Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 24, 2021

Дъжд от медали по време на пандемия

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-06-2021
в Брой 24, 2021
A A
Учениците от СУ „Пейо Яворов“ с ентусиазъм се включват във всякакви
извънкласни занимания

Настоящата ситуация е време на изпитания за всички ни с житейски уроци, които осъзнаваме и ще са необходими в бъдеще. Знанията, които усвояваме в класните стаи, са важни, но житейските уроци също са изключително ценни. Силно се надявам да не ги забравяме след връщането ни към традиционния ритъм на живот.“ Това е равносметката на директора на варненското СУ „Пейо Яворов“ във Варна Даринка Стоянова. Тя поема ръководството на учебното заведение през 2020 г.,
малко след началото на пандемията от COVID-19. Училището, което Даринка Стоянова управлява от август м.г., е единственото средно училище в район „Владислав Варненчик“, който е с най-младото население в Морската столица.
Мащабната и модерна материална база в СУ „Пейо Яворов“ е уникалното му предимство, на което могат да завидят доста училища в страната. На първо място, това е огромният закрит плувен басейн, където абсолютно безплатно децата тренират плуване още от началното обучение при треньор и спасител с медали и шампионски кариери зад гърба. Училището разполага с 30 класни стаи, 12 специализирани кабинета, 4 компютърни кабинета, цели 3 физкултурни салона, фитнес зала, открита спортна площадка, а наред с това – библиотека и музей за историята на школото“, споделя пред в. „Аз-буки“ директорът Даринка Стоянова.
Училището във „Владислав Варненчик“ е базово към Департамента за информация, квалификация и продължаващо обучение в морския град. Тук студенти от магистърски програми имат възможност да провеждат практиката си, като преподават редом до квалифицирания педагогически екип, който обучава 749 ученици.
В учебното заведение отдавна едносменният режим не е мечта, а реалност, а всички деца от I до IV клас са обхванати в целодневен режим на обучение. Въпреки че преобладаващата част от учебната година преминава в онлайн форма, повечето инициативи не са прекъснати, а възпитаници на школото продължават да носят награди и медали. Всички тези отличия са събрани в училищния музей. А само за няколко месеца и въпреки онлайн обучението към трофеите са добавени още десетина. Четвъртокласник от училище „Пейо Яворов“ печели златен медал на състезанието „Математика без граници“, а впоследствие и първо място на областния кръг на олимпиадата. Следват медали от конкурса по български език и литература „Любословие“, където училището има двама възпитаници със сребърен и бронзов медал. Гимназистите също прославят името на варненското школо, като печелят голяма награда сред свои връстници от 5 черноморски държави.
„Дори и в рамките на пандемия и нетрадиционни условия можем да се похвалим с много награди. Успяваме, защото тук има силен педагогически екип“, подчертава директорката Даринка Стоянова. Добре подготвените специалисти, отличната материална база и многото проекти, по които се работи, водят и до резултатите. Директорът на СУ „Пейо Яворов“ не пропуска да отбележи, че е важно и отношението на родителите, които издигат образованието на децата си в приоритет. Родителите в район „Владислав Варненчик“ са мотивирани децата им да получат добро образование, и помагат ежедневно на екипа на училището.
Новата инициатива на ръководството е от следващата учебна година в училище „Пейо Яворов“ акцентът да бъде поставен върху ранното чуждоезиково обучение и ограмотяването по информационни технологии. Първолаците ще започнат да учат чужд език по един час седмично, както и информационни технологии, а от II клас ще навлезе и обучение по втори чужд език. Засега визията на директорката е първият чужд език да бъде английски, а вторият – руски, но в канцеларията е постъпило искане на родители с желание децата им да започнат да изучават първоначално руски.
„За мен това беше добър знак, че родителите се интересуват от обучението на децата си“, споделя директорката и обещава, че крайното решение ще бъде взето на базата на предпочитанието на близките на децата. Важно е чуждоезиковото обучение и това по информационни технологии да стартират още от I клас и да продължат до XII клас. Така един ден учениците ще се реализират успешно независимо коя сфера ще изберат, убедена е директорката на СУ „Пейо Яворов“ във Варна. Според нея чуждите езици и компютърната грамотност вече не са цел, а средство и трамплин за по-нататъшно успешно развитие в живота. Традиционно гимназиалното обучение в училището е фокусирано върху два профила – софт-
уерни и хардуерни науки с английски език и предприемачество с информационни технологии.
Екологичното възпитание и поведение са другият акцент в дейността на СУ „Пейо Яворов“, като вече са налице утъпкани пътеки и прокарани модели в тази посока. Множеството проекти, по които работят тук, са насочени към продължаването на традициите, от една страна, и към новаторство, от друга. През 2000 г. училището става първото във Варна, носител на международното признание „Зелен флаг“, а през 2009-а е избрано за център на регионалния ученически екопарламент за Североизточна България.
„Имаме стратегия за работа в областта на екологията. Печелим и развиваме дейности по екопроекти, финансирани по линия на Европейската комисия, сред които такива за промяната на климата, за необходимостта да се храним разумно, за подобряване на законодателството при управлението на морските отпадъци, предвид че Варна е на Черно море“, разказва още ръководителят на школото. Традиционна е зооизложбата, която се провежда в двора на училището с домашните любимци на учениците. В учебното заведение се изпълняват проекти по програмите „Еразъм+“, „Подкрепа за успех“ и „Образование за утрешния ден“ – на МОН. СУ „Пейо Яворов“ си партнира равностойно с близо 39 други учебни заведения в 21 европейски страни, така че с гордост се наричат европейско училище, изтъква директорката.

Your Image Description

Свързани статии:

Мемориалът на българските праведници Нова година с нови надежди Напред и нагоре Училище „на хвърлей“ от големия град

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Без теми табу

Следваща статия

Мемориалът на българските праведници

Следваща статия
Мемориалът на българските праведници

Мемориалът на българските праведници

Нова година  с нови надежди

Нова година с нови надежди

В ход е дигиталното обучение

Напред и нагоре

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"