Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 32, 2021

Най-важният разговор

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-08-2021
в Брой 32, 2021
A A
Общинските власти поемат на плещите си задължителната предучилищна подготовка и на четиригодишните

Една птичка пролет не прави“, гласи народна мъдрост. Но появи ли се, пролетта не закъснява. Първо директорката заедно с четирима педагози, а после и целият екип без един (по здравословни индикации) в ДГ „Пролет“ – с. Малко Враново, Русенско, се ваксинират.
„Решихме го след разговор и с общинското ръководство. Давахме си сметка колко важно е това, за да предпазим себе си и децата. Таим надежда, че примерът ни ще бъде последван от семействата – хора в трудно материално положение, в много от случаите дори невладеещи български език“, разказва директорката Светла Цветкова.
Разговорът ни започва от сертификата, който екипът получава от Министерството на образованието и науката. ДГ „Пролет“ е сред десетте образователни институции, които първи получават свидетелства за достигнати поне 70% ваксинирани учители и непедагогически персонал. Те са отличени за отговорното си отношение към опазване на живота и здравето и проявена гражданска позиция.
После разговорът тръгва в друга посока – за ролята на детската градина в подготовката на детето за училище и за живота. Подготовка, която ще предопредели успеваемостта му по-нататък, особено когато става дума за деца билингви, на практика невладеещи български език, от семейства без отношение към образованието и в изключително затруднено материално положение.
ДГ „Пролет“ освен в с. Малко Враново има и два филиала – в селата Голямо Враново и Стамболово.
С малчуганите работи екип от 24 човека – педагози и помощен персонал. А за отговорното отношение към служебните задължения и към децата говори и фактът, че в „Пролет“ не допускат през трудните месеци на 2020 и 2021 г. някой да се разболее от COVID-19.
„Навреме взехме необходимите строги мерки и така преминахме през този труден период“, казва директорката. Мерки се взимат и при децата, най-вече от подготвителните групи, за да не прекъсва обучението по български език. А за тези, които особено слабо го владеят, има и допълнителен час. Децата се мотивират с драматизации на приказки, с изучаване на стихотворения, съобразени с възрастта, а и със сезона – например лято е, време е за игри.
Август е месецът, в който детската градина се подготвя за новата учебна година. Дребни ремонти възстановяват щетите от малките палавници. Светла Цветкова се гордее с инфраструктурата – сградата е реновирана и в нея всичко е подменено с модерни и съвременни мебели, работни маси, играчки, компютри, санитария. За сигурността
на малчуганите и благополучието на техните придобивки се грижи не само екипът на детската градина, но е монтирана система от видеокамери. И всичко това със средства на община Сливо поле и кметствата по селата. Благодарение на тях 124-те деца се обгрижват и обучават в изключително модерна и сигурна среда. От миналата година те се хранят безплатно – важен факт при 99% безработни родители. А от учебната 2021/2022 г. задължителната предучилищна подготовка обхваща и четиригодишните. Общината е поела изцяло закупуването на обучителните книжки и всичко необходимо за образованието на малчуганите.
Светла Цветкова не намира думи, за да опише огромната роля на екипа на детската градина – всички без изключение работят с хъс и висока степен на отговорност към малкия човек, в много от случаите изключително и само разчитащ на детската градина.
„Колкото ни е по-трудно, толкова по-мотивирани сме да работим. Никой не пести труда си за възпитанието и обучението на децата. Обикновено започваме с изграждането на хигиенни навици, преди да пристъпим към изучаването на българския език и участието в различни педагогически ситуации“, казва директорката. И кани колеги от цялата страна – може би именно в ДГ „Пролет“ ще намерят отговори на много въпроси, и най-вече на този какво означава „добавена стойност“ в работата на една образователна институция.
Не че няма и проблеми. Например транспортът на педагозите. Но най-тежи несериозното отношение, дори отсъствието на такова при голяма част от родителите. За децата обаче транспортът е осигурен. Десет от малчуганите в ДГ „Пролет“ са от с. Кошарна. И тук отново се намесва Общината, която е осигурила специален микробус за тях, а детската градина е определила учителите, които ги придружават. „Важно е да бъдат обхванати всички деца.
А за това е необходимо да няма нито едно препятствие, такова може да бъде икономическият статус на семейството“, казва директорката.
Ръководената от нея детска градина и тази година изпраща първокласници. От с. Стамболово децата са 10, от с. Голямо Враново – 11, а от Малко Враново – 9. Част от тях поемат към училището в гр. Сливо поле, останалите – към това в Голямо Враново.
С това обаче връзката детска градина – училище не се прекъсва. Педагозите от двете образователни институции по традиция поддържат тесен контакт. „Колегите ни консултират на какво да обръщаме внимание при подготовката на бъдещите ученици. А Общината ни осигурява автобус, с който утрешните първокласници посещават бъдещите си училища, запознават се с учители и ученици, участват в училищни празници, например изпращането на поредния випуск абитуриенти“, завършва Светла Цветкова.
А задачите за новата учебна година обобщава така: пълен обхват на децата, дори и от семейства, с които е изключително трудно да се работи. „Посещаемостта на детето в детската градина е най-голямата гаранция, че то ще успее в училище, а после и в живота“, категорична е тя. Именно от детската градина малчуганът тръгва по дългия път към една смислена житейска реализация. Затова и най-важният диалог си остава този с родителите – големият разговор за отговорността на семейството, без която нещата изключително трудно се случват.

Your Image Description

Свързани статии:

Професия не се учи пред монитора Всичко започва от училищния чин Модерен кабинет по биология вдъхновява ученици В царството на щъркелите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Всичко започва от училищния чин

Следваща статия

Рецепта за шампиони

Следваща статия
Рецепта за шампиони

Рецепта за шампиони

Над 16 000 таланти от различни изкуства

Над 16 000 таланти от различни изкуства

В ход е дигиталното обучение

Как се рисува с... вода

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"