казва Кремена Петрова. За последно възпитаниците на ОУ „Д-р Петър Берон“ отбелязват присъствено празника през 2019 г. с тържествена програма с песни и танци, както си му е редът, и с традиционната голяма вкусна торта за финал.
Към училището има 3 групи за извънкласни дейности – в начален етап „Сръчни ръце“, втората е свързана с кулинарията, а третата – „Вокален свят“, открива младите таланти с музикални дарби. Младите кулинари са редовни участници в организирания от община Своге конкурс „Празници на хляба“, който се провежда на два етапа – първо по съответните населени места се излъчват победители, които накрая се явяват на финала на централния площад в Своге. „Най-големият ни успех беше първо място в Реброво и второ място на общинското състезание, когато нашите ученици освен другите награди спечелиха и ваучери за сладкарски и хлебарски мастър-клас – казва Кремена Петрова. – Миналата година нямаше такъв конкурс, но ние продължава тази традиция в училището и децата правят различни кулинарни изкушения в кабинета по готварство.“
Възпитаниците на ОУ „Д-р Петър Берон“ се занимават със спорт – предимно футбол и волейбол, и участват в турнири на общинско ниво. Обичат и често правят и походи в района, по време на които се организират различни демонстрации, като например как правилно да използват пожарогасител.
Всички ученици успешно завършват основното си образование и повечето от тях продължават да учат в ПГ „Велизар Пеев“ или в СУ „Иван Вазов“ в Своге.

Your Image Description

Свързани статии:

Едносменен режим – мисия възможна Най-големият урок Мишел мечтае за по-цветен свят Повече млади педагози в клас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Когато училището е кауза и дава смисъл

Следваща статия

Празникът е логичен завършек на делника

Следваща статия
Празникът е логичен завършек на делника

Празникът е логичен завършек на делника

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Чакат се предложения по „Еразъм+“

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Избраха българския претендент за „Карл Велики“

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"