Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 17-18, 2021

Виртуална реалност и практически умения

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2021
в Брой 17-18, 2021
A A
Стереоскопични лаптопи, базирани на виртуална
и добавена реалност, разширяват възможностите за интерактивно обучение в новия STEM център
на ОУ „Н. Й. Вапцаров“ в Ботевград

С открити уроци за биологията на земноводните животни и за строежа на Земята седмокласниците от ОУ „Никола Йонков Вапцаров“ – Ботевград, показаха нагледно пред министъра на образованието и науката Красимир Вълчев как ще използват придобивките от новия STEM център. На тържеството в училищния двор присъстваха началникът на РУО – София-регион, Росица Иванова, представители от община Ботевград, партньори и приятели на училището.
„STEM центровете са не само модерни кабинети, но и успешен модел на учене, който в по-голяма степен провокира интереса на учениците да постигат по-високи резултати, особено по математика и природни науки“, каза министър Вълчев. По думите му в следващите години са предвидени средства за изграждане на модерни пространства във всички училища, така че всяко дете да има достъп до съвременна образователна среда.
„Само четири основни училища в България спечелиха проекти за изграждане на STEM центрове в голямата категория и за нас е истинско признание да бъдем едно от тях“, каза директорът Петя Кочкова. STEM центърът е на стойност 226 500 лв., отпуснати по Програмата на МОН за създаване на иновативна среда. „Центърът за природни науки, изследвания и иновации“ заема обща площ от 260 кв. м, разпределени в 3 кабинета по химия, физика и биология и общи части. Създадена е мобилна лаборатория с последно поколение технология – стереоскопични лаптопи, базирани на виртуална и добавена реалност, чрез които учениците имат възможност да виждат в триизмерни образи темата на изучавания урок. При демонстрация те показаха как при изучаването на жабата с помощта на писалките към компютрите може да се направи виртуална дисекция.
В училището е обособено и пространство за обучение в областта на електрониката, програмирането и роботиката, в което ще се набляга на практическата дейност. В него учениците ще експериментират и ще създават различни макети и прототипи, използвайки знанията си по различните предмети.
Новооткритият център представлява комбинация между интерактивни технологии за виртуална и добавена реалност. Този междупредметен подход към преподаването и ученето премахва традиционните бариери между STEM дисциплините и ги интегрира в конкретни и приложими спрямо реалния живот учебни преживявания. „Затова в него освен технологиите ще бъдат използвани и трите нови вида комплекти, които са за развиване на практичните умения за работа с електричество и електрическа верига. Искаме да съвместяваме технологии с традиционни методи на преподаване“, коментира директорът на ОУ „Н.Й. Вапцаров“.
Акцентът в обучението e облачната технология за постигане на устойчивост на процесите в центъра, независимо от формата на обучение. Присъстващите ученици виждат всичко в реално време и работят на своите персонални работни места, а отсъстващите могат да наблюдават случващото се на дисплея в реално време от дистанция. Целият процес в клас се записва и се качва на обща облачна платформа, така че отсъстващите могат да намерят записания урок или презентация по всяко време.
„Този нов и различен модел на учене повишава интереса на учениците и техните постижения в областта на науките и технологиите. Младите хора придобиват нужните знания и умения, за да се реализират успешно в професиите на бъдещето. Обучават се в среда и чрез методи, близки до бизнеса и реалния живот. А обучението насърчава ученето чрез творчество и създаването на иновативни решения за проблеми от реалността“, казва директорката Кочкова.

 

Росица Иванова,
началник на РУО – София-регион:

Имаме прекрасни училища в Софийска област и сме щастливи, че от одобрените за изграждане 50 STEM центъра в страната 10 са при нас. От спечелените 10 проекта 6 са за големи центрове до 300 000 лева и 4 малки до 50 000
лева. От големите вече са открити четири – първият е в СУ „Петър Берон“ в Костинброд, вторият – в ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков, третият – в ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград, и четвъртият – в ПГ „Велизар Пеев“ в Своге. Остава да се открият още два големи центъра – в Профилираната гимназия „Константин Фотинов“ в Самоков и в СУ „Св. Климент Охридски“ в Костенец. От малките центрове на 29 април се открива този в
ПГ „Георги С. Раковски“ в Костенец, а останалите ще бъдат открити в периода от юли до септември.

 

Петя Кочкова, директор
на ОУ „Н.Й. Вапцаров“ – Ботевград:

В нашето училище учат 880 деца, които се обучават от 68 учители. Вече втора година изпълняваме иновация, свързана с дигиталната математика. Започнахме с 4 първи класове и два пети. Иновацията включва и предметите музика, география, история и природни науки, с които се надграждат знания.
В основата на иновацията е прилагането на облачни технологии в присъствена форма. За целта имаме заряд боксове с 28 лаптопа, учителят включва в обща система учениците и работи персонално с тях. Доказателство за успешната иновация са завоюваните от нашите ученици голям брой медали и първи места от различни математически състезания и други състезания в областта на природните науки.
Работим и по програмата на МОН „Иновации в действие“, по която си партнираме с иновативното ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ – Самоков, и с ОУ „Св. Климент Охридски“ – Павликени, с които обменяме опит. На 27 април представихме интересни уроци пред ученици и учители от тези училища партньори в начален етап и в VI клас.
Имаме и 21 клуба по интереси, част от които също са свързани с математиката.

Your Image Description

Свързани статии:

От шоколада до изкуствения интелект Да подкрепиш училището Училището е преди всичко дух Волейболът печели приятели

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Важното е не да си победил, а да си се борил добре

Следваща статия

От шоколада до изкуствения интелект

Следваща статия
Виртуална реалност  и практически умения

От шоколада до изкуствения интелект

Русенски деца засадиха над 80 дръвчета

Русенски деца засадиха над 80 дръвчета

Всички върхове са постижими

Всички върхове са постижими

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"