Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 21, 2021

Войнишка униформа вместо бои за рисуване

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-05-2021
в Брой 21, 2021
A A
Вместо с пеене и графичен дизайн, двете приятелки Дияна Лазарова и Никол Данова избират строгата военна дисциплина, за да са сигурни, че ще се реализират

Сашка АЛЕКСАНДРОВА

Специалности в Националния военен университет „Васил Левски“ във Велико Търново избраха да учат Дияна Лазарова и Никол Данова вместо изкуствата, с които дълги години се занимават. Двете тийнейджърки са възпитанички на СУ „Емилиян Станев“ в града, където Дияна е завършила народно пеене, а Никол – графичен дизайн.
„Докато бяхме в училище, ни доведоха във Военния университет в Ден на отворените врати. Но не просто да разгледаме базата, плаца, кабинетите, а ни направиха демонстрации на полигона в Беляковец. Омагьосаха ни просто и идеята да облечем военната униформа, буквално ни завладя на мига“, разказва Дияна. А Никол допълва, че двете са заедно от VII клас, станали са най-добри приятелки, затова и решението да кандидатстват в Националния военен университет, са взели с пълно единодушие. Единодушни в подкрепата си са и родителите на момичетата, които сега са още по-доволни от избора на дъщерите си. Защото, когато се приберат вкъщи, Дияна и Никол по инерция отговарят „Слушам!“.
Никол и Дияна кандидатстват, справят се с всички изпити и тестове и отново имат общо ежедневие, макар и да са приети в различни специалности. Никол учи специалността „Материални средства, придвижване и транспорт“, а Дияна – „Ядрена, химична и биологична защита и екология“. Засега двете момичета усвояват еднакви предмети. Ще бъдат разделени във втори курс, но дотогава се надяват да успеят да се съберат в една специалност. Направили са каквото е нужно, за да може Дияна да се прехвърли в специалността на Никол, но дори и да не се случи, те не съжаляват за избора, който са направили.
„Много е различно. Но ние сами избрахме да заменим бохемския живот с този, който е подчинен на ред и дисциплина. Когато говорихме за бъдещето си, решихме, че искаме да е различно, но да имаме реализация след това. Не искахме просто да учим, за да мине времето, да е лесно, да имаме повече време за дискотеки. Клубовете никой няма да ни ги отнеме. И сега можем да се забавляваме в събота и неделя“, казват двете момичета.
В 5 сутринта започва всеки ден за Дияна и Никол и продължава до 22,30, когато трябва да са в леглата си. „Строяваме се в 5,55 на плаца, имаме физзарядка, след това време за тоалет и да почистим спалното си. В 6,55 се строяваме за закуска и отиваме под строй до столовата. Така ходим и на обяд, и на вечеря. Следва сутрешен развод и занятията ни започват в 8,10. Сега учим онлайн и имаме часове до 13,15 часа. Имаме обеден развод, обяд, време за самоподготовка и след 17 часа малко свободно време до вечерята. След нея пак имаме време за себе си до спускането на националния флаг. И в 22,30 трябва да сме си легнали“, обяснява Дияна.
Двете момичета признават, че вече са свикнали с този режим и нямат проблем с ранното ставане. Но не крият, че в началото точно това им е било най-трудно. Както и изпълнението на заповеди. „Но след третия месец тези навици вече се превръщат в начин на живот. И този режим никак не е неприятен. Преди да наложат ограниченията заради коронавируса, живеехме още по-динамично, имахме полеви занятия, стрелби, тактически упражнения и заспивахме още в 10 вечерта“, допълва Никол.
Бъдещите офицери са категорични, че няма причина, поради която биха се отказали от Националния военен университет и от избора, който са направили. От поне осем месеца и двете не са обували токчета и не са обличали рокли, но се харесват в униформата и се чувстват особено горди, когато са част от почетния караул, с който НВУ участва в различни събития в града.
„Ние още сме едва в първи курс и денят ни е натоварен, защото трябва да научим много неща. Нямаме време за изкуство. На този етап нямам право да си донеса четки, бои, картон, за да рисувам. Дияна няма време да пее. Но нищо, това не ни липсва. А и никой не може да ни отнеме талантите, просто сега сме се отдали на това да работим над себе си, да се подготвим и да свикнем с новия начин на живот“, казва Никол. А Дияна допълва, че вместо да разучава ноти, сега разучава оръжия. „Ох, в началото така ме беше страх от оръжия. Обаче сега с лекота нося автомата. А и започнахме да стреляме с „Макаров“, което се оказа още по-вълнуващо“, усмихва се Дияна. И двете веднага започват да обсъждат автоматите, пистолетите, позицията за стрелба, патроните, отката…
И личи, че и за двете вече е истинско удоволствие да стрелят и да бъдат мъжки момичета.

Your Image Description

Свързани статии:

Британското училище е различно Борис и книгите Щутгарт! Търсим ви от Ловеч „НахОДКи“ е голямата журналистическа находка на „Гео Милев“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Британското училище е различно

Следваща статия

Любороден пламък

Следваща статия
Любороден пламък

Любороден пламък

В ход е дигиталното обучение

Красотата на думите

Чудният свят  на приказките

Чудният свят на приказките

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"