Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 6, 2021

„Лубор Байер“ ще си има център по природни науки

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-02-2021
в Брой 6, 2021
A A

В Професионалната гимназия по строителство, архитектура и геодезия (ПГСАГ) „Лубор Байер“ – Стара Загора, започна изграждане на STEM център. Финансирането в размер на 245 314 лв. е осигурено както по НП „Изграждане на училищна STEM среда“, така и от бюджета на училището.
„След успешно приключил голям ремонт, също финансиран от МОН, ние сме в процес на въвеждане на сградата в експлоатация. Целта ни е да бъдем на съвременно, дори на изпреварващо образователно ниво“, казва директорът на гимназията инж. Георги Славов.
В изпълнение на проекта на третия етаж на сградата се създават 3 зони. С екипa от архитектите на гимназията е уточнено, че зона No1 е „Инженерни науки и технологии“. Като място обхваща две помещения и коридори; зона No 2 е „Природни науки и изследвания“. Тук ще се ситуират кабинетите по физика, химия и лаборатория. Зона No 3 е „Информационни технологии и математика“. STEМ средата обединява тези предмети – технологии, математика, природни науки. Целта е те да не се изучават поотделно, а да бъдат в една среда, която дава възможност за непрекъсната комуникация. Учениците няма да са на отделни чинове, а в екипи от по 5 – 6 човека. Извършването на дадена дейност или изследване може да не бъде само в областта на физиката, а и от гледна точка на математиката и инженерни науки.
„Ще се прилага обучение, което е близко до реалната среда. Правейки нещо, в един завод се ползват знанията не само по даден предмет, например по физика, а и по съпротивление на материалите, математика IT технологи и т.н. Именно това ще позволи STEM центърът ни – категоричен е директорът. – Предвиждаме да изградим лаборатория, където да се провеждат изследванията. Променя се напълно обзавеждането. Премахват се традиционните чинове, маси и столове. Има готови модули, които ще ползваме. Допълнително вкарваме електронно оборудване – електронен микроскоп, интерактивни дъски, дигитални чинове и пр. Целта е учениците да се научат да мислят критично и да оценяват информацията, която получават“.
Предвидено е създаването на екип, който ще премине през обучение. Знанията трябва да бъдат комплексни. Занятията са предвидени в учебната програма. Това е своего рода революция в учебния процес. България трябва да я направи. В област Стара Загора това е първият STEM център.
По сегашните учебни програми в ПГСАГ „Лубор Байер“през годините има надграждане на знанията: тръгвайки с математиката като основа, следва физика. На нейна база „стъпва“ строителната механика – съпротивление на металите. Върху това се надграждат инженерните дисциплини – изчисление на стоманобетонови конструкции, изграждане на мост и пр. Ще бъде добре всички тези знания да се преподават и усвояват взаимно, а не поотделно.
Има ученици, които проявяват траен интерес към някои предмети, напр. „Инженерни съоръжения“. Ученикът ще има възможност в тази STEM среда след часовете да продължи да се занимава с интересите си. Няма ограничение за класовете. Разчита се първоначално около 200 ученици годишно да преминават през този център.
„Ще има заложена стандартна рамка, но ще дадем възможност в допълнителни занимания да има надграждане, което ще се получи на много по-високо ниво. До септември би следвало да реализираме този проект“, уточнява инж. Георги Славов.
Тази година ПГСАГ „Лубор Байер“ ще чества своята 78-годишнина. За това време над 10 000 са строителните техници, които са негови възпитаници. В момента в училището се онучават 670 ученици. Има две паралелки „Строителство и архитектура“ и по една „Водно строителство“, „Транспортно строителство“ и „Геодезия“. Повече от 12 години учениците от паралелката по геодезия се обучават в модулна система, така както е в колежите в Западна Европа, и получават доста добро обучение за инженерни науки. Четири от петте паралелки, които се приемат всяка година, са с разширено изучаване на английски език и една – на немски език. Това е особено необходимо за ежегодното провеждане на практическото обучение в Германия, Испания, Португалия и т.н.
Средният успех на учениците е много добър 5.00. Около 190 са стипендиите за отличен успех. Има ученици със социални стипендии. Изявените спортисти също получават финансово възнаграждение. Близо 70% от завършващите тук средното си специално образование продължават по същите специалности и висше. За радост през последните години повечето от тях остават да учат в България. 25 % от общия брой продължават висше образование в други сфери на знанието – икономика, медицина, право, изкуство и пр. Останалите 5 – 6 % отиват в строителни фирми и започват работа като строителни техници.

Your Image Description

Свързани статии:

Малкото училище с големите мечти Да ти мине часът неусетно ОУ „Панайот Волов“ – Варна: Творим прекрасен свят и сътворяваме мечти… Средата трябва да провокира любопитството

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Малкото училище с големите мечти

Следваща статия

Правят уникална лаборатория за бъдещи асансьорни техници

Следваща статия
Правят уникална лаборатория за бъдещи асансьорни техници

Правят уникална лаборатория за бъдещи асансьорни техници

Да си учител, е предизвикателство. Всеки ден

Да си учител, е предизвикателство. Всеки ден

От декорация  на плодова салата до работа на полето

От декорация на плодова салата до работа на полето

Последни публикации

  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"