Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 8, 2021

Градинска люлка в класна стая на мечтите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-02-2021
в Брой 8, 2021
A A
Учениците в СУ „Христо Данов“ имат възможности да развиват своите таланти

В тотално преобразена класна стая посрещна осмокласниците си за втория учебен срок пловдивското СУ „Хр. Г. Данов“. След продължителното обучение от разстояние в електронна среда те бяха, меко казано, изумени от модерния кабинет, в който всеки получи правото да избере своето любимо място и да се настани удобно – градинската люлка с удобна червена възглавница, кафявото кожено кресло с надписи в американски стил или пък стол, от чиято облегалка се усмихва Мерилин Монро.
„Наричам я класна стая на мечтите, защото чрез нея аз сбъднах една своя мечта – да създам пространство, в което всеки да се чувства свободен. Две години мечтахме и го реализирахме. Намерихме правилните хора, които ни помогнаха да направим от класната стая място, в което учениците да влизат с удоволствие“, казва преподавателят по литература Христинка Маринова.
Първият ѝ съмишленик, логично, е директорът Гергана Аврамова, която не просто прегръща идеята, а осигурява средства от училищния бюджет за нейното осъществяване. Компания с опит в сферата на интериорния дизайн преобразява пространството, съчетавайки четири стила. В кабинета има класическа американска мебел – дивани в червено и кафяво, високи и ниски бар столове и маси, подиум със седящи места, разположен точно под бялата дъска в зелена рамка, градинска люлка. А перлата е амфитеатър на две нива в дъното на стаята. Мебелите са леки и практични, могат да се разместват лесно за групова работа.
На една от стените могат да се видят „Правила за учителите от 1915 година“, които са абсолютно автентични, изровени от архивите на българското училище по това време. Те се „подават“ от декоративния прозорец във винтидж стил: „Няма да се омъжвате по време на срока на договора си“, „Няма да приемате ухажване от мъже“ „Трябва да сте у дома в часовете между 20 и 6, освен ако не вършите училищна дейност“, „Не може да се разхождате в центъра из магазините за сладолед“, са само част от забраните към педагозите, очевидно тези от женски пол.
„В тази класна стая не просто „шерваш“ информация, а заставаш зад казаното от теб, дебатираш, отстояваш позиция. Обстановката предразполага за изява на таланти в сферата на хуманитарните науки“, казва директорът и уточнява, че кабинетът е предназначен за учениците от гимназиален етап.
Без телефон в часа – това е сред основните правила в класната стая. За устройствата има специално място на влизане в стаята. Вместо тях учениците могат да си вземат чаша чай и да се настанят удобно за урока.
Хоров диригент и хореограф на фолклорен ансамбъл развиват творческите умения на децата от подготвителните групи в СУ „Хр. Г. Данов“. Водена от убеждението, че музиката и танцът развиват чувството за ритъм, последователност и въображение, Гергана Аврамова поверява най-малките на доказани професионалисти като Гергана Люцканова – диригент на популярния пловдивски хор „Иван Спасов“, и на художествения ръководител на фолклорен ансамбъл „Хем“ Иван Димитров.
„Идеята на такъв тип занимания е да се преодолеят дефицитите и различията между децата, да им дадем възможност да открият силните си страни и да ги развиват. Защото с каквото и да се занимаваш, творческото начало е водещо“, убедена е Аврамова. Преподаватели по инструмент също провеждат уроци.
Насърчаване на четенето е сред приоритетите на училището. Преди повече от година стотици ученици и родители разтърсиха „чорлави глави“ с „Обичайните заподозрени“. Любимците от сцената не само пеят най-популярните си песни, но се връщат назад във времето, за да припомнят на децата как на тяхната възраст са чели „Ян Бибиян“ и „Ние, врабчетата“. Концертът е в рамките на инициативата за насърчаване на четенето „Разказвачът на приказки представя…“, в която български писатели гостуват в детски градини и училища.
Най-четящите деца от начален курс пък получават шанса да пренощуват в училище. Нетрадиционната награда – пижамено парти, събира активно четящите и техните учители. Началото на инициативата започва през октомври с надпревара по класове, като всяка от деветте паралелки в начален курс трябва да излъчи най-четящите деца. Учениците в III и IV клас пишат читателски дневници, в които описват какво са открили между страниците на книгите. Второкласниците правят лап бук, който да представя любимата им книга, и четат непознат текст. А първокласниците влезли в състезание за най-добра рецитация на любимо стихотворение от български автор.
Миналата година СУ „Хр. Г. Данов“ отбеляза своята 170-годишнина. По този повод Ученическият парламент реализира проекта „Патриотична ограда“. С благотворителни събития са събрани над 6000 лева. Във всеки от кръговете, които оформят „плетеницата“ на оградата, са поставени портрети на будители, владетели, революционери.
Програмирането е сред другите умения, които училището развива още от началните класове. Малките и големите програмисти на
СУ „Хр.Г. Данов“ спечелиха първите две места в конкурс на Британския съвет, осъществен по проект „Училище за словесни магии“ от програмата на „Пловдив – Европейска столица на културата“.

Your Image Description

Свързани статии:

Да управляваш мишката с поглед Многознайковци – етикет за всеки ден Игра за победители НЕ на обидите! ДА на приятелството!

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Многознайковци – етикет за всеки ден

Следваща статия

Игра за победители

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Игра за победители

В ход е дигиталното обучение

НЕ на обидите! ДА на приятелството!

Отново заедно, отново в клас

Отново заедно, отново в клас

Последни публикации

  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"