Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 39, 2021

Персонализирано образование чрез изкуствен интелект

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-09-2021
в Брой 39, 2021
A A

Изкуственият интелект е стъпка към персонализираното образование. Той може да помогне при преминаването към обучение, насочено към всяко дете според неговите способности и потребности.“ Това каза министърът на образованието и науката проф. Николай Денков на международната виртуална конференция на тема „Изкуственият интелект и киберсигурността: изобилие от потенциал“.
По думите му трябва да се говори как променяме модела на образование в България. Ключово е да положим усилия, така че да преминем към персонализирано образование, насочено към всяко дете. Според министъра методите на изкуствения интелект може да са в помощ на учителите, за да се привлекат млади хора в системата, а и да се стигне до персонализирано образование за учениците.
„Изкуственият интелект ще стане част от нашето ежедневие подобно на електричеството, а нашата система трябва да научи всяко дете в училище, всеки студент в университета да създават и да използват възможностите на технологиите“, посочи проф. Денков.
Необходимо е да се надграждат знанията на учениците с допълнителни извънкласни дейности. „Децата трябва да ходят на училище не защото са задължени, а защото там е интересно. Този метод не е илюзия. Той работи в много други страни, но се изискват организация и допълнително финансиране“, отбеляза министърът.
Според него досега финансирането в системата е било насочвано за осигуряване на инфраструктура и апаратура. „Средствата трябва да бъдат за хората – за развитие на местните кадри, за привличане на специалисти от чужбина. За да бъдем най-добрите, наред с оборудването трябва да имаме и най-добрите кадри“, посочи проф. Денков.
През последните години са направени важни стъпки за развитие на образованието, но те трябва да се надграждат. Водещи специалисти от бизнеса влизат вече в клас и показват на децата как работят новите технологии.

От ранна възраст учениците изучават предмети като технологии и предприемачество. Повишава се интересът към професионалното образование, като някои професионални училища успешно конкурират езиковите и математическите гимназии.
В училищната система започна също изграждане на STEM центрове. Кабинетите привличат интереса на учениците, като в тях се изучават информационни технологии, роботика, природни науки и др.
„В Националния план за възстановяване и устойчивост на България заложихме всяко училище да развие STEM център. Така ще покрием цялата мрежа, за да подготвяме децата в тези интересни и важни направления“, допълни министър Денков.
Той подчерта, че в сферата на висшето образование и научните организации също са направени значителни инвестиции, но за да продължат развитието си, те трябва да бъдат част от европейските и международните мрежи.
Целта на двудневния форум, организиран от Министерството на външните работи, Дипломатическия институт и Дигиталната национална коалиция, в партньорство с дирекция „Публична дипломация“ на НАТО и фондация „Конрад Аденауер“ в България, е да стимулира дебат за предизвикателствата и възможностите пред цифровия преход на България. И да допринесе за продължаващите усилия на страната ни по подготовката за членство в ОИСР.
„България има амбицията да работи във все по-тясно взаимодействие с Организацията за икономическо сътрудничество по всички теми, свързани с развитието на цифровата икономика“, подчерта министърът на външните работи Светлан Стоев.

Your Image Description

Свързани статии:

В какво вложи ФНИ 17 млн. лв. Мотивирани учители и ученици са добрата рецепта за желано училище По-модерни и по-иновативни Още 10 млн. лв. за научни инфраструктури

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

100 е максимумът на НВО

Следваща статия

Горе-долу

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Горе-долу

Специфична натовареност на преподавателите в дистанционна форма на обучение – същност и модели за отчитане в някои български университети

Интернет на нещата (internet of things) в сферата на образованието

Последни публикации

  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет
  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY
  • THE FIGURATIVE REPRESENTATIONS IN THE DUALISTIC TEACHING OF THE BOGOMILS
  • BOGOMIL’S DEPICTIONS AND GRAVE SYMBOLISM IN BULGARIA PRELIMINARY COMMENTS
  • THE BOGOMIL RITUAL BEFORE THE CROSS AND ITS DOCTRINAL FOUNDATIONS
  • DUALISTIC PRINCIPLES AND FORMULATIONS IN THE TEACHING OF THE PAULICIANS AND BOGOMILS THROUGH THE EYES OF PRESBYTER COSMAS AND EUTHYMIUS ZIGABENUS

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"