Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 7, 2021

Фокусът е успешна кариера в живота

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-02-2021
в Брой 7, 2021
A A
Екипът на иновативното училище стимулира децата да се насочват към STEM дейности
и в извънкласните си занимания

Мисията на ОУ „Христо Смирненски“ в град Раковски „Учим, знаем, можем и успяваме заедно“ е свързана с развитие на ключовите компетентности на XXI век, необходими на учениците за бъдещата им реализация.
„Днес името на училището ни е известно в много направления на съвременното образование – казва директорката Нина Недева. – Като последна новина е, че имаме национални победители учители и ученици в конкурса за STEM науки „Търси си се SUPER STEM“ в категория „SUPER STEM EUROPE Инженеринг и технологии“. Това е второто ни участие в този конкурс, като през 2018 г. наши ученици се класират на първо място на национално ниво в категория „Технологии“ във възрастовата група I – IV клас. От учебната 2021/2022 г. при нас ще функционира модерен технологичен STEM център за изследвания, в който ще се развиват изследователските умения на децата.“
Стимулират се и извънкласните дейности, свързани със STEM. Учениците се обучават в програмиране чрез Micro:Bit, внедряват се и игрови елементи чрез Minecraft education edition.
В допълнение се провеждат и занимания, подпомагани от CoderDojo Bulgaria, които подкрепят всички инициативи, свързани с роботика и програмиране. През 2020 г. възпитаник на училището става национален победител в конкурса им KITE project.
В училището функционират и два клуба по роботика, в които се развива програмиране чрез Lego Mindstorms, като средствата за закупуването им са спечелени по проект към фондация „Работилница за граждански инициативи“.
С участието във всички тези дейности децата опознават съвременните технологии и се докосват до различни науки по достъпен и интересен за тях начин. Всяка година училището участва в Европейската седмица на кодирането и Часа на кодирането. Това изгражда умения за решаване на проблеми, развива логиката и креативността и е основа за успешна кариера в XXI век. През 2020 г. учител от училището печели приза Leading Teacher за България, а през 2018 г.
двама учители са наградени от министъра на образованието и науката като учители, създали най-голям брой ресурси по време на Европейската седмица на кодирането.
„През декември 2016 г. училището ни беше припознато като „Майкрософт иновативно училище“ от компанията – подчертава директорката. – Това отличие се дава на училища, започнали пътя на дигитална трансформация, в които се използват интерактивни инструменти на „Майкрософт“.“
ОУ „Христо Смирненски“ е включено в списъка на иновативните училища на МОН за въвеждането на „Офис 365“. Целта е учениците от дигиталното поколение да се подготвят за утрешния ден. С новаторското използване на мобилни и информационни технологии учителите трансформират учебната среда на своята класна стая и доставят по-персонализирано обучение на учениците.
Следвайки четиригодишен план, днес облачната услуга на „Майкрософт“ се използва пълноценно от ученици, учители и родители не само за организиране на обучение от разстояние в електронна среда, но и за комуникация, споделяне на учебни ресурси, организиране на виртуални класьори с информация. Така още при обявяване на извънредните мерки през пролетта на миналата година училището се оказва подготвено за дистанционно обучение и с поддържането на собствена облачна инфраструктура в „Oфис 365“ чрез Microsoft Teams са организирани виртуалните класни стаи.
По покана на Microsoft
ОУ „Христо Смирненски“ участва в международен урок по английски език, в който 13 училища от 12 държави се срещат онлайн в Microsoft Teams. Международният урок „Прекосяване на границите с Microsoft Teams“ показва как технологията помага на учители и ученици да свържат своите класни стаи от разстояние и да научат нови неща.
В извънкласната дейност се организират спортни празници, концерти, различни инициативи. Това осигурява по-добри условия учениците да развиват своите потребности, да задълбочат знанията и уменията си, както и да развиват спортните и артистичните си таланти. Формирани са групи по интереси, както и групи по проект „Подкрепа за успех“ за подпомагане на деца с обучителни затруднения.
„През последните години училището отчита напредък в индивидуална подкрепа на учениците, които имат нужда, за да добият усещане за личен принос и добро представяне в образователния процес – казва Нина Недева. – Учителите интегрират учениците от ромски произход, като ги включват в разнообразни дейности, които им помагат да изградят самосъзнание, че са част от общността на училището и на града.“
Всяко лято училището провежда Лятна академия за бъдещи първокласници с привлекателни дейности, чрез които те да открият училището като желана територия. „Интерактивен английски език“ и „Дигитално ателие“ са нестандартните учебни предмети, които очакват малките деца в Академията.
От 2016 г. училището работи върху глобалните 17 цели за устойчиво развитие на ЮНЕСКО, като всяка година учителите участват в „Най-големият урок на света“ на УНИЦЕФ. От 2017 г. част от учениците са включени в глобалния проект на Koen Timmers – Climate Action Project под мотото „Нека да променим света, като го донесем в класните си стаи“. Целта е да се повишат знанията на учениците за изменението на климата и начините за опазване на природата. В училището има учител, отличен като посланик на двете световни инициативи.
Всяка година училището участва в Skype-a-Thon, когато хиляди ученици по целия свят напускат класната си стая и се свързват със свои връстници чрез Skype. Училището има опит в обучение от гост-лектор от Аржентина, която прави виртуална разходка на учениците из нейната страна чрез играта Mystery Skype заедно с училища от Египет и Унгария.
Учениците всяка година участват в „Експеримента на Ератостен“ и определят обиколката на Земята. Заедно с други 800 училища от цял свят в деня на пролетното равноденствие те са част от това вълнуващо международно събитие.
Чуждоезиковото обучение е друг важен приоритет. Работата по международни европейски проекти стимулира учениците свободно да използват английски език за комуникация със свои връстници по света. Учениците участват ежегодно в международното състезание по английски език HIPPO и състезанието за правопис на английски език Spelling Bee. От 2007 г.
училището работи по проекти в онлайн платформата eTwinning – общност на училищата в Европа, където те комуникират помежду си и развиват съвместни проекти.
Училището има осъществени
4 проекта по програма „Коменски“ и над 15 по програма „Еразъм+“, по които са реализирани над
90 ученически мобилности.

Your Image Description

Свързани статии:

Прием в 108 паралелки ще обяви РУО – Стара Загора, за учебната 2021/2022 г. С възрожденски дух в XXI век Алея на випуските краси ПГ „Акад. С. П. Корольов“ Жури определя кои са най-добрите малки философи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Жури определя кои са най-добрите малки философи

Следваща статия

С четническа премяна посрещат празника

Следваща статия
С четническа премяна посрещат празника

С четническа премяна посрещат празника

В ход е дигиталното обучение

Едни даряват, а други прибират

За ученолюбивите –  най-доброто

За ученолюбивите – най-доброто

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"