Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 5, 2021

Школо за отличници

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-02-2021
в Брой 5, 2021
A A
Учениците от
СУ „Цанко Церковски“ в Полски Тръмбеш редовно печелят купи, медали и грамоти
от различните
състезания, конкурси и олимпиади, в които участват

В единственото училище в град Полски Тръмбеш – СУ „Цанко Церковски“, учат 775 деца от I до XII клас, като паралелките са общо 36. „Децата са много и отговорността е голяма“, започва разказа си директорката на школото Стефка Трайчева. Училището е средищно и 424 деца пътуват всеки ден от дома си до там и обратно. „Само докато направим разписанието на маршрутите и осигурим присъствието на преподател във всяко превозно средство, организацията е голяма. Някои автобуси правят по два-три курса сутрин и вечер“, допълва моята събеседничка. Нейните възпитаници пътуват от 15 маршрутни направления и се превозват от осем автобуса, осигурени от МОН. Шофьорите са назначени на щат в училището, от неговия бюджет се поемат и горивото и разходите по поддръжката.
Екипът, който стои зад гърба на директорката, е от 63 педагози. „Колективът ни работи усилено“, казва Трайчева. С гордост отбелязва, че при тях няма отпадащи ученици. Причината за това е, че много държат на качеството на обучението и резултатите от миналогодишните държавни зрелостни изпити след XII клас го доказват. През учебната 2019/2020 г. на изпита се явяват 45 ученици, като 14 от тях получават отлични оценки – две от тях са по БЕЛ и една е по биология. ДЗИ по английски полагат 7 ученици, като средният им успех е 5,95, а три от оценките са пълни шестици. Двама от възпитаниците на СУ „Цанко Церковски“ имат две отлични оценки и на двата изпита, на които са се явили. И не само това, единият от тях полага и трети по желание, където също получава отлична оценка – 5,58 по математика. Името на младежа с трите отлични оценки е Димитър Арабаджиев. Той е приет да учи „Счетоводство, финанси и дигитални приложения на английски език“ в СУ „Св. Климент Охридски“ в София. „Всички наши отличници остават да учат в България. При нас това е традиция“, казва директорката.
За успеха на възпитаниците принос има целият педагогически екип на училището в Полски Тръмбеш. „При нас децата учат от I до XII клас, като са обгрижвани и възпитавани през цялото време“, споделя Трайчева. Обучението на някои от тях започва и по-отрано, тъй като към школото има и две предучилищни групи за 5- и 6-годишни малчугани. През настоящата учебна година в тях учат 31 деца.
Възпитаниците в училището в Полски Тръмбеш имат многобройни грамоти и купи от различни олимпиади и състезания, за трофеите им е отреден специален кът във фоайето на школото. А целият коридор е окичен с уникални рисунки на стъкло. През лятото дори са направили изложба в градината. За растенията и дърветата там се грижат учениците от Клуба по цветарство. За поддържания вид на училището заслуга има и Община Полски Тръмбеш. Директорката от сърце благодари за помощта и ползотворната работа с дългогодишния ѝ кмет Георги Чакъров. „Винаги, когато сме потърсили помощ, сме я получавали“, казва тя. Общината е осигурила и техника за поддържане на огромния двор. В него има красива градина и спортни площадки, оборудвани със съответните съоръжения и изкуствена трева.
„За всеки празник организираме благотворителни базари с предмети, изработени от децата“, казва директорката. Обикновено ги правят в рамките на часовете в клубовете по интереси „Керамика и дизайн“ , „Творчество и красота“ и „Сръчковци“. Децата правят невероятно красиви неща. Тази година подготвиха подаръци от силиконова глина за всички учители“, разказва моята събеседничка. Групите по интереси са общо 15. С тях се опитват да намерят и развият таланта у всяко дете. Предлагат почти всички видове спорт, но най-голям успех учениците постигат в бадминтона. От години в СУ „Цанко Церковски“ се провеждат областните състезания именно по този спорт. В школото има два физкултурни салона: единият се намира в сградата, а другият – извън нея. „Модерната обстановка спомага децата от нашето малко градче да могат вече втора година поред да участват на финала на Ученическите игри по бадминтон“, казва директорката.
Над 10 години учениците са и сред първенците при МПО „Млад огнеборец“. „Ние сме сред първите, които започнахе да развиваме тази дейност. Нашите огнеборци са над десеткратни шампиони на област Велико Търново, включително и на последния проведен шампионат. От 2009 г. представ-
лявахме България на международни съревнования на младите пожарникари спасители в Беларус, Русия и Азербайджан. За тези участия получаваме лично покана“, отбелязва Трайчева. Отборът в международните участия „Млад спасител“ се състои от 7 ученици, а прекият им ръководител е самата директорка.
Учениците имат много успехи и по английски език. Всяка година имат участници на националния кръг на олимпиадата на МОН. Две години поред имат финалист на състезанието „ХИПО“ във възрастова група
VII – VIII клас. „Досега трима наши ученици са ходили на това състезание във Венеция. Училището заплаща разходите им по пътуването и престоя“, допълва тя.
От тази година в I клас има група по интереси „Гръцки език“. Курсът е посрещнат с много голям интерес както от учениците, така и от родителите. Учителката, която го води, е дипломиран филолог.
„Имаме много силна школа не само по английски език, но и по изобразително изкуство – казва още директорката, – и много първи места са заели нашите ученици в различни конкурси.“ Успехите са на учениците от СУ „Цанко Церковски“, а тайната за това се крие в отдадеността на техните учители.

Your Image Description

Свързани статии:

Деца с мечти Щастливи в училище Стъпка по стъпка към по-високи постижения Нов път си направи и пак тръгни: Няма непостижими неща за учениците от ПХГ „Дамян Дамянов“ в Сливен

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

конкурс за заемане на длъжността „директор“

Следваща статия

Деца с мечти

Следваща статия
Деца с мечти

Деца с мечти

Димитър Асенов – директор на Националния център за повишаване  на квалификацията на педагогическите специалисти: Кризата е възможност и за развитие

Димитър Асенов – директор на Националния център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти: Кризата е възможност и за развитие

Учител по руски печели международен конкурс за Достоевски

Учител по руски печели международен конкурс за Достоевски

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"