Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 42, 2021

По следите на 8 милиона

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-10-2021
в Брой 42, 2021
A A

Няма нито разходни документи, нито регистрации на деца за почти 8 млн. лв., платени от Министерството на образованието и науката за почивки на ученици в базите на „Ученически отдих и спорт“ ЕАД
(УОС) за период от две години. Търговското дружество, чийто принципал е министърът на образованието и науката, не може да докаже почти 293 000 нощувки, които твърди, че е осъществило, и за които е получило въпросните милиони.
„Това установи поредица от проверки на звеното за вътрешен одит на МОН, проведени през последните четири месеца в дружеството“, каза министърът на образованието и науката проф. Николай Денков.
„Ученически отдих и спорт“ ЕАД е регистрирано през януари 2005 г. със 165 държавни имота. Към момента те са 145.
Според договор между МОН и УОС, влязъл в сила на 2 юли 2019 г., и последвал анекс от юни 2020 г., дружеството е длъжно да осигури отдих на поне 48 258 ученици и да реализира не по-малко от 482 598 настанявания в поне 30 бази до 1 юли 2021 г. Не е ясно кои са базите, тъй като към договора не е приложен списък.
МОН субсидира по 30,46 лв. на ученик на ден, а децата доплащат по-малки суми – 18 лв. за пълен пансион, 12 лв. за полупансион и 6 лв. за нощувка със закуска.
От 2 юли 2019 г. до 30 юни 2021 г.
УОС е поискал и получил от МОН плащане за 299 097 нощувки в размер на 9 110 494,62 лв.
При одитите обаче не са представени счетоводни документи за приходи от доплащанията на учениците за тези дни. Няма нито хартиени, нито електронни регистри за настаняваните деца. А в Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), в която по Закона за туризма задължително се регистрират всички туристи, вкл. учениците, за периода от юли 2019 до края на юни 2021 г. фигурират записи за едва 6116 нощувки на деца в бази на УОС. За тях МОН би трябвало да преведе само 186 293,36 лв.
След първия одит на МОН в УОС
през август т.г. ръководството на дружеството признава за „погрешно отчетени настанявания“ с 37 009 нощувки, които били записани като осъществени, а всъщност били „прехвърлени заявки от клиенти от минали периоди“. За това твърдение също липсват документи.
Заради „грешката“ УОС възстановява на МОН 1 млн. лв. Остава неясно къде са останалите
7 924 201,26 лв.
Изненадващи проверки на МОН в 18 почивни бази на УОС през това лято установяват хиляди фиктивни нощувки в изцяло неизползваеми бази, за които дружеството е поискало и получило пари от МОН. Такава е например ПБ „Фиш фиш“ –
к.к. „Албена“, която не е работила нито през 2020 г., нито през 2021 г. Но според УОС само през юни и юли т.г. там са „почивали“ 535 ученици и са „реализирани“ 5351 нощувки. През последния летен сезон ПБ „Кранево – Русе“ също не е приемала туристи. За юни и юли т.г. в резервационната система на дружеството обаче са записани 4226 нощувки на 522 ученици. Подобен е случаят с ПБ „Балчик СПТУ – Шумен“ – Балчик,
за която УОС е декларирало 5628 нощувки на 771 ученици за същите два месеца.
Тези бройки са включени в ежемесечните справки на УОС за броя осъществени нощувки за ученици, които МОН субсидира. В тях обаче няма никакви данни за настаняваните деца, като име и дата на раждане. Такава информация е трябвало да бъде представяна на МОН на годишна база. Това не се е случило, тъй като с анекса от юни 2020 г. търговското дружество е било освободено от задължението да представя такива годишни отчети.
Фиктивните резултати на УОС са послужили като аргумент за повишаване на заплатите на ръководството. Според справка за първите три месеца на 2020 г. например изпълнителният директор на дружеството е получавал брутно възнаграждение от 17 минимални заплати (10 370 лв.) месечно. На 16 юли т.г. възнагражденията са увеличени с още 1,5 минимални заплати (975 лв.) „на основание формиран през второ тримесечие на 2021 г. положителен финансов резултат спрямо първо тримесечие на годината“.
В резултат на извършените проверки експертите от звеното за вътрешен одит на МОН са установили факти и доказателства за документна измама от страна на ръководството на УОС. Ето защо министърът на образованието и науката каза, че ще подаде сигнал до главния прокурор и до Агенцията за държавна финансова инспекция с обосновано предположение за злоупотреби в особено големи размери, допуснати в търговското дружество.
По случая се самосезира и Софийската градска прокуратура.
В позиция на УОС се казва, че изнасяне на данни от одитния доклад е в нарушение на закона, според който докладът трябва да бъде предоставен първо на ръководството на дружеството за обсъждане и с право на коментар, преди да се изнасят данните публично. Пред бТВ министър Денков бе категоричен, че според чл. 38 т. 3 от Закона за вътрешните одити в публичния сектор изобщо не е длъжен да представя този одит на дружеството.

Your Image Description

Свързани статии:

Да отгледаш идеалния ученик Робот влиза в аудиториите и „преподава“ на студентите Избраха новите 10 училища посланици Малката България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Естер учи нашенчета да тропат български хорá

Следваща статия

Подаръче за мама

Следваща статия
Подаръче за мама

Подаръче за мама

В ход е дигиталното обучение

Можело било

Лесовъдството е изкуство

Лесовъдството е изкуство

Последни публикации

  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет
  • Форум събира млади учители в Арбанаси

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"