Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 49, 2021

Признание за работата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-12-2021
в Брой 49, 2021
A A
Солидна теоретична подготовка и много практически занимания са в основата на успехите
на учениците от ПГ по транспорт в Сливница

Стоян СТОЯНОВ

Качеството на предоставяното образование поставя Професионалната гимназия по транспорт „Н.Й. Вапцаров“ – Сливница, сред десетте най-добри училища на Софийска област. А по показателя „Управление на институцията“ училището е оценено с почти максимална оценка и е на трето място сред всички училища и детски градини на областта. Това показва оценката на Националния инспекторат по образованието, който провежда през учебната 2019/2020 и 2020/2021 г. инспектиране във всичките около 170 образователни институции на територията на София-област.
Зад постигнатите резултати стои трудът на екип от 17 педагози. Сред тях има и млади хора, избрали учителската професия. „Не пропускаме и да се квалифицираме – колегите редовно посещават обучения, организирани от различни висши училища и организации“, коментира за „Аз-буки“ директорката на гимназията Оля Зарева. През последните години, благодарение и на усилията на бившия директор Лидия Франк, базата е изцяло осъвременена и модернизирана. А педагогическите специалисти акцентират в своята работа не само на заложеното в учебните програми и планове, но и на развитието на гражданските и социалните компетентности на своите възпитаници.
Тази учебна година започва с една паралелка в VIII клас от 24 ученици по специалността „Техник по транспортна техника“. Тя се изучава и от учениците от IX и X клас. В XI и XII клас обучението е по двете традиционни за гимназията професии – „Монтьор на транспортна техника“ и „Техник по транспортна техника“. Гимназията има 145 ученици в дневна форма.
При онлайн обучението в училището работят през Google Classroom и Google Meet. Практическите занятия отново се провеждат в онлайн среда – учителите изпращат на учениците клипчета с демонстрации на определени дейности. „Колеги заснеха 5 видеоурока,
които са качени и в Националната електронна библиотека на МОН. Но е трудно. Докато човек не си изцапа ръцете, механик трудно ще стане. А и учениците предпочитат да се върнат в класните стаи“, отбелязва директорката Зарева.
По думите ѝ 52-годишната гимназия се е утвърдила с тези две професии и на този етап не се обмисля промяната им. Още повече, те са базови в автотранспортната техника. Учениците учат мехатронни системи, електротехника, електроника. Така че този, който е минал общия курс, може да се справи и с модерни превозни средства. Към този момент не се залага и на предлагането на дуално обучение. Гимназията има дългогодишни и доказани партньори в лицето на „Балгериън Трак Сървис“ и „Автомотор Корпорация“ – официален представител на Citroen за България. В техните бази учениците провеждат учебна и производствена практика, а представители на бизнеса правят неформални срещи с учениците в училището.
В двете компании реализация намират не един и двама възпитаници на гимназията.
„Разполагаме с богата материално-техническа база – и по отношение на сградата, в която протичат учебните часове, и по отношение на учебните работилници“, допълва директорката. Училищната сграда е санирана преди две години. През 2019-а в учебните работилници е извършен основен ремонт със средства на училището. През същата година по Националната програма за модернизация на материалната база в професионалните гимназии работилниците са оборудвани с най-съвременна техника. По същата национална програма през 2017 г. е оборудван модерен кабинет по двигатели с вътрешно горене, кабинет по безопасност на движението по пътищата и е закупен нов учебен автомобил.
Засега ред очаква изграждането на физкултурен салон. Но има оборудвана зала с фитнес уреди и тенис маси. Баскетболното игрище е с нови качествени съоръжения. Гимназията разполага с футболно игрище, отговарящо на изискванията за спортни състезания, с изградена поливна система. То се използва и от местния „Сливнишки герой“, като футболният клуб е изградил нови съблекални и поддържа футболния терен в перфектно състояние. Със средства по проект, разработен от председателя на училищното настоятелство Калин Кокошаров, в училищния двор е изградена писта за радиоуправляеми модели, на която ученици от училището упражняват уменията си.
От възобновяването на националните състезания по професиите през 2008 г. и до момента всяка година възпитаниците на гимназията се включват в националното състезание „Най-добър млад автомонтьор и водач на МПС“. Училищните отбори традиционно са в призовата тройка в региона, като два пъти участват в националния кръг на състезанието. През март 2022 г. гимназията за трети път ще бъде домакин на регионалния етап на надпреварата.
„Вече имаме споразумение с партньорите ни от „Ситроен“ да поемат домакинството през втория състезателен ден в своя сервиз. При нас ще се проведе теоретичната част на състезанието и по управление на МПС. Очакваме училищни отбори от 4 области на Северозападна България“, обяснява събеседничката ми.
Педагози от ПГ по транспорт в Сливница организират и срещи на своите ученици с известни личности от различни области – например Читателският клуб се среща с писатели. Ултрамаратонецът Краси Георгиев разговаря с учениците онлайн в час по „Гражданско образование“ по темата „Колко важно е уважението?“. Гости са и автомобилните състезатели Евгени Вълчев и Владимир Илиев, които провеждат разговори за отговорността да си шофьор. Гимназията работи по проект и с Мемориалната библиотека „Олга Ленгиел“ в Ню Йорк по темите за Холокоста.
През изминалия септември ученици и преподавателите Младена Шуманова и Красимира Миленкова, в партньорство с фондация „ЕкоОбщност“, участват в дейности по проект „Да върнем гражданското си пространство“. Създадените работни екипи планират осъществяването на различни идеи за обогатяване на училищния живот и пространство. След гласуване са избрани две от тях – за обособяване на кът за настолни игри и за създаване на ученически театър.
Под ръководството на учителката Младена Германова-Шуманова се издава и училищен електронен вестник. Предстои гимназията да се включи и в обученията на програмата за създаване на стартъп клубове в българските училища „Тийноватор“.
Сред идеите на младите хора от училището е и инициативата на вече единайсетокласничката Жасмин Иванова за почистване на парковете и детските площадки в Сливница. Тя се осъществява през май 2021 г. и в нея се включват много ученици. Сега училището е в комуникация с рециклиращата фирма „Булекопак“, като идеята е да се организира ново събитие.
Гимназията участва и в програмата „Научи се да даряваш“ към Българския дарителски форум. „Имаме „метално сърце“, в което събираме пластмасови капачки за инициативата „Капачки за бъдеще“. Вече занесохме в рамките на една кампания няколко чувала с капачки, сега продължаваме“, разказва директорката Зарева.
А къде се реализират възпитаниците на гимназията? Част от тях продължават образованието си във висши училища, като избират предимно технически специалности. Има и изучаващи „Индустриален мениджмънт“ и „Управление на транспорта“. Други се реализират успешно в авторемонтни предприятия в Сливница, Божурище и в София. Трети избират пътя на професионалните шофьори.

Your Image Description

Свързани статии:

Реализирането на една цел води след себе си друга Как дуалното създава кадри Да хванеш влака за Своге Виртуално инженерство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Д-р Ирена Радева, началник на РУО – Варна: Дигитализацията е нашият приоритет

Следваща статия

Не се отказвай

Следваща статия
Не се отказвай

Не се отказвай

Титли за края  на годината

Титли за края на годината

Да заложиш  на новаторството

Да заложиш на новаторството

Последни публикации

  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"