Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 17, 2022

В Славейковото училище има баланс на опит и младост

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2022
в Брой 17, 2022
A A
С духова музика, цветя и много настроение десетки учители и ученици отбелязаха
знаковата годишнина на едно от най-старите бургаски училища. Кметът Димитър Николов откри експозицията „110 години ОУ „П.Р. Славейков“, която е позиционирана пред Казиното – едно от емблематичните места в морския град

Донка ТЪНКОШИЕВА

Тази учебна година ОУ „ П.Р. Славейков“ в Бургас отбеляза 110 години от създаването си. Повече от век е достатъчно време за едно училище да докаже своята значимост и да заеме мястото си в живота и съдбите на хилядите, преминали през класните му стаи. За жителите на Бургас то е просто Славейковото училище. Неговият девиз е „Знаем, можем, успяваме“. Училището е със статут на иновативно. През 2018 г. е първият иновативен проект – електронно обучение чрез платформата Moodle за учениците от прогимназиален етап.
„През 2021 г. екип от учители разработи иновация, която се опита да отговори на предизвикателството да се провокира креативността на учениците от начален етап. Чрез проекта „Учене чрез силата на екипната креативност“ обучението се пренася в реална среда. Учениците наблюдават, експериментират, работят в екип, разказва директорката на училището Силвия Аврамова.
Децата в наши дни са дигитално грамотни.
Учителите – макар и друго поколение, отговарят на техните изисквания. Последните две години, във връзка с ковид пандемията, голяма част от преподавателския състав на ОУ „П.Р. Славейков“ преминава през различни квалификации, свързани с организирането на учебен процес в електронна среда.
„Учителите получиха специализирано обучение, свързано с планиране на учебния процес, създаване на дигитално съдържание и нови методи на преподаване. Още преди пандемията, във връзка с изпълнение на иновацията в нашето училище, голяма част от педагогическите специалисти преминаха през вътрешна квалификация за създаване на електронни ресурси в платформата Moodle. А по проект „Първокласно начало“ учителите от начален етап бяха обучени за работа с интерактивен тъч дисплей“, пояснява директорката.
През последните години устойчиво се поставя въпросът за подмладяване на учителските състави.
Бургаското училище не прави изключение.
„Все повече директори след пенсиониране на титулярите предпочитат техните места да бъдат заети от млади учители. Нашето училище също провежда подобна политика. Мисля, че в Славейковото училище има баланс на опит и младост“, категорична е Аврамова.
ОУ „П. Р. Славейков“ е едно от основните училища в Бургас, предпочитано от родителите не само защото се намира в центъра на града, но и заради отличната подготовка, която предлага. Доказателство за това е фактът, че през учебна 2020/2021 г. седмокласниците показват високи резултати на НВО. Те постъпиха в предпочитаните гимназии още на първо желание. Сред бургаските училища „П. Р. Славейков“ е на седмо място по общ брой точки от НВО по БЕЛ и математика и в първите 150 места от 1726 училища в страната. В момента се обсъждат нови варианти за начало на учебната година. Твърди се, че българчетата учат най-малко. Коментира се и учебното съдържание – теми, които засягат всяко българско училище.
„Сравнението между българската и чуждите образователни системи не трябва да става механично. По същия начин не трябва да се пренасят елементи от една система в друга. Българският модел на образователна система години наред е бил повече от успешен. Учениците от България печелят призови места на международни олимпиади и конкурси по математика, физика, информационни технологии, астрономия и др. Това не може да се случи, ако една образователна система не е на достатъчно високо ниво, ако не дава успешен продукт. Моето мнение е, че не е нужна промяна за начало и край на учебната година“, заключава директорката.
Що се отнася до обучението от разстояние в електронна среда, наложено от пандемията, учителите от Славейковото училище отчитат, че учениците имат нужда от допълнителна помощ за усвояване на учебния материал след обучение в ОРЕС.
„Не трябва да се забравя неблагоприятното въздействие на обучението от разстояние и върху социализацията на учениците. Липсата на социален контакт влияе негативно върху всички участници в процеса.
Обучението в електронна среда е само възможност при необходимост, а не дългосрочна алтернатива на присъственото обучение. Трябва да се предприемат сериозни мерки за идентифициране на натрупаните образователни дефицити и персонализиране на обучението спрямо тези нужди“, убедена е Аврамова.
Учениците на ОУ „П.Р. Славейков“ – Бургас, имат изяви и успехи в най-различни области на познанието, на изкуствата и спорта. Затова свидетелства специално изграденият кът на славата, който не може да побере грамотите, медалите и купите.
„Ковид пандемията ограничи, като цяло, традиционно силните ни изяви в областта на спорта. Но за сметка на това впечатлиха със своите успехи математическите ни надежди. При всяко от участията в турнира „Математика без граници“ учениците получиха призови места и донесоха за училището златни, сребърни и бронзови медали. На „Математика без граници“ – финал, който се проведе на 8 август 2021 г., нашата ученичка от IV клас Георгия Михалева спечели златна звезда и златна купа. Нейният резултат е един от трите най-добри резултата за България от всички класове. Изключително сме горди с нейното постижение“, дават пример от ръководството на училището.
Ученици на Славейковото участват в национални конкурси за рисунка, където получават признание и специални грамоти. В XXV национална ученическа философска конференция, София Мутафчиева от VII клас впечатлява журито със своето есе и печели втора награда.
Славейковото училище се включва в обществено значими акции. Участник е и в благотворителната инициатива на МОН и БЧК „Деца помагат на деца“ за събиране и изпращане на хуманитарна помощ на децата от българските неделни училища в Украйна.

Your Image Description

Свързани статии:

Оазис със 150-годишен юбилей Училище до границата Училище за шампиони Самоковското Митрово даскало посреща гости от близо и далеч

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да научиш децата да мислят и общуват

Следваща статия

Майстори на мебели

Следваща статия
Майстори  на мебели

Майстори на мебели

Те могат. И знаят как

Те могат. И знаят как

Отличници  в професията

Отличници в професията

Последни публикации

  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"