Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 22, 2021

Разговор на партньори

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-06-2021
в Брой 22, 2021
A A

Много важен е проблемът с ваксинирането. Чувствам се неудобно, че най-образованата гилдия все още се притеснява от ваксините.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Николай Денков по време на заседаниe на Отрасловия съвет. Според него в някои случаи притесненията са основателни, а в други – не. „Комуникацията по този въпрос не се случи по най-добрия начин досега. Трябва да убедим учителите, доколкото е възможно, в полезността и безопасността на ваксините. Но непременно трябва да се отиде на друго ниво на ваксиниране“, коментира той. Министърът призова социалните партньори да подкрепят усилията на МОН в тази посока.
„Подценява се фактът, че ваксините не просто предпазват човека. Те са свързани с много важен процес – какво се случва с вируса в бъдеще. Всяка година ли ще се ваксинираме, ще мутира ли, ще се справим ли с него. Отговорите на тези въпроси зависят от нашето поведение. Ако успеем да го натиснем навсякъде по света, ще избегнем неговите мутации и ще можем да го блокираме завинаги“, обясни министърът.
Председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева също заяви, че основният приоритет трябва да бъде опазване живота и здравето на педагогическия и непедагогическия персонал и на учениците. И призова от МОН седмично да се разгласява информацията за развитието на епидемията в системата, която се събира от регионалните управления на образованието. По въпроса
за опазване здравето на учители и ученици предвид проблема с COVID-19 министър Денков подчерта, че с министъра на здравеопазването се обсъжда необходимостта в България да се дефинират ясни критерии кога се затварят и отварят публични заведения.
Пред членовете на Отрасловия съвет министър Денков и част от неговия екип представиха приоритетите в своята работа. Сред тях са успешното приключване на тази учебна година и подготовката на следващата. По думите на министъра колкото по-бързо започне разговор за новата учебна година и вариантите за нейното начало в зависимост от епидемичните условия, толкова по-спокойни ще бъдат всички в системата. Предстои да се направи и анализ какви са положителните и отрицателните следствия от дистанционното обучение. Друг важен момент е да се дефинират още по-добре
основните проблеми, свързани с интеграцията и реинтеграцията на децата в училище, и на тази база да се направят препоръки.
Сред приоритети на екипа на министър Денков са и приемането на две наредби – тази за инспектирането на детските градини и училищата и за управление на качеството в институциите на образованието. Първата вече е качена на сайта на Министерството за обществено обсъждане. Зам.-министър Мария Гайдарова призова социалните партньори да формулират и изпратят своите становища по отношение на проектите на двете наредби.
„С началото на новата учебна година предстои и атестирането на педагогическите кадри, което не може да се отлага“, подчерта Янка Такева. Тя призова приоритет да бъде и надграждащата професионална квалификация на учителите, особено през лятото, когато те разполагат с повече време. „Квалификацията трябва преди всичко да бъде насочена към вътрешноучилищната квалификация, тъй като директорите са наясно от какво имат най-голяма нужда“, отбеляза Такева. Тази изключително важна дейност предстои да се планира, подчерта и министърът.
Председателят на СБУ повдигна въпроса за бюджет 2021 г. – ако досега преходните остатъци не са се връщали обратно в републиканския бюджет, това сега не е гарантирано, обясни Такева. Става дума за 231 млн. лв. в системата, като от тях 76 млн. лв. са целеви средства. Би било добре да се поиска мониторинг как се изпълнява бюджетът за тази година във връзка с Колективния трудов договор по повод високия преходен остатък, каза Аспарух Томов от Независимия учителски синдикат към КНСБ. Според него преходният остатък се е получил, защото не е използван механизмът на колективното трудово договаряне за допълнително увеличаване на заплатите в системата, предвид резервите на делегирания бюджет. „Ще направим анализ къде и защо се формират тези излишъци“, коментира министър Денков.
Необходимо е и прецизиране механизмите на заплащане на учителите във връзка с удължаването на учебната година. По-отрано трябва да се започне диалогът за заплатите в системата през следващата учебна година. Те трябва да бъдат 25% над средните за страната брутни работни заплати, допълват от Независимия учителски синдикат към КНСБ.
По време на заседанието стана ясно, че е спешна и задачата за довършване картата на висшето образование България, което трябва да се направи по закон, и вече се закъснява със срока. „Трябва да се дефинират критериите за т.нар. изследователски университети – това е от решаващо значение за успешното стартиране на Плана за възстановяване и устойчивост в областта на науката, за да може да стартира тази част от плана“, подчерта министърът.
Доста всеобхватна задача е прегледът на всички предвидени дейности по Плана за възстановяване и устойчивост и двете оперативни програми, свързани с образованието и науката. „Там има много добър напредък, благодарение и на предишния екип, но имаме някои идеи как да допълним вече договореното. Имаме идеи да надграждаме, а не да подменяме – категоричен е министър Денков. – По-скоро ще използваме това, че образованието и науката са висок приоритет, и да видим дали може да заложим още дейности с допълнително финансиране от тези инструменти.“

Your Image Description

Свързани статии:

Повече пари за изпити по български език в неделните училища 894 стъпала към историята Какво е качествено образование България е в топ мрежа за изкуствен интелект

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Уроците на Малкия принц

Следваща статия

Повече пари за изпити по български език в неделните училища

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Повече пари за изпити по български език в неделните училища

Българка стана координатор за младежта

Българка стана координатор за младежта

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Стартира порталът за цифров сертификат

Последни публикации

  • 10. СУ „Теодор Траянов“ – 50 години успех
  • Изкуство от сърцето и душата
  • Талантливи деца със специални потребности с концерт в пловдивския Драматичен театър
  • 170 години просвета в Костинброд
  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"