Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 31, 2021

Силните страни на педагогиката

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-08-2021
в Брой 31, 2021
A A
През март 2021 г. в ПГСАКН „Проф. арх. Ст. Стефанов“ се провежда училищен кръг на състезанието по приложна електроника „Мога и зная как“

Професионалната гимназия по строителство, архитектура и компютърни науки „Проф. арх. Стефан Стефанов“ в Монтана пише историята си от 1960 г. Пише я чрез професионализма на учителите си и чрез успешната житейска и социална реализация на своите възпитаници. От създаването му до днес многократно се променят статусът и профилът на нашето училище, но неизменно висок остава неговият принос в развитието на професионалното образование в област Монтана.“ Това разказва инж. Красимира Каменова – директор на гимназията.
Историята на училището започва като Професионално техническо училище по сградостроителство с едногодишен курс на обучение. После става СПТУ по индустриално строителство „Пеньо Пенев“, Техникум по строителство и ПГ по строителство, архитектура и геодезия. През 2010 г. със заповед на министъра на образованието на училището е присъден патронът проф. арх. Стефан Стефанов. Той е забележителен специалист в областта на строителството и архитектурата, създал много авторски сгради и паметници на културата, преподавател в УАСГ – София. За да се представят всички специалности, предлагани в училището, през 2019 г. то е преименувано в ПГ по строителство, архитектура и компютърни науки „Проф. арх. Стефан Стефанов“, .
„Демографската криза в област Монтана в последното десетилетие не се отрази много негативно на училището – подчертава директорката. – Предпоставка за това са гъвкавостта на педагогическия екип и решението да предложи специалности, адекватни на дигиталното време, в което живеем, и които са извън традиционното професионално направление за училището – „Строителство“. Съхранявайки облика на гимназията и традиционните професии „Строителен техник“ и „Геодезист“, преди 13 години се въведе и специалността „Системно програмиране“, а след това и „Компютърна графика“. Целта беше по този начин да отговорим на потребността на пазара на труда от специалисти с ключови компетентности и умения на бъдещето.
Предлаганата гама от специалности в направление „Строителство“, които са търсени от работодателите, както и такива, свързани със съвременните информационни технологии, благоприятства приема на ученици.“
Немалък принос в реализирането на този прием имат и политиката на училището да отговаря на потребностите и нуждите на всеки ученик, професионализмът на учителите, както и приемствеността. Често бивши възпитаници на гимназията насочват децата си да учат в нея. А някои от тях се връщат тук като учители.
Работата по програма „Еразъм+“ за мобилност на ученици с цел практика и повишаване професионалната квалификация на учителите в европейски страни вече над 10 години допринася за популяризирането на гимназията. Освен сертифицирането на учениците с европейски инструмент за придобити умения, реализирането на проектите спомага за изграждането им като личности, отворени към глобалния свят, и повишава професионалната компетентност на педагогическите специалисти.
Предизвикателствата, пред които се изправя екипът на училището, са всекидневни. Най-сериозни трудности възникват с немотивираните ученици, чийто брой обаче не е голям. В повечето от случаите липсва партниращо семейство за подкрепа на ученика и затова промяната в отношението към образователния процес е трудна.
„Обучението от разстояние в електронна среда демонстрира гъвкавостта и компетентностите на педагогическия екип – подчертава инж. Каменова. – Със сътрудничеството между колегите в рамките на един уикенд успяхме да стартираме 100% синхронно обучение. В тази екстремна ситуация най-трудно беше за учителите по професионална подготовка. За голяма част от учебните предмети няма учебници както на хартия, така и дигитални. Провеждането на часовете по учебна практика е истинско предизвикателство. За създаването на електронно съдържание е необходимо както много време, така и много усилия.“
Традиционно гимназията участва в немалко състезания в различни категории и направления – олимпиади, национални конкурси за есе и рисунка, състезания по професии в направление „Строителство“ и „Приложна електроника“.
Най-големите постижения на училището за учебната 2020 – 2021 г. са третото място на националното състезание „Най-добър млад строител“ в дисциплината „Сухо строителство“, трето място в националния конкурс „По стъпките на Таньо войвода“ за есе на историческа тематика, както и единадесето място на националния кръг на олимпиадата по техническо чертане.
Силна страна в работата на училището е партньорството с институциите, с бизнеса и участието в доброволчески инициативи. Тук се работи много активно с културните институции в Монтана – Регионалната библиотека „Гео Милев“ и Регионалния исторически музей за провеждане на съвместни уроци, както и с художествената галерия „Кутловица“ за излагане на творби на ученици от гимназията.
Партньорството с бизнеса е многообразно – участие в изготвяне на предложението за план-прием, осигуряване на работни места за учениците в реална работна среда за провеждане на учебната и производствената практика, участие в състезания по професии.
Сериозен принос в работата на училището по отношение на здравното образование на учениците е съвместната работа с Българския Червен кръст. Реализират се и немалко благотворителни кампании – участие в кампанията на Националната библиотека „Св.св. Кирил и Методий“ – „Осинови книга“; в благотворителна инициатива на ЮНЕСКО за набиране на средства за онкоболни деца; благотворителна коледна кампания за подпомагане на деца от социално слаби семейства в училището; оказано съдействие на ученици от гимназията за участие в благотворителни инициативи на фондация „Бербатов“ и фондация „Бикаус“ и други.

Your Image Description

Свързани статии:

Нова година – нова паралелка За хляба, водата и за още други неща Математиката не е страшна Желанието да градим заедно

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нова година – нова паралелка

Следваща статия

За хляба, водата и за още други неща

Следваща статия
За хляба, водата и за още други неща

За хляба, водата и за още други неща

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕС обещава 1,7 млрд. евро за глобалното образование

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Създават платформа за творческите индустрии

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"