Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 5, 2021

Щастливи в училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-02-2021
в Брой 5, 2021
A A
Разнообразните дейности
в разложкото НУ „Яне Сандански“ са насочени
към развитието на силните страни в характера
на всяко дете

Как да бъдеш упорит, независимо с какво се захванеш, как да бъдеш любопитен, за да откриваш света около себе си, как да се самоконтролираш в трудни ситуации и пламенно да отстояваш своите идеи. Как да развиваш интелигентността си, да бъдеш добър и да можеш да прощаваш. На това да помагат на своите ученици да откриват и развиват силните страни на своя характер за успех в училище и в живота, е посветена работата на екипа на иновативното Начално училище „Яне Сандански“ в Разлог.
„Иновацията за позитивно образование и развитие на характера на учениците започна през 2018 г. А от тази учебна година тя е разширена и с нов 4-годишен срок – „Позитивно образование и развитие на характера на учениците за щастие и успех в училище и в живота“, разказва за „Аз-буки“ д-р Георги Тренчев – директор на училището в Разлог. Обяснява още, че по време на първата иновация с колегите си работят за изграждането на 7 силни страни на характера, които са най-значими и дават най-добър резултат в учебната работа: упоритост, надежда, любопитство, саморегулация, пламенност, благодарност и социална интелигентност. А сега залагат на развитието на всички 24 положителни страни на характера според научната класификация на VIA Institute on Character.
„В началото бе трудно, тъй като превеждахме материали от Института за изследване на характера в Синсинати, САЩ, където е разработена тази система. Учителите преминаха през редица обучения, за да се подготвят адекватно“, споделя още директорът.
Самият той преди години завършва „Академия за лидери в образованието“ (програма на фондация „Америка за България“ в партньорство с Колумбийския университет и „Банк стрийт колидж“ в Ню Йорк) и преминава през обучение в Голямата ябълка. Работата по иновацията не свършва само с учебното време, а продължава и през летните месеци, когато децата се включват в работилници, в които изграждат лексика, умения и поведения по силни страни на характера.
Специално внимание се обръща на съвместната работа с родителите с цел промяна на стереотипа, че техният ангажимент за обучението на децата свършва на входа на училището. Особено активно се работи с родителите на деца от уязвими групи, за да се променят техните нагласи. „Започнахме да осъществяваме доста прояви, включително с участието на родители. Защото развитието на характера и на неговите силни страни не може да става само във времето, в което детето е в училище“, казва директорът Тренчев. Затова и организират лектории на родителите, на които ги запознават с иновацията и с онова, което педагозите правят за развитието на техните деца. Целта на срещите е повече родители да се включат и да подкрепят тези дейности. „Влагаме доста усилия в работата с родителите.
И това дава резултат“, отбелязва събеседникът ми.
В НУ „Яне Сандански“ се обучават 120 деца в седем паралелки. „Демографските процеси в страната не подминават и Разлог, но успяваме да стабилизираме броя на паралелките в последните години. Само миналата година имахме една паралелка в I клас, но тази отново започнахме с две“, пояснява Тренчев. По думите му и децата, и учителите се връщат в класните стаи след Нова година с нетърпение и позитивни нагласи.
„Учениците бяха щастливи и радостни, че са в училище. В първия ден след подновяването на присъствените учебни часове в клас влязоха близо 99% от децата“, заявява директорът. Съобщава, че всички 13 педагози са на работа, след като миналата година няколко от тях преболедуват COVID-19. Над 60 на сто са заявили и готовност да се ваксинират.
Освен специфичната подготовка за реализирането на иновативния проект педагозите от школото редовно посещават и други курсове и в последните две години събират по 4 квалификационни кредита годишно. И това се оказва благоприятно, когато през миналата пролет се налага за първи път да се премине към обучение от дистанция в електронна среда. В началото на тази учебна година отново се преминава през вътрешни обучения за работа в Teams относно това как най-пълноценно да се използват възможностите, които тази среда предлага.
„Технически сме обезпечени много добре – всички колеги разполагат със служебни лаптопи. Раздадохме и доста таблети на ученици, които не разполагат с електрони устройства. Нямаме деца без устройства и достъп до интернет. И те бяха в часовете“, разказва Тренчев. Но подчертава, че обучението от разстояние в електронна среда е толкова ефективно, колкото по-големи са децата.
Училището има и дългогодишни традиции за работа по различни проекти и програми. Включват се още преди 20 години по програма „Коменски“ на ЕС и досега са осъществили десетки проекти. „Сега работим по три проекта по „Еразъм+“. И нашите деца пътуват – ходиха в Португалия, Полша и в други държави, от които са нашите партньори“, споделя Тренчев. Печелят проекти и по националните програми на МОН – сред последните са за създаването на индивидуално портфолио за всеки ученик и за прехода от детска градина в училище. По програмата за ИКТ школото получава два тъчскрийна. Освен тях педагозите използват и две интерактивни дъски, а във всяка от осемте класни стаи има мултимедия и екрани. Отделно има и компютърен кабинет.
В училището функционират и 6 групи за извънкласни дейности – по рисуване и по хуманитарни дисциплини.

Your Image Description

Свързани статии:

Школо за отличници Деца с мечти Стъпка по стъпка към по-високи постижения Хоро на толерантността

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Където мечтите стават реалност

Следваща статия

Стъпка по стъпка към по-високи постижения

Следваща статия
Стъпка по стъпка към по-високи постижения

Стъпка по стъпка към по-високи постижения

Когато младостта не е порок

Когато младостта не е порок

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Петима учители с награди за блог решения

Последни публикации

  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения
  • За целувката и изцелението
  • Artificial Intelligence – Assisted Learning in Moodle
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 24/2025 г.
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"