Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 6, 2021

Една Европа – едно образователно пространство

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-02-2021
в Брой 6, 2021
A A

Наличието на най-съвременни научноизследователски инфраструктури ще даде тласък за пълна реализация на потенциала на Европейското научноизследователско пространство (ЕНП) с цел извършване на върхови научни изследвания и възможност за реализация на пробивни иновации. Това е залегнало в Годишната програма на Министерския съвет за участието на България в процеса на вземане на решения на Европейския съюз през 2021 г. Депутатите от Парламентарната комисия по образованието и науката обсъдиха Програмата.
„Съществува необходимост от продължаване на общите и координирани усилия на европейско равнище за ускоряване и стимулиране на инвестициите в ЕС. Укрепването и модернизирането на научната инфраструктура, до която европейските учени имат достъп, се очаква да доведат до значително разширяване на възможностите да се провеждат висококачествени научни изследвания на глобално ниво“, коментира заместник-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева. Предвиденото финансиране и инструментите по новата Рамкова програма „Хоризонт Европа“ ще продължат укрепването на научната и технологичната база на Съюза, необходими за справяне с глобалните предизвикателства пред човечеството.
Редом с укрепване и модернизиране на научноизследователското пространство страната ни ще отстоява и още една позиция – на задълбочаване на Европейското научноизследователско пространство. Рамковата програма „Хоризонт Европа“, чието изпълнение започва тази година, е най-важният инструмент на равнище Съюз за подкрепа и въвеждане на ЕНП. Очаква се Комисията и държавите членки да подкрепят по-нататъшното развитие на ЕНП във всички части на Рамковата програма.
Последните 4 години приоритет на приоритетите за страната ни е образованието. Това е и последователната линия на ЕК. На 30 септември 2020 г. бяха приети Съобщение на ЕК „Постигане на европейско пространство за образование до 2025 г.“ и „План за действие в областта на цифровото образование“. В Съобщението ЕК предлага нови инициативи, повече инвестиции и по-силно сътрудничество на държавите членки, за да се помогне на всички европейци, от всички възрасти да се възползват от богатите възможности за образование и обучение, предлагани в рамките на Съюза.
В „Плана за действие в областта на цифровото образование“ основната цел е адаптиране на системите на образование и обучение към цифровата ера. „Въпросът е с високо политическо значение за България в контекста на определянето на образованието като национален приоритет“, припомня зам.-министър Ангелиева. Българското правителство е категорично – необходим е подход, който да гарантира надграждане и взаимосвързаност на политиките, насочени към образованието в ранна детска възраст, училищата, професионалното образование и обучение, висшето образование, научните изследвания, образованието за възрастни и неформалното учене. Затова чрез допълнителни инвестиции се отваря врата пред иновативните модели на обучение, осигуряване на съвременна образователна среда, изграждане на STEM среда, изграждане на центрове за личност-
но развитие на децата и младите хора, създаване и развитие на центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение, въвеждане и използване на научни подходи, иновации и на системи с изкуствен интелект в образованието и обучението.
Разбира се, общите цели имат и специфични национални измерения. Приобщаващото образование е акцент в много политики, сред които на Португалия и България например. Докато за страната от Иберийския полуостров обаче става дума за образованието и обучението и достъпността им за децата на имигрантите, то за нас, както и за други страни става дума за децата на семейства с нисък или без такъв образователен ценз, без отношение към интелектуалното и професионалното развитие на новите поколения.

Your Image Description

Свързани статии:

Уроците – присъствено в малките училища Национален форум на физиците Мляко и сирене само по БДС Ремонтират общежития със средства на МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Национален форум на физиците

Следваща статия

Мляко и сирене само по БДС

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Мляко и сирене само по БДС

В ход е дигиталното обучение

Ремонтират общежития със средства на МОН

В ход е дигиталното обучение

С грижа за децата с трудно детство

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"