Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 21, 2021

Пандемията направи родителите по-отговорни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-05-2021
в Брой 21, 2021
A A

„И децата, и учителите са много щастливи, че отново са в клас“, казва Марияна Йорданова – директор на СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в град Смядово, област Шумен. Школото е средищно и в него се обучават децата и от три близки села – Веселиново, Янково и Риш. Възпитаниците му през настоящата учебна година са 385. „Разполагаме с много добра материална база. Имаме 4 компютърни кабинета, библиотека с богат книжен фонд, физкултурен салон и учебни помещения“, разказва моята събеседничка. Профилът след VII клас е „Природни науки“. Училището разполага с кабинети по химия, физика и биология. Тази година групите за занимания по интереси са три – „Светът за математиката“ във II клас, Дигитален свят“ в V клас и „Морал, ценности и религия“ в XI клас.
В предишни години са били много повече, но заради пандемията са редуцирани. „Възпитаниците ни активно участват в конференции и състезания“, допълва директорката. Училището си сътрудничи ползотворно и с Общината. По проекта „Община Смядово с грижа за всички“ е сформирана група по интереси „В света на компютрите“. По „Подкрепа за успех“ имат още девет групи.
През март 2020 г., когато се налага спешно да се премине към дистанционна форма на обучение, се оказва, че близо 60 ученици нямат никакво мобилно устройство. Но ръководството бързо намира решение.
С помощта на Община Смядово осигуряват 25 таблета с интернет, а останалите закупуват от бюджета на училището. От МОН получават 9 лаптопа – 6 за ученици и 3 за учители. Сега очакват по НП „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ да получат 30 лаптопа за ученици, 16 – за учителите, и 23 таблета. Към края на 2020-а почти всички ученици имат устройство. Изключение правят само четири деца. С тях работи образователният медиатор. Въпреки желанието на училището да помогне на всички, в домовете на тези деца няма ток, така че при тях единствената възможност е обучението на хартия.
Около 35% от учениците са от социално уязвими групи. Директорката споделя, че напоследък става свидетел на доста положителна тенденция – родителите все повече се интересуват от образованието на децата си. „Почти няма ден, в който да не дойде в училището някоя майка или татко. Обикновено имат въпроси за това как да използват устройствата. Страхуват се децата им да не изостанат от съучениците си“, разказва тя. Категорична е, че с времето са станали по-отговорни, а фактът, че търсят помощ, ясно показва, че се интересуват. Заслуга за добрата комуникация с родителите на учениците от социално уязвимите групи има и образователният медиатор. По нейна идея е обзаведена стая за провеждане на ежемесечни срещи в „Родителски клуб“ в рамките на школото. „Родителите участват в живота на училището с каквото могат“, казва още тя.
Децата със специални образователни потребности са 19. С тях работят двама ресурсни учители, психолог и логопед. Обучението при тях е по-специфично, затова се наложило да проведат присъствено някои от часовете при спазване на всички противоепидемични мерки. „Трудно беше, но се справихме“, категорична е директорката.
Училището има спечелен проект по програма „Еразъм+“ и вече са получили средствата в размер на 42 000 лв. „Заради пандемията все още не можем да планираме кога учители и ученици ще пътуват до Великобритания на обучение. Вярвам, че ще е скоро“, казва Йорданова.
Участват в почти всички национални програми на МОН. По НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“ са провели открит урок по история в Националния музей на образованието в Габрово. Тази година отново са кандидатствали и се надяват да бъдат одобрени. По НП „Иновации в действие“ учениците от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ са посетили СУ „Иван Вазов“ в Нова Загора. От две години работят само с електронен дневник. По НП „Заедно в грижата за ученика“ са осигурили портфолиа на всички свои възпитаници. Спечелили са проект и към ПУДООС „Обичам природата и аз участвам“ на стойност 5000 лв.,
а резултатът от него е красива стая на открито, в която децата обичат да прекарват времето си. „Кандидатстваме по национални програми, радваме се и на подкрепа от РУО – Шумен, и Община Смядово“, казва Йорданова.

Your Image Description

Свързани статии:

Двоен празник в Елхово Споделено знание Русенски малчугани рисуват за свои връстници Default ThumbnailНови шампиони в Игрите за ученици

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Двоен празник в Елхово

Следваща статия

Трицветен хляб и дайкири

Следваща статия
Трицветен хляб и дайкири

Трицветен хляб и дайкири

Пазители  на традициите  в българското земеделие

Пазители на традициите в българското земеделие

Споделено знание

Споделено знание

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"