Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 2, 2021

Тук създават личности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-01-2021
в Брой 2, 2021
A A
В училището има 15 клуба за занимания по интереси – по математика, история, приложни изкуства
и дигитални компетентности

Училището ни е толкова желано от родителите и е сред най-предпочитаните и уважаваните образователни институции в града, защото екипът ни се обръща индивидуално към всяко дете. Още от първите дни в I клас всеки учител се стреми да открие с какво му е интересно да се занимава и да го насочи там, където са неговите силни страни, за да му се даде шанс да изяви възможностите си и да успее. Много важно за всеки преподавател е да успее да открие най-добрите страни на всяко дете.“ Това заявява пред „Аз-буки“ Веселка Николаева, директор на ОУ „Любен Каравелов“ в Русе. И допълва, че заедно с колегите си се стремят, освен на знание, да учат децата да бъдат личности, да отстояват мнението си и да знаят, че то е важно. „Идеята за приобщаващото образование при нас се прилага на практика“, отбелязва събеседничката ми.
Вероятно и затова децата споделят с учителите своите радости, тревоги и мечти и често се връщат след завършването си в родното школо. Това чувство за общност е в основата и на идеята на училищния екип да събере за 150-годишнината на училището свои възпитаници, реализирали се успешно по целия свят. Но пандемията осуетява тази инициатива и юбилеят е отбелязан през ноември 2020 г. с виртуална изложба от художествени творби на ученици и филм за училищния живот през последните години. „Отложихме идеята за голямо честване на годишнината за месец май тази година и дано обстановката позволи да я реализираме“, коментира Николаева.
От началото на новата година в клас се връщат над 90 на сто от 271 деца в начален етап. „Учениците се върнаха с нетърпение, позитивни и с голяма мотивация да учат. Виждам го в часовете си по информационни технологии, като те споделят, че са щастливи, че отново са сред учителите и приятелите си“, отбелязва директорката.
Днес в школото, наследник на възникналото в Русе през 1870 г. самостоятелно класно девическо училище, се обучават 484 деца. Интересът към него е още по-голям, но капацитетът на сградата не позволява да бъдат приети повече ученици.
ОУ „Любен Каравелов“ е и първото основно иновативно училище в Русе, като през 2017-а става „училище в облака“. А това позволява бързо и без сътресения да се превключи към обучение в електронна среда през миналата пролет. „Сега продължихме успешно обучението от разстояние – работи се по учебния план, всички предмети се вземат по график, както е по учебна програма“, казва Николаева. Миналата година иновацията, която първоначално обхваща прогимназиалния етап, е продължена с две години и разширена с включването на децата от начален етап, като се включва и проектобазирано иновативно обучение в часовете по математика в I – IV клас.
В момента в училището се реализира и програма „Дизайн шампиони“ – проектобазирано обучение, включващо учениците от III и IV клас. „Това е иновативен интердисциплинарен метод на преподаване, чрез който децата получават знания по различни предмети и умения да работят пълноценно в екип. Класът получава някаква мисия – например на пътешественик в Арктика, като се разделя на няколко екипа и в рамките на 5 дни те работят по различни аспекти – има екипи на медицински работници, на изследователи на леда, на животните, трети трябва да предвидят бюджет и да построят лагера на експедицията. И така научават всичко за Арктика, обяснява директорката.
За развитието на децата се грижи екип от 39 педагози, които по думите на директорката са висококвалифицирани, мотивирани, креативни и отворени към различни нови методи и подходи в образователния процес. Те непрекъснато преминават и през различни обучения. „Имаме петима учители до 35-годишна възраст. Като цяло, колективът ни е на средна възраст 45 – 50 години. А крайната оценка за работата на колегите са традиционно високите резултати на учениците ни на външните оценявания в IV и VII клас. 95% от децата ни продължават в най-престижните гимназии в града“, споделя събеседничката ми.
Възпитаниците на ОУ „Любен Каравелов“ редовно печелят награди и от различни олимпиади, международни и национални конкурси и състезания. За това говорят и многобройните купи, медали и грамоти, изложени в училищното фоайе. Особено силни постижения те записват в математически турнири – например на Тайландската математическа олимпиада през 2019 – -2020 г. Ивет Парашкевова, Николай Радев и Валентина Боянова печелят злато, сребро и бронз. А Николай Радев от IIIа клас се връща със златен медал в своята група и бронзов медал за IV клас от зимния кръг на турнира „Математика без граници 2020“. Първи награди се печелят и на олимпиада по ментална аритметика и от Коледното състезание по информационни технологии на ЦУТНТ – Русе. С отличия се връщат и участниците в музикални конкурси и спортни състезания.
В училището функционират няколко спортни секции, сформирани са и 15 клуба за занимания по интереси – по математика, история, приложни изкуства и дигитални компетентности.
Директорката Николаева специално отбелязва и изключителна подкрепа от родителската общност. „Имаме много силно училищно настоятелство и Обществен съвет. Те активно участват във всички училищни дейности. Подкрепят ни и ни подпомагат с различни благотворителни инициативи“, казва директорката. Подчертава още, че и учениците се включват в редица благотворителни инициативи. Всяка година в училището има поне две-три подобни. Традиционен е Коледният базар, който винаги подкрепя кауза или нуждаещ се. Две поредни години събират средства за приютите на отец Иван. А през миналата година и за инициатива да се направи басейн в Русе за работа с деца със специални образователни потребности.
И още нещо любопитно – в момента имената на децата от миналогодишните IIIа, IIIб и IIIв клас летят към Марс на борда на американския роувър Perseverance („Постоянство“), който трябва да достигне Червената планета само след месец. Те са гравирани на силициеви чипове заедно с тези на близо 11 милиона души, регистрирали се в кампанията на НАСА „Изпрати името си на Марс“. „Децата получиха сертификат, а това е отново пример за това колко нестандартни са нашите учители. Те непрекъснато търсят начини, по които да направят интересен учебния процес, непрекъснато четат и се интересуват какво се случва извън рамките на предвиденото в учебния план“, завършва Николаева.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 70 ретроуреда са събрани в училищен музей С идеята за едносменен режим Награда за най-толерантно училище Ваксинация и гъвкав подход

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ето – аз дишам, работя, живея…

Следваща статия

Само действията водят до резултат

Следваща статия
Само действията водят до резултат

Само действията водят до резултат

Над 70 ретроуреда са събрани  в училищен музей

Над 70 ретроуреда са събрани в училищен музей

В ход е дигиталното обучение

С идеята за едносменен режим

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"