Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 40, 2021

На лов за приказки

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-10-2021
в Брой 40, 2021
A A
В ОУ „Св. Климент Охридски“ в Попово предлагат богата програма от извънкласна дейност, като Клубът по шахмат е сред любимите на учениците

Зина СОКОЛОВА

Основно училище „Св. Климент Охридски“ в Попово е наследник на първото класно училище в града, създадено през 1883 г. Сега в него се обучават 340 деца от града и от четири села на общината. Екип от 42 мотивирани учители създава условия за изява на учениците, за насърчаването им в образователните постижения. Доказателство са успехите от участия в олимпиади, състезания и конкурси.
„Четвърта учебна година училището работи като иновативно – разказва директорката Кармелина Колева. – Нарекохме иновацията „Заедно можем повече“. Целта на проекта е учениците да се чувстват сигурни и подкрепяни, а учителите да развиват и осъществяват иновативни, ефективни практики. Заедно да постигнем високо качество на обучение и труд.“
Учителката Ростислава Йорданова използва иновативни методи на преподаване по български език и литература в начален етап, насочени към обучението на ученици, които трудно усвояват български език. Обучението чрез драматизации на приказки, ролеви игри, рисуване на комикси развива познавателните и творческите способности на децата. В V клас подобна иновация се осъществява от Донка Петкова. Акцентът се поставя върху учене чрез правене и преживяване – влизане в социални роли, ситуационни игри, интерактивни игри. Целта е децата да овладеят по-лесно речевото общуване. Обучение по литература чрез тренинги е иновация на Димитринка Христова. Тренингите за изграждане на социокултурни компетентности са озаглавени „Четенето като игра“, „На лов за приказки“, „Границите между доброто и злото“, „Театърът през Възраждането“. Тренингите за изграждане на комуникативни и литературни компетентности са „Нарисувай ми дума“, „Познаваш ли ме“, „Рисувам с думи“, „Интервю с Малкия принц“. Обучението се провежда чрез разнообразни методи за онагледяване, казуси, дискусии, мозъчна атака. Учениците участват активно в процеса на учение и обмен на информация.
В начален етап иновацията се реализира по „Човекът и обществото“, разказва директорката. В избираем учебен час децата се занимават с изследователска дейност, ръководени от Цонка Георгиева. Изследват миналото на Попово – градския бит и стопанство, проучват биографиите на известни личности. Особено атрактивна за тях е темата „Игрите на баба и дядо“.
По предмета „Технологии и предприемачество“ е осъществена иновация „Кулинарни техники и технологии“ в III клас. Павлина Димитрова превръща своите ученици в малки готвачи. „Работим в партньорство с Професионалната гимназия по селско стопанство в Попово, където има професия готвач – казва Кармелина Колева. – Нашите деца използваха базата за провеждане на часовете, а гимназистите участваха в тяхното обучение.“
В начален етап са въведени иновативни дейности по английски език, свързани с проектобазирано обучение и провеждане на интердисцплинарни уроци с използване на чуждия език и електронни платформи .
Интересна е и иновацията по „Гражданско образование“, провеждана в групите за целодневно обучение. В часовете за занимания по интереси се разглеждат теми за държавни и общински институции, закони, задължения и права на гражданите.
Най-атрактивна за учениците е ролевата игра „Избори в училище“. Миналата учебна година по идея на Петя Златилова – учител на групата, се създава доброволчески клуб „Добрина“. Клубът участва в мисиите на Timeheroes (организация на доброволческите клубове в България). Тези мисии се провеждат всеки месец и са свързани с екология, взаимопомощ, благотворителност. Една от мисиите е да се съберат книги детска литература за болниците в България. Клубът организира учители, ученици и родители, а събраните книги са изпратени на Timeheroes, за да могат боледуващите деца да четат.
В училището се обучават 28 ученици със СОП. За тяхната успешна интеграция и социализация работи екип от двама ресурсни учители, логопед и помощник на учителя.
„Колегите, които работят с децата със СОП, също имат свои иновативни модули, насочени към учене чрез правене – уточнява директорката. – Изграждане на социални умения с иновацията „Моят свят“ – за добри обноски и добра визия, а двете иновации –„Моята градина“ и „Работилница за шиене“ способстват и за кариерното ориентиране.“
Разнообразни са заниманията по интереси, които се провеждат в училището.
В начален етап значителен е интересът към математиката. Масово е участието в международното състезание „Математика без граници“. Три деца достигат до финалния кръг в Несебър.
Много популярни са и клубовете по шахмат. Училището е организатор на шахматен турнир „Черно и бяло“, който се провежда всяка пролет за учениците от област Търговище, в него се включват от 60 до 80
участници. Пандемията осуетява конкурса в последните две години, но всички се надяват по-нататък това да се случи.
Вестникът на ОУ „Св. Кл. Охридски“ „Училищна дъга“ взима първа награда за електронен вестник на националния журналистически турнир „Георги Попов“. От няколко години гордост за училището, а и за града, е мажоретният състав, ръководен от Мариела Василева.
„Работим активно с всички ученици – казва Кармелина Колева. – Децата, които трудно се справят, са включени в дейности по проект „Подкрепа за успех“.
11 са групите по български език и математика в начален и прогимназиален етап.“
Първата година има известни затруднения при въвеждане на дистанционното обучение, но те вече са минало, подчертава директорката. През учебната 2019/2020 г. са осигурени с 23 преносими компютъра от училището. Закупени са 20 устройства за мобилен интернет и са предоставени на учениците. Педагогическият съветник следи тези, които се опитват да не влизат в електронната платформа, и ги мотивира да участват.
„Да развием потенциала на всяко едно дете – това е нашата цел. И това се случва благодарение на моите колеги учители, за които професията е призвание“, казва директорката.

Your Image Description

Свързани статии:

Градим бъдещето з@едно Детски размисли от близо и далеч Когато красотата е край нас, и уроците вървят Титли за края на годината

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да споделиш света с учениците

Следваща статия

Дигитални откриватели и малки изследователи

Следваща статия
Дигитални откриватели и малки изследователи

Дигитални откриватели и малки изследователи

Градим бъдещето з@едно

Градим бъдещето з@едно

Знаеш какво правиш, защото знаеш къде искаш да стигнеш

Знаеш какво правиш, защото знаеш къде искаш да стигнеш

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"