Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 27, 2021

Предизвикателството да обучаваш и родителите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-07-2021
в Брой 27, 2021
A A

Без слаби оценки на външното оценяване по математика за IV клас – такъв е резултатът в Обединеното училище „Васил Левски“ в квартал „Горно Езерово“ – Бургас. За разлика от българския език, където постиженията не са толкова добри – част от децата не успяха да покрият образователните стандарти. От години се знае, че математиката върви повече сред уязвимите групи по обективни причини.
В момента се организира работата по Наредбата за приобщаващо образование – допълнителна подкрепа през лятната ваканция за наваксване на пропуските.
Онлайн обучението през последната учебна година се осъществява трудно в това училище, където учениците са преобладаващо от уязвими групи. „Успяхме да снабдим децата с устройства с интернет. Защото проблемът е не само да имат устройства, но и да се гарантира достъп до интернет, за да могат да работят в онлайн среда. Дори наблюдавахме и това, че родителите също се включваха. Но имаше и деца, чиито родители не пожелаха да вземат устройства“, разказва директорката Диана Ковачева.
Тя подчертава ролята на психолога Диана Петкова, която живее в квартала и я познават всички, както и на медиатора Надежда Господинова. Те са били ключови фигури при реализирането на учебния процес през изминалата учебна година. Чрез тях се осъществява и обратната връзка с децата, които не се обучават онлайн, а те са 60%. Но раздаването на задачите по различните предмети на хартиен носител е част от затрудненията.
„Срещнахме сериозен отпор от страна на родителите. Те не приемаха обучението в условия на ковид като сериозно. Виждат, че децата са вкъщи, и значи са във ваканция. Има и такива, които не са заинтересовани децата им да получат образование“, споделя директорката. Част от родителите променят мисленето си след безкрайни разговори от страна на педагози и на медиатора. Но остава въпросът дали промяната е трайна.
„Има дни, в които, ако не потърсим децата, не идват на училище. Но това е отиграно с времето и ако детето го няма и не се свържем по телефона с родителя, медиаторът отива на място в дома на семейството“, обяснява Ковачева. Тя е категорична, че има родители, на които може да се разчита, но и такива, които нехаят за образованието. Дори не ги примамва идеята, че децата ще бъдат прибрани, обгрижени и нахранени. „За този тип хора образованието не е приоритет“, заключва директорката.
Ковачева разказва за случай от деня на НВО по математика. „Пред психоложката и медиаторката майка напердаши детето си, защото не искало да прави външното оценяване. Подходът на родителя бе да го пребие, вместо да го убеди. И какво спечелихме – едно травмирано дете. Някои родители нямат подход.“
Затова в училището се включват и в дейности по Националната програма за работа с родителите. „Много родители успяхме да мотивираме, идваха тук, когато пандемичната обстановка позволяваше. Някои преминаха на наша страна. Надяваме се това да е трайно“, казва Ковачева, защото е наясно, че този тип хора са податливи на манипулации и внушения.
Училището работи и по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. В него една от дейностите е обучение на родители за работа с електронни устройства. За да може, ако се наложи да продължи онлайн обучението, да бъдат подготвени.
Директорката признава, че вследствие на дългото е-обучение интересът на учениците спада. „В началото децата имаха интерес, защото това бе нещо ново. Но наистина бяхме оставени доста дълго вкъщи. Казвам го като учител и като родител.“ Ковачева е категорична, че ако няма родителски контрол, нещата се случват трудно, затова и задачата е да спечелят родителите.
От септември 2020 г. училището е преобразувано в обединено. В него се обучават над 430 деца. Въпреки трудностите текучество на кадри няма. 37 души екип са мотивирани, отговорни хора, на които може да се разчита.
Наскоро в НЧ „Васил Левски“ се състоя среща между учениците от ОбУ „Васил Левски“ и дейци от читалището и общината във връзка с кариерното развитие на седмокласниците. Учениците се запознаха с дейностите в библиотеката, работа с различни информационни източници, както и с професията на полицая, на продавач-консултант в магазин за дрехи, на касиер и на работник в кухня.

Your Image Description

Свързани статии:

Как се управлява роботизирана ръка С индивидуален подход към всяко дете Придобивка за победители Те програмират бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Те програмират бъдещето

Следваща статия

Да създадеш среда, която стимулира

Следваща статия
Да създадеш среда, която стимулира

Да създадеш среда, която стимулира

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Възобновяват културните дейности координирано

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Изменението на климата е най-сериозният проблем

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"