Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 17-18, 2021

МОСТ-ът, по който бургаската Руска гимназия преминава

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2021
в Брой 17-18, 2021
A A
Учениците от ПГЧЕ „В. Левски“ по традиция участват в общоградските тържества на Бургас

Съвременност и традиции съчетава в себе си бургаската Руска гимназия. МОСТ („Мислим. Откриваме. Споделяме. Творим“) е името на иновацията в обучението на учениците от Профилираната гимназия за чужди езици „Васил Левски“, която е иновативно училище втора година на фона на своята 58-годишна история. Ученици от това училище пишат писма и картички на ръка и ги изпращат до свои приятели в руския град Санкт Петербург.
ПГЧЕ „Васил Левски“ е единствената профилирана гимназия в региона с първи профилиращ предмет руски език, следван от английски и немски език. Предпочитана е, защото обучението по руски език е стратегическо и важно за региона. В тези трудни и „болни“ времена педагозите доказаха, че учителското съсловие е било, е и ще бъде ключова фигура. Бургаската „Васил Левски” е едно от учебните заведения, което още миналия март направи своята революция в образованието, а учителите му станаха посланици на новото и креативното.
„Политиката ни е насочена изцяло към осигуряване на позитивна образователна среда: ясно дефиниране на правата, задълженията и отговорностите и дейности за балансирано и хармонично разгръщане на потенциала на всеки ученик.
Стратегията на гимназията е свързана с иновации в областта на управлението и обучението.
Основни направления за иновативна работа са повишаване интереса на учениците към високите технологии, идентифициране на ученици с ИТ умения и насърчаване на тяхното технологично образование, включително с привличане на външни организации за партньорство. Мисията на учителите е да бъдат партньори на учениците по пътя им на знанието, да ги подкрепят и мотивират“, казва директорката Весела Иванова.
Извънредната ситуация отприщи невероятен стимул за справяне с обстоятелствата и адаптирането към действителността. Такова единение на усилията на учителите и адекватна реакция от страна на родители и ученици е безпрецедентно в близката ни история. Учителската общност показва висок дух, себеотрицание, личен пример и инициативност, като споделя уроци, разработки, материали. „Всички разбраха, че училището е един голям свят, не само сграда. Свят, в който и от разстояние могат да получават духовно богатство, знание, приятели. Учебният процес вече година е необичаен и различен.
И за да бъде ефективен, трябва да е привлекателен и интересен за учениците. И учителите не спират да търсят новото и различното“, разказва Весела Иванова.
Иновативният модел на гимназията е феноменобазирано обучение с акцент върху интердисциплинарния подход, реализиран чрез интегрирани уроци и изследователски проекти. Програмата за иновации на ПГЧЕ „Васил Левски“ е проектирана като резултат от проучвания на водещи академични европейски и национални практики от последните три години и апробация на проектно базираното обучение. Методите на работа в гимназията имат за цел да провокират учениците да изследват различни явления през погледа на няколко предмета едновременно, както и взаимовръзките им. Обучението се основава на преживявания и наблюдения, проучвания, научни изследвания. Взема се конкретно събитие и се разглежда от няколко гледни точки: биология, химия, математика, география, история, литература, чужди езици и технологии. В резултат на тази иновация учениците нагледно извършват интердисциплинарни връзки. Любопитството стои в основата на мотивираното обучение, това е ценностният аспект на тази иновация.
Всяко училище има свой облик, той се формира от профила на образователната подготовка, от педагозите, от установените традиции, но и от учениците. Те са най-добрите инфлуенсъри, когато говорим за училищна среда. Те са барометрите и корективите на поведение, отношение и действия.
В училище всеки ден съм Колумб
и откривам Америка. Всеки час пада булото на някоя тайна, нещо, което не знам, се превръща в прозорец с много възможности. Разбира се, имам добри помощници, защото, ако се спъна в тайната на науката, знам, че има кой да ми подаде ръка да се изправя – моите учители. Тук се уча да съм търпелив, толерантен, благодарен. Затова съм щастлив, че уча в ПГЧЕ „В. Левски“!“ – думи на ученик от гимназията.
Това, което отличава Руската гимназия от традиционното образование в други училища, е, че учебната среда демонстрира на учениците как научният метод може да бъде приложен във всекидневието, като се отчита фактът, че непрекъснатият напредък на технологиите променя начина, по който младежите учат, свързват се с другите и взаимодействат помежду си всеки ден. Вариант на STEM в бургаската Руска гимназия е STEAM, който включва А (Arts) – изкуства, дизайн.
Освен че работи по много национални програми и проекти, гимназията следва политика, насочена към интересни дейности и мероприятия, които я правят различна от повечето учебни заведения в региона. Тук задължителни са връзките и партньорствата не само с много руски учебни заведения, но и контактите, изградени със страни като Япония и Корея. Едно от тях е участието в международен проект за изучаване на японски език с The Japan Foundation. Благодарение на финансовата подкрепа на Фондацията в рамките на три месеца – от декември 2020 до март 2021 г., две групи ученици от различни випуски се приближават до езика и културата на Япония.
„Нашите възпитаници се докоснаха до магията Япония, като имаха възможност за вълнуващо пътешествие из Страната на изгряващото слънце и запознаване с богатата ѝ култура и традиции. Това обучение, проведено изцяло в електронна среда, доказа, че дистанцията не пречи на стремежа за търсене на нови знания и умението за усвояване на един от най-трудните езици в света. Успешното ни партньорство с японската фондация би било ново и различно начало за системното изучаване на японски език в училището ни“, подчерта при закриване на проекта Весела Иванова.
Нещо старо и забравено е друго интересно развлечение за част от учениците в Руската гимназия –писането на писма с приятели от Русия. Инициативата е на ученичка от X клас – Константина Каракачанова. Днес учениците възвръщат тази позабравена традиция с изпращането на картички и писма по пощата, както едно време са правели родителите им. Първите пет момичета вече са изпратили своите писма на връстниците си от партньорското 619. училище в Санкт Петербург, откъдето с радост откликват на инициативата.
За следващата учебна година към профилиращите предмети на гимназията ще се включи и предметът предприемачество, за да се формират истински свободни, модерни, социално ангажирани личности. Неслучайно Европейският съюз определя предприемчивостта и инициативността като една от осемте ключови компетентности за учене през целия живот, чието усвояване всяка образователна система на държавите членки трябва да осигури за младите хора в училище.
С прилагането на иновативните методи в обучението, дори и в условия на обучение онлайн, се изгражда общностна култура, мотивираща учениците да подобряват образователните си резултати, да развиват критическо мислене, емоционална интелигентност, да придобият опит в съвместна научноизследователска работа по проекти и да преминат през позитивни, интензивни научни и социални преживявания.
Екипната работа е цел в училището, защото е ясно, че това е огромен ресурс, водещ до ефективност. Дълбоко е разбирането и на това, че технологичните инструменти могат да подобрят процеса на обучение. Мотивът е в края на обучението ученикът от гимназията да е способен да общува и да се свързва ефективно със света около себе си. Да е отворен за диалог, критичен и конструктивен. Да има способности за интерпретиране на данните и за оценка на различните ситуации с критичен дух и логическа строгост. Да може да разсъждава върху себе си, да работи с други хора и да взема решения. Да може да управляват собственото си обучение. Да е активен гражданин, способен да приеме предизвикателствата, които глобализираното общество представя. Да е любопитен и отворен – готов да представи творчески решения на проблеми, ценящи културните преживявания.
Учениците в Руската гимназия не се страхуват да експериментират, винаги са били достатъчно мотивирани и целенасочени да се развиват и да получават най-доброто в училище, защото са осъзнали ползата от знаенето на много езици, а чуждоезиковият профил за тях се превръща в начин за опознаване на света през призмата на големите идеи. Затова е въпрос на чест да си част от историята на ПГЧЕ „Васил Левски“, защото Руската гимназия е най-добрата ученическа и професионална биография за своите възпитаници и преподаватели.
Учителите на гимназията с воля и търпение са се посветили на своите ученици и ги водят по трудните коридори на мъдростта и знанието и им показват, че за да успееш, трябва да се бориш. За да помъдрееш, трябва да не се страхуваш да грешиш.

Your Image Description

Свързани статии:

Азбука на добротата Мобилно приложение измерва вниманието по време на урок Русенски деца засадиха над 80 дръвчета Всички върхове са постижими

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

От морето до Космоса с ракетата на Джеф Безос

Следваща статия

Спортът дисциплинира

Следваща статия
Спортът дисциплинира

Спортът дисциплинира

Децата са щастливи, когато са заедно

Децата са щастливи, когато са заедно

По-малко напуснали училище

По-малко напуснали училище

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"