Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 21, 2021

Споделено знание

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-05-2021
в Брой 21, 2021
A A
В края на януари тази година в НУ „Васил Левски“ – Белоградчик, е проведена открита практика на приобщаващо образование с ресурсно подпомагане по български език и литература във IIБ клас. Тя е водена от началния учител Ния Иванова и старши ресурсният учител
на РЦПППО – Видин, Мирослава Николова

Колегите са силно мотивирани, работят усилено и много се радват, че са част от нашата институция. Трудностите и различните условия на работа ги променят и ги карат да се развиват.“ Това споделя пред „Аз-буки“ Ася Петрова – директор на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващо образование във Видин. Педагогическият екип на Центъра е от 25 души – 19 ресурсни учители, трима психолози, двама логопеди и един логопед рехабилитатор на слуха и говора. Те непрекъснато пътуват в областта, за да оказват необходимата подкрепа за общо около 400 деца и ученици със специални образователни потребности в детски градини и училища.
„Специалистите ни работят пряко с 235 деца и ученици в Центъра и основно в детските градини и училищата. Обхващаме 8 общини от областта и 12 детски градини и 19 училища“, разказва Петрова. С останалите деца със специални образователни потребности работят специалните педагози от Центъра за специална образователна подкрепа и от създадените собствени училищни екипи за ресурсно подпомагане в три големи училища във Видин и по едно в Кула и в Брегово. Но специалистите от Регионалния център подпомагат непрекъснато тези свои колеги чрез обучения и методическа подкрепа.
По думите на моята събеседничка в последните години нараства броят на децата със специални образователни потребности в областта. „Започнахме през 2006-а като ресурсен център с 36 деца в цялата област, а сега са около 400. Но и идентифицирането на тези деца вече е на съвсем друго ниво. Много повече се знае и за нашата дейност. Резултатите от нея са видими и общообразователните учители търсят подкрепата ни“, отбелязва Петрова. Всички в областта, които се занимават с подкрепата на деца със специални образователни потребности, са включени в обучения на Центъра.
„Мисля, че от всички функции, които има Центърът, методическата подкрепа някак излезе най-напред. И бихме се радвали да получаваме повече насоки в това направление от нашата работа от Министерството на образованието и науката. Необходимо е някой да ръководи и насочва този процес. В този смисъл, подкрепям предложените промени в Правилника за устройството и дейността на регионалните центрове. С тях на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град, се възлага да изпълнява функции и дейности на национално ниво, свързани с координирането, консултирането и методическото подпомагане на регионалните центрове в страната, както и с допълнителната подкрепа за личностно развитие на децата и учениците.“
Директорката на Регионалния център във Видин отбелязва още, че нейните колеги също не прекъсват своята квалификация и се стремят да развиват своите знания и умения.
„Още със създаването на Националната асоциация на ресурсните учители се създаде и Национален институт за образование и приобщаващи политики, който предлага много интересни обучения, в които можем да се запознаем с най-новото и най-подходящото за нас“, коментира Петрова.
Непрекъснатата квалификация помага на специалистите от Центъра да се справят и с работата в електронна среда, наложена заради пандемията. Макар в началото да има известен песимизъм, скоро се намират добрите решения и работата с децата не спира.
„Колегите се справят много добре. Имаме група от млади ресурсни учители, които много активно започнаха да събират и организират електронни ресурси за работата с деца със специални образователни потребности. Направиха и банка от видеоуроци, които практикуват, и те са достъпни на нашия сайт. Направиха и YouTube канал, на който периодично се качват разработени примерни електронни уроци, които учители могат да ползват при работата си с ученици със специални образователни потребности“, разказва директорката на Центъра. Същевременно се провеждат и редица онлайн семинари за детските градини и училищата, по време на които запознават педагозите с наличните ресурси и възможностите за работа от разстояние. И тази практика ще продължи.
„Родителите подпомагат много работата на колегите от разстояние, тъй като при тези деца самоконтролът е занижен. Те са много активни, особено на малките деца от детските градини. А
всички родители започнаха да оценяват много по-добре работата на специалните педагози,
защото сега виждат какви усилия полагат те, за да подпомагат децата“, споделя още Петрова. Добавя, че през 2020 г. организират и обучения за родители. А през тази представят пред тях прилаганите от специалистите методи на работа по време на „Училище за родителите“, което се провежда в специални групи в социалните мрежи.
„Базата на Центъра е в отлично състояние и отговаря напълно на изискванията. Имаме оборудвани кабинети за оценка на деца със специални образователни
потребности. Но в пандемията нещата се случват по малко по-различен начин. Разработихме например карти за онлайн анкети, тъй като имаше периоди, в които изобщо не приемахме присъствено деца. Но сега Центърът отново е отворен. И всеки родител, който има нужда от консултация, е добре дошъл“, казва Петрова. В заключение отбелязва, че през минали години са провеждали и Дни на отворените врати през май, в които психолози, логопеди и ресурсни учители дават свободни консултации на родителите за деца със съмнения за отклонения в психофизическото развитие. Предоставят им достъпна информация и ги насочват към съответните действия.

Your Image Description

Свързани статии:

Двоен празник в Елхово Пандемията направи родителите по-отговорни Русенски малчугани рисуват за свои връстници Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Пазители на традициите в българското земеделие

Следваща статия

Русенски малчугани рисуват за свои връстници

Следваща статия
Русенски малчугани рисуват за свои връстници

Русенски малчугани рисуват за свои връстници

Празнично настроение, награди и нови кабинети

Празнично настроение, награди и нови кабинети

Английската гимназия в Бургас стана на 50

Английската гимназия в Бургас стана на 50

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"