Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 36, 2021

Механизмът за обхват се задейства на 16 септември

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-09-2021
в Брой 36, 2021
A A

От 16 септември започват обиколки по домовете на учениците, които не са записани или не са се явили в училище в първия учебен ден. Това беше решено преди дни на заседание на Координационното звено по Механизма за взаимодействие по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система.
Сформирани са 1335 екипа, които ще търсят децата вкъщи. В тях се включват
19 915 преподаватели, социални работници, полицаи, представители на общините и областните управи, регионалните управ-
ления на образованието и регионалните здравни инспекции.
През септември и октомври предстои да бъдат посетени над 20 500 деца. Освен да убеждават родителите за ползата от образованието, екипите по обхват могат да им предложат подкрепа за намиране на работа и социално подпомагане. В някои случаи експертите могат да съдействат на семействата дори за адресна регистрация. Досега обходите се правеха през октомври и ноември. А целта е децата да прекарат максимално дълго време в училище.
„Пандемията доведе до повишаване на риска от отпадане от образователната система. Ще разгледаме в дълбочина съществуващия Механизъм и ще търсим дългосрочни решения – как да подобрим действията и ангажираността както на държавата, така и на родителите и учениците. Целта е да си сътрудничим на всички нива – от министерствата и агенциите през областните и районните координационни звена до екипите за обхват на терен“, подчерта премиерът Стефан Янев на срещата на Координационното звено. Вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Гълъб Донев посочи, че всички усилия на институциите ще бъдат насочени към минимизиране на рисковете от отпадане на децата и учениците, както и към подкрепа на техните семейства.
„Екипите за обхват ще бъдат допълнително обучени да правят интегрирана оценка на потребностите на децата и учениците“, обясни министърът на образованието и науката чл.-кор. проф. Николай Денков. Очаква се до 20 септември да бъдат обучени първите 140 експерти, а до 30 октомври – всички останали. „Много съществена промяна има и в начина, по който ще се преминава към онлайн обучение. Анализът, който направихме, показва, че най-засегнати от този тип обучение са децата в риск от отпадане. Като даваме възможност да се взимат решения на локално ниво за преминаване към дистанционно обучение според конкретната епидемична обстановка, ще задържим много по-дълго децата от тези рискови групи в училище. Многократно беше подчертана ролята на медиаторите, на които общностите имат доверие. Ще потърсим начин в бюджета за следващата година да се предвидят средства за увеличаване на техния брой, както поискаха областните управители“, допълни още министър Денков.
За последните три учебни години по Механизма обратно в системата са върнати над 61 734 деца, от които 2665 са отпаднали отново. Други 25 299 са новоотпаднали и необхванати от учебната 2017/2018 г. насам.
Анализът на МОН показва, че в момента близо една четвърт от записаните в пред-
училищно или училищно образование са в риск от отпадане. Този дял се е увеличил заради дългите периоди на дистанционно обучение през последните две учебни години. Най-големи са рисковите групи в Пловдив, Сливен, Стара Загора, София-град,
София-област, Бургас и Пазарджик.
В Шумен, Ямбол и в столицата процентът на необхванатите в образователната система се е увеличил от 10% на 13%.

Your Image Description

Свързани статии:

Обсъждат 4 промени в Закона за образованието МОН създаде каталог с хиляди безплатни уроци 100 млн. лв. за ремонт на общежития Слънчевият отбор на България завоюва 9 европейски медала

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Обсъждат 4 промени в Закона за образованието

Следваща статия

Започна конкурсът за млади преводачи

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Започна конкурсът за млади преводачи

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

1 млн. евро за предприемачи в Космоса

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Кратка история на ела, елате

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"