Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 8, 2021

Отново заедно, отново в клас

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-02-2021
в Брой 8, 2021
A A
Децата се радват да са отново заедно в час

Учениците се радват, когато са в училище и когато са заедно. Колкото и добро обучение да е постигнато в електронна среда, на тях им е необходимо да са заедно – и с връстниците си, и с учителите си, защото училището е мощна институция за социализиране.“ Така започва разговорът ми с директорката на ОУ „Васил Левски“ в Златоград Нина Пашова. Категорична е, че освен да учат, децата имат нужда и от социални контакти. Учителите също са щастливи да се завърнат в класните стаи. „През декември дворът беше пуст, а сега е огласен от детски гласове“, казва тя. Всички противоепидемични мерки се спазват стриктно както от учениците, така и от учителите и непедагогическия персонал. Родителите нямат притеснения и предпочитат децата им да бъдат в училище, а не у дома. Почти всички учители са си направили антигенни тестове. Педагозите там са 39 – 32-ама тях са си направили антигенен тест. За ваксина желание са изявили трима души.
През тази учебна година в
ОУ „Васил Левски“ в Златоград учат 290 деца от I до VII клас. „Обхванали сме всички ученици в града от начален етап, а в прогимназиален по желание на родителите се разделят в две училища“, разказва Нина Пашова. От 2011 г. училището разполага с голям плувен басейн, който се управлява от Общината съвместно с училището. Още от І клас учениците имат модул плуване в задължителните учебни часове, както и допълнителен час за спортни дейности по плуване. Целодневна организация на учебния ден се осъществява при децата от I до VI клас. Тя не е необходима за седмокласниците според педагогическия съвет на училището, защото тяхната учебна програма е по-натоварена и обикновено всеки ден имат по 7 часа. Освен това те изучават допълнително математика и български език като факултативни учебни часове. „Всички усилия при децата в VII клас са насочени в посока на отличното им представяне на националното външно оценяване“, допълва Пашова. Посочва, че на миналогодишното НВО възпитаниците ѝ се представят отлично и си завоюват първо място в област Смолян. По математика резултатите също са добри. „Математиката повече затруднява децата. Независимо от това, че в програмата им има много допълнителни часове, а учителите са професионалисти – интересите на децата са в други сфери. Сред тях са литературата и езиците“, допълва директорката. И въпреки подготовката в онлайн среда резултатите от двата изпита са по-високи в сравнение с миналата година.
Групите за занимания по интереси също са много – „Моят по-добър свят“, „Математическа стълбица“, „Забавно пътуване в света на математиката“, „Уча английски лесно и интересно“, „Лесна и полезна биология“, „Обичам България“ и други. „С клуба „Уча дигитално“ в I клас се опитваме да подготвим децата за онлайн обучението, с което се справихме успешно“, казва директорката. Тя е категорична, че това обучение в никакъв случай не може да бъде наречено провал. По думите ѝ, децата, които имат желание, учат добре както присъствено в клас, така и в дистанционна среда от монитора у дома. „Дали онлайн обучението е успешно, зависи и от училището, и от учителите“, допълва моята събеседничка. Отбелязва, че част от преподавателите в ОУ „Васил Левски“ разполагат с графични таблети, които са им голям помощник при работата от разстояние. На мнение е, че всички педагози трябва да се приспособят към новите условия, в които има редуване на присъствено и електронно обучение от разстояние.
В началото на септември миналата година родителите на учениците от начален етап са отивали на среща в училището, за да получат помощ от учителите как да работят с платформата за обучение от разстояние и как да влизат във виртуалната класна стая. „Родителите активно участват в живота на училището, с годините сме спечелили доверието им“, отбелязва Пашова. Признава, че майките и бащите на децата често влизат в клас, за да разкажат на учениците какво работят и какви умения са необходими за съответната професия, както и да провеждат занимания по интереси, свързани с различни творчески дейности, или да участват на сцената заедно с децата си в различни инициативи и тържества по повод училищни празници.
Училищното настоятелство много е помогнало и за обновяването на материалната база на школото. Всяка Коледа са се провеждали благотворителни базари и всички спечелени средства са били използвани за закупуване на телевизори за всяка класна стая, за да се използват за електронни уроци в присъствена форма. Тази година за първи път инициативата не се е провела. „Нямаме родители, които да създават напрежение. Те разбраха колко много труд и знания изисква учителската работа“, допълва моята събеседничка.
В училището има 24 ученици със СОП, с които работят двама ресурсни учители, психолог и логопед. По време на обучението от разстояние 20 от тях се включват наравно със съучениците си в учебния процес, а следобед са продължавали да работят индивидуално в електронна среда с екипа за допълнителна подкрепа.

Your Image Description

Свързани статии:

Градинска люлка в класна стая на мечтите Игра за победители НЕ на обидите! ДА на приятелството! Помогни ми да се справя

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

НЕ на обидите! ДА на приятелството!

Следваща статия

Помогни ми да се справя

Следваща статия
Помогни ми  да се справя

Помогни ми да се справя

Наследници  на възрожденци

Наследници на възрожденци

В ход е дигиталното обучение

Достойно ест*

Последни публикации

  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Безплатни учебници и за децата в самостоятелна форма на обучение
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"