Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 9, 2021

Извън стереотипите и рутината

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-03-2021
в Брой 9, 2021
A A
И през тази година децата от ДГ „Райна Княгиня“ отбелязват големите национални празници,
но без родители и външни гости

В Детска градина „Райна Княгиня“ в Панагюрище се грижат за възпитанието на 208 деца в две сгради. В едната има само градински групи, а в другата – 3 градински и две яслени. „Колективът ни от 15 педагогически специалисти, помощник-възпитатели и детегледачки е чудесен. Много са отговорни и непрекъснато ги насърчавам да пробват нови неща в различни насоки – спорт, творчество и изкуство, за да им е интересно и на тях, и на децата“, обяснява директорът Татяна Костадинова.
Всяка учебна година се провеждат инициативи, посветени на различна тематика. Тази включва изяви, свързани със здравословния начин на живот и здравословното хранене, които са важни и не изискват гостувания и открити практики. За всяка група е закупен допълнителен нагледен материал и всеки учител измисля разнообразни игри и забавления. Родителите също се включват и заедно с децата изработват здравословни менюта и готвят по тях.
Миналата година пък инициативите са били на тема околна среда и децата събират благотворително капачки, участват в открити уроци за зимуващите птици съвместно с РИОСВ, правят къщички за тях. Учебната 2018/2019-а е посветена на спорта, а преди това е имало за традициите, обичаите и професиите с уроци в Историческия музей в Панагюрище, както и за народното творчество.
Всяка година с уроци по родолюбие и разнообразни програми се чества патронът Райна Княгиня. Това е направено и тази година на 18 януари, но без гости. Обикновено завършват учебната година с голям концерт, с изключение на последната, но експериментират и с други неща. Правят Ден на отворените врати, организират и дни на доброто, на толерантността, на задружността, прояви, от които децата да разберат защо е по-добре да обичаш, а не да мразиш.
В ДГ „Райна Княгиня“ засилено занимават децата с правилата по безопасност на движението по пътищата и всяка година участват в градски и регионални състезания по БДП. Във всяка сграда са изградени кабинети по БДП, които осигуряват нагледност в работата по програмата. Организират и големи благотворителни кампании за възрастните хора в Панагюрище и по всеки повод и празник им изпращат поздравления, картички, а сега и мартенички.
„Много добре работим с родителите и ги включваме в различните дейности. Учителите са направили затворени групи с тях и непрекъснато обменят информация и им дават задачи – разказва Татяна Костадинова. – Съвместно с родителите направихме две големи кампании за Българската Коледа. През 2018 г.
беше свързана с коледната украса и се изработиха много гирлянди, играчки и елхички, а през 2019 г. бе посветена на българската сурвачка и коледарите. За съжаление, през миналата не можахме да я организираме.
Допълнителните образователни дейности също се променят. Сега децата се занимават с футбол, английски език и танци. През годините са създадени допълнителни занимания според интересите на децата – по изобразително изкуство, модерни танци, театър и дори йога. Всяко от тях се води от по двама учители, които също имат подобни интереси. Те си правят проучвания, изготвят годишни програми и в края на годината показват пред другите деца и колеги какво са постигнали и научили.
„Гледаме да не развиваме стереотипи и да не правим все едно и също, за да може децата, а и колегите, да се развиват в различни насоки“, обяснява директорката. Категорична е, че в противен случай педагозите влизат в релси. А когато има ново предизвикателство, те са готови да търсят и да пробват нови неща, затова ги насърчава да избягват рутината.
Като директор, тя се стреми да създава условия за работа в екип, за творчество и разгръщане потенциала на всички учители, защото вярва, че това съдейства за изграждане на самочувствие и увереност на всеки учител и на уважение към другите. Още повече способността за работа в екип днес се превръща в ключово умение и условие за успешна работа във всички сфери. „Силата на един екип не е просто сбор от неговите участници, а отборна игра. Всеки трябва да отвори сърцето си и ума си, всеки да може да поеме инициативата, но не извън общата посока“, подчертава Татяна Костадинова.
Официално в „Райна Княгиня“ не са провеждали дистанционно обучение в рамките на допустимите часове от по 25 минути, но учителите са поддържали връзка с родителите в затворените групи, поставяли са им задачи и са им изпращали материали от платформите на различните издателства и „Уча.се“.
„Според мен малко лъжем себе си с това обучение, което в повечето случаи е формално, когато говорим за детски градини. Няма нужда от показност, а от истинска, качествена работа, чрез която наистина да дадеш нещо на децата“, заявява директорката. Според нея колегите ще се справят и ще наваксат пропуските. Още повече, те са облагодетелствани от факта, че работят с интелигентни родители и срещат тяхното разбиране. Дава си сметка, че на някои нейни колеги им е много по-трудно да мотивират и децата, и родителите, тъй като работят с повече деца от уязвимите групи. Въпреки че при тях те са малко, се прави скрининг в първите групи, където децата са на
3 – 3,5 години, за да се установи дали някои от тях имат нужда от повече внимание и засилено обучение.
След детската градина повечето деца отиват в СУ „Нешо Бончев“ или в ОУ „Проф. Марин Дринов“. „Имаме добра приемственост и началните учители споделят, че нашите деца отиват добре подготвени при тях. Това е най-голямото признание за работата ни“, казва Костадинова. Тя е убедена, че това, което дават от себе си на децата, ще им помогне в бъдеще да виждат по-далеч, и вярва, че това, което предстои, ще бъде още по-добро, вълнуващо и успешно.
„Райна Княгиня“ е първата градина, с най-стара история и с най-богати традиции в Панагюрище. Отваря врати на
15 май 1950 г., а през април 1989 г. се обединява с детска ясла „Детелина“. Днес в градината има физкултурен салон и видеозала. Разполага с модерно оборудване за съвременно образование – методически кабинети с нови съвременни материали и техники, компютърен кабинет, две интерактивни дъски, мултимедия и се използват съвременни методи за обучение.

Your Image Description

Свързани статии:

Когато знаеш какво правиш Успешната формула на Синдел Ученици и родители за обучението в клас Напред към следващата мисия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Напред към следващата мисия

Следваща статия

Стимулират инвестициите в наука и иновации

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Стимулират инвестициите в наука и иновации

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Започва кампания за медийна грамотност

В ход е дигиталното обучение

Наука и иновации срещу COVID кризата

Последни публикации

  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"