Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 22, 2021

Нови терапевтични зали – нови възможности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-06-2021
в Брой 22, 2021
A A
Усмивките на децата са най-голямата награда за специалистите от Регионалния
център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование във Варна

Да видим усмивката на едно дете със специални потребности, е най-важното и значи сме си свършили работата“, казва Марияна Пантелеева – директор на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование във Варна. От тази година той вече разполага с нова, значително по-широка база. Благодарение на МОН Центърът, който работи с 513 деца в риск от целия регион, вече има достатъчно помещения и предпоставка за обособяване на специализирани терапевтични кабинети за новата учебна година.
„Центърът вече се помещава в сградата на Строителната гимназия във Варна. Стартирахме процеса по реализация на зали за различни видове терапии“, споделя с удовлетворение Марияна Пантелеева. Амбицията ѝ е именно за новата учебна година да бъдат оборудвани и открити два нови кабинета за сензорна и ерготерапия.
Предвижда се и обособяването на кабинет за биофийдбек (биологична обратна връзка) терапия, представляваща форма на алтернативна терапия. Използва се за превенция или като част от терапията на редица заболявания и включва методи на приложната психофизиология, които позволяват на човек да се научи да разпознава и да повлиява своите несъзнавани физиологични процеси, за да подобри здравето и постиженията си. Всички психолози на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващо образование във Варна са преминали през обучение по биофийдбек терапия в Медицинския университет в града, което ще позволи от учебната 2021/2022 да бъде обособен и такъв кабинет.
В Центъра работят 60 педагогически специалисти – ресурсни учители, логопеди и психолози. Всички те са преминали обучение за сензорна терапия, а един от колегите на Пантелеева в момента завършва обучение по ерготерапия. Екипът на Центъра, който започва своята работа през 2006 г. като ресурсен център, помага на нуждаещи се деца от 10 общини във Варненска област. Начело на Центъра от 2017 г. е Марияна Пантелеева, която приема като лична мисия подпомагането на специалните деца.
Тъй като новата база е на 5-ия етаж, се работи по монтирането на асансьор, който да улесни достъпа на малчуганите до грижите на педагози и терапевти.
„За да имат достъп децата със специални потребности и да преодолеят пречката – недостъпна среда, кандидатствахме и спечелихме проект за изграждане на специален асансьор, с който децата и техните родители да могат безпроблемно да стигнат до желания кабинет. В момента текат монтажните дейности и до края на календарната година ще го имаме, за да е спокойно придвижването до петия етаж. Горди сме със спечелването на проекта“, допълва директорката на Центъра.
Успоредно с това в Регионалния център за подкрепа на приобщаващото образование има сформиран екип за извършване на оценки на деца от детските градини и на ученици със специални образователни потребности. За удобство неговият кабинет се помещава на първия етаж в сградата – новия дом на Центъра. Именно този екип, освен извършване на оценки, насочва ученици след VII клас, които не завършват, както и деца за отлагане от I клас заради по-сериозни заболявания. Когато се налага и родителите нямат възможност да доведат детето до базата във Варна, мобилен екип извършва на място оценката в дома на семейството където и в областта да се намира той.
Регионалният център и специалистите се съобразяват с интересите и потребностите на децата, обобщава директорката. Така например определено малчуганите се вълнуват от арттерапията и в бъдеще екипът прави планове да обособи и такъв арттерапевтичен кабинет, разказва Пантелеева. Тя споделя, че имат много добра комуникация с колегите от детските градини и училищата и нейните педагогически специалисти се отзовават на поканите на директорите и оказват подкрепа на място, когато бъдат повикани.
Наред с подкрепата за децата, Регионалният център обучава и педагогическите специалисти от училищата за работа с деца със специални потребности. Сред темите на обученията за повишаване на квалификацията са разпознаване на ранните белези на деца с такива потребности, адаптиране на учебното съдържание, познаване на нормативната уредба в тази област. Обучението на педагозите върви в 6 направления, след което получават кредити за съответната квалификация и кариерно развитие.
„Предоставили сме методическа подкрепа на около 40 детски градини и училища“, прави равносметка Марияна Пантелеева. Тя много се надява работата със специалните деца да продължи в присъствена среда, тъй като при онлайн обучението са отбелязани регрес и дефицит на вниманието на такива деца въпреки активното партньорство на родителите.
През пандемичната учебна година, преминала в голямата си част онлайн, екипът на Центъра е проявил добра воля и жест към всички родители и деца, без оглед дали са със специални потребности. Така всички, потърсили за помощ психолозите на Центъра, са я получили. А начинанието придобило популярност дори извън границите на област Варна. „11 от нашите психолози спонтанно взеха решение и заявиха, че желаят да предоставят консултации на родители, учители и деца независимо дали са с такива потребности, психологическа подкрепа във връзка с пандемичната обстановка. Този проект вече го реализирахме. Инициативата не е спряна, телефоните на психолозите са публикувани на сайта, така че продължаваме мисията – казва Марияна Пантелеева. – Амбицирани сме да обхванем всички деца със специални потребности в региона и да предоставяме допълнителната подкрепа изцяло, защото за нас това е най-важно – да видим усмивката на едно дете със специални потребности. Това означава, че сме си свършили работата. Усмивката е нашата оценка.“ Много се надява въпреки пандемичната обстановка да успеят да отпразнуват 15-ия си рожден ден, отброен още от появата на Ресурсния център, чийто приемник е Регионалният център за подкрепа на приобщаващото образование. „Подготвяме концерт с нашите деца и много се надявам през септември да го направим присъствен. Искаме да покажем какво могат нашите деца – нищо че са различни. Те са деца, които заслужават необходимото внимание. Мисията продължава“, мотивирана е Марияна Пантелеева.

Your Image Description

Свързани статии:

Как се постигат успехи Училището вселена По стъпките на патрона Уроците на Малкия принц

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Национални състезания по счетоводство и бизнес идеи

Следваща статия

Психолози помагат на учениците в Смолянско

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Психолози помагат на учениците в Смолянско

В ход е дигиталното обучение

Нараства приемът в дефицитни специалности

Вестник "Аз-буки"

Райските градини

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"