Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 23, 2022

„Добър 4,05“ на матурата по БЕЛ

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-06-2022
в Брой 23, 2022
A A

Средно 52,77 точки от 100, или оценка „Добър 4,05“ са получили тази година зрелостниците на матурата по БЕЛ. Усредненият резултат на втората задължителна матура по профилиращ предмет е 62 точки и отговаря на оценка „Добър 4,48“, съобщават от МОН.
По-високият успех на втория изпит е очакван, като се има предвид, че на първата матура по БЕЛ се явяват всички завършили XII клас (43 011 души), а втората е по избор по профилиращ предмет и на нея отиват по-малко на брой и по-мотивирани зрелостници. На втория изпит по предмет от профилираната подготовка са се явили 24 322 младежи. Останалите са положили държавен изпит по професия.
Оценка „Слаб“ (до 29,5 точки) на матурата по БЕЛ имат 16,73% от зрелостниците, а „Среден“
(30 – 40,5 т.) – 12,79 на сто. Най-много – 33,84%, са постигнатите резултати „Добър“ (40,75 до 62,25 т.),
а „Много добър“ (62,5 до 83,75 т.) записват 29,95 на сто от дванайсетокласниците. „Отличен“
(84 до 94,5 т.) постигат 6,31 на сто, а 0,38 – „6,00“, или от 95 до 100 точки.
На втората матура средно 4,33% постигат „Отличен 6,00“, 17,53% – „Отличен“, 26,96% – „Много добър“, 28,36% – „Добър“, 8,86% – „Среден“, и 13,48% – „Слаб“.
„Резултатите от матурите са според очакванията. Справили са се мотивираните ученици“, коментира пред Нова тв министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. Той отбеляза, че тази година изпитите след XII клас са различни по формат, учениците са обучавани по различна програма, различна е и скàлата за оценка и не трябва да се прави сравнение с резултатите на предишни випуски. Това се отнася особено за втората задължителна матура, която за пръв път е по профилиращ предмет и материалът в нея е на по-високо равнище.
Най-висок среден успех от задължителните ДЗИ е регистриран на изпита по италиански език ниво В1.1 – 93,88 от 100 точки. Следват изпитът по английски В1.1 – 83,81 т., английски В1 – 77,85 т. Минимумът е по биология – 41,85 т., и по ИТ – 37,5 точки.
Няма зрелостник с 0 точки и на двата изпита, но няма и такъв със 100 точки на двата изпита. Максимален брой точки – 100, на някой от изпитите са постигнали 32 зрелостници. С две пълни шестици са 49 зрелостници, а с две отлични оценки – 1651 зрелостници. Две слаби оценки имат 941 зрелостници. Само девет зрелостници имат 0 точки.
На изпита по БЕЛ зрелостниците са се справили с откриването на пунктуационни грешки в просто изречение, но са се затруднили при пунктуацията на сложно изречение и при употребата на възвратно притежателно местоимение.
При литературните задачи най-лесно се оказва откриването на проб-
лем, интерпретиран в два откъса от изучени творби, както и свързването на изучени творби с имената на техните автори. Трудности има при откриването на внушение, създавано от комуникативната позиция на говорителя, при съпоставянето на интерпретацията на дадена тема в изучен и в неизучен текст. При задачите за четене с разбиране зрелостниците успешно свързват информация от два източника, но се затрудняват да аргументират дадено твърдение със свои думи.
По региони отново най-високи резултати са постигнали зрелостниците от София-град (61,65 т. по БЕЛ и 67,45 т. на втория ДЗИ), Смолян (55,49 и 64,56 т.), Пловдив (55,44 и 63,22 т.), Варна (55,38 и 68,47 т.).
В края на класацията са Плевен (45,78 и 55,02 т.), Шумен (45,42 и 53,09 т.)
и Разград (44,18 и 58,24 т.). На втората матура най-нисък среден резултат е постигнат в област Кърджали – 51,95 т.

Your Image Description

Свързани статии:

По-ниски резултати на НВО в IV клас Спечелихме Евроолимпиада по статистика 10 209 деца класирани за I клас в столицата 20 млн. лв. за държавните висши училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

10 209 деца класирани за I клас в столицата

Следваща статия

20 млн. лв. за държавните висши училища

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

20 млн. лв. за държавните висши училища

В ход е дигиталното обучение

Физика и околна среда

В ход е дигиталното обучение

„Добър 4,05“ на матурата по БЕЛ

Последни публикации

  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България
  • Концептуализация на пространствеността в руския език от гледна точка на лингводидактологията
  • Maritime English Final Assessment оf Future Deck Оfficers at the Nikola Vaptsarov Naval Academy, Bulgaria
  • Синкретизъм и модалност
  • Cognitive-Communicative Aspects of Language Functioning in Older Adults: Bulgarian Application of the SCCAN
  • Староарменският корен „булх“ и българите в арменската география „Ашхарацуйц“ (VII в. сл. Хр.)
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"